LMH1 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Nå syns jeg sony fortjener en ripe i lakken her, etter så mye problemer med linux endringen i firmwaren. http://www.itavisen.no/839089/slutt-for-ps3-linux http://www.itavisen.no/863993/ps3-forbudt-i-europa Men tror dere dette vil ta slutt for playstation 3? Eller vil Sony ende opp med store tap i fortjeneste? Eller vil dette vare kort? For meg er det ikke så farlig, siden jeg har PS3, men tenker bare hvis konsollen ryker, så mister jeg en fin spillemaskin. Siden sony neppe ville reprarere en konsoll som er solgt ulovlig? Hva mener dere her? Flere som syns sony burde fått en straff for sin dårlige lisenserings politikk? Foreløpig er det vel ikke noe nytt siden forbrukerrådet har sendt klagen om sony for å gjøre Playsation 3 brukere rettløse. http://www.gamer.no/artikler/77510/forbrukerradet--playstation-3-bryter-markedsforingsloven/ Til info:, mener jeg ikke noe negativ til PS3 brukere, det er bare så kjedelig, at vi blir de skadelide uansett. Sony er flink på maskinvare, men når man gi lisenser (Ingen rettigheter, Kan endres uten forvarsel) så burde sony forstått de får en del sinte kunder? Nå vet jeg lite om denne blueray patenten, er enten på grunnlag av linuxsaken eller om det er på grunn av LG ønsker mere penger i kassen? Tror dere LG forsøker å støtte kundene her? Nå får vi håpe sony vi få 1 miliard dollar i ersattning, med mindre PS3 brukere får prisavslag. Syns ikke synd på Sony en gang. Noen som syns synd på Sony? Er vel mere synd på ansatte i sony og andre uskyldige brukere. Tror dere sony vil lage en firmware, som formatter alle PS3 som er tilkoblet internett? Hvis Sony bestemmer å slutte med PS3? Hvis så, bør man da styre unna PS3 spill og internettilkobling mot internett? Endret 1. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Morsomt. Fortjent. Herlig. Burde bli flaggdag. 2 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Dette kan de for selv , enkelt og greit. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Neste: Sony forsøker å få domstolen til å akseptere en mindre kjent klausul i bruker-avtalen der det står "Sony er herved untatt for alle søksmål som skulle lede til noe". Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Neste: Sony forsøker å få domstolen til å akseptere en mindre kjent klausul i bruker-avtalen der det står "Sony er herved untatt for alle søksmål som skulle lede til noe". Tror neppe sony kommer noe vei med det. Men spørsmålet her, tror dere LG kommer til å kreve så høyt beløp i ersattning at sony velger heller å gi opp playstation 3? Eller tror dere Sony kommer til å godta å betale erstattningen? Selv forstår jeg ikke helt hvordan LG har klart dette, når det var sony som var den største produsenten av blueray. LG har vel ikke noen spillkonsoller? Eller er det nitendo wii som eies av LG? Endret 1. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Men spørsmålet her, tror dere LG kommer til å kreve så høyt beløp i ersattning at sony velger heller å gi opp playstation 3? PS3 er en enorm pengemaskin for Sony, så det gjør de neppe. Selv forstår jeg ikke helt hvordan LG har klart dette, når det var sony som var den største produsenten av blueray. Har ingen betydning hvem som er produsenten, men hvem som oppfant og patentert måten det funker på. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Morsomt. Fortjent. Herlig. Burde bli flaggdag. Veldig umodent dette her fra deg, makan til oppførsel skal man lete lenge etter. Dette rammer mye av spillindustrien, men enda værre når motstanderene som du ikke viser følsomhet ovenfor dette. Men det er greit det 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Veldig umodent dette her fra deg, makan til oppførsel skal man lete lenge etter. Dette rammer mye av spillindustrien, men enda værre når motstanderene som du ikke viser følsomhet ovenfor dette. Men det er greit det Selv har jeg sympati til spillindustrien, ansatte i Sony (Som ikke har noe med brukerbetingelsene å gjøre). Og ikke minst brukere. Men sony sjefen selv, Jack Tretton (i følge http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Tretton) gjør ikke for meg å bli litt fattigere. Men ja, tror nok også blueray produsentene vil merke litt siden sony er en stor produsent, ikke så mange som kjøper ren bluerayspiller. Så de som heller ikke har blueray på pc vil nok sony være den som taper minst tror jeg. Tror dette utsetter bluerayformater til PC ennå lengere? Hadde vært fint å hatt blueray PC samlepakker til spill og operativsystem. Er jo kjedelig å bruke 4-6 DVD plater (Blir jo det med crysis maximum edition spillet + Crysis 2) Her ville blueray gjort det bedre. Endret 1. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Lenge leve xbox. Xbox 360 har klart seg bra ja, siden 2006. Men tror dere microsoft sin Xbox 360 vil ta seg betalt for tjenestene, spillene, også konsollen? Har xbox 360 også, men ønsker ikke høyere spillpriser da velger jeg pcplatformen isteden. Det som er litt kjedelig, om Playsation 3 forsvinner, er at da forsvinner også de fine coverne til PS3 som igjen betyr (DVD) kovere hvis man handler disk på spilling. Man kan jo vurdere steam isteden for pc. Men jeg foretrekker blueray om jeg kan velge plate. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 LG og Sony blir vel enig om en "liten" slump penger i kompensasjon, så blir det full guffe igjen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Morsomt. Fortjent. Herlig. Burde bli flaggdag. Veldig umodent dette her fra deg, makan til oppførsel skal man lete lenge etter. Dette rammer mye av spillindustrien, men enda værre når motstanderene som du ikke viser følsomhet ovenfor dette. Men det er greit det Hva faen? Nå sitter dere PS3 fanboys året rundt å kritiserer alt ms gjør. Kjenner jeg dere rett hadde sikkert dere jubla like mye. Så hvorfor kan ikke jeg bare le litt når PS3 får en i smekken. Uansett er det stopp i 10 dager. Ingen som vet hva som skjer etter det. Hvorfor skal jeg ha følelser for en PS3 ? Jeg gir blanke faen i konsollen og uansett er det ikke værre enn at Blu-rayen forsvinner (i værstefall) så er PS3 i salgs igjen. Men synes ikke du skal si noe. Du har ikke akkurat sagt noe kjerne ord om Xbox. 3 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Really? Skal DENNE tråden også utvikle seg til en konsollkrig? Ikke ta alt så forbanna seriøst, tror nok innlegget til iToman var litt spøkefullt ment Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har ikke sagt noe lignende du sa, mere fjern går det ann å ikke bli. Hvorfor tror du jeg er Sony fanboy? Latterlig utsagn nok engang. Hadde jeg eid en konsoll da er man mer fanboy "i mitt syn" en de med flere fordi nettopp vi som har flere får mer ting å bryne seg på og ser de positive sidene og negative sidene mye mer klarere. Men hos meg så er raseprofiliering og kalle folk fanboys er rasisme er noe jeg ikke tålerer, måtte bare si det. Skammelig ord som er kommet opp det der. Makan. Hadde synes synd på Sony om jeg hadde vært over den grønne eler røde eller Apple sin side, men noen brukere er mer fjern en andre. 2 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Dette er et skudd i baugen for Sony, men ikke overraskende med tanke på hvordan de har vært flinke til å kopiere og snu seg rundt patenter også tidligere. Enden på visen blir garantert at Sony betaler LG en relativt stor sum, og at vi fortsatt finner PS3 i butikkhyllene i Europa. Og forhåpentligvis lærer Sony at det ikke alltid er ustraffet å kopiere andres måter å gjøre ting på. Det må sies, det ville vært ekstremt trist for spillindustrien om Sony måtte trekke seg ut av det europeiske markedet (ingen tjener på monopoltilstander), og jeg finner det veldig pussig at noen kan godte seg over dette, men som sagt, jeg tror ikke det er realistisk. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Vær snille og hold dere til trådens egentlige tema folkens, dette handler ikke om hvilken konsoll som er best. Minner om at personangrep og spam slettes uten forvarsel av moderator.Kommentarer tas på PM, ikke her i tråden. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har ikke sagt noe lignende du sa, mere fjern går det ann å ikke bli. Hvorfor tror du jeg er Sony fanboy? Latterlig utsagn nok engang. Hadde jeg eid en konsoll da er man mer fanboy "i mitt syn" en de med flere fordi nettopp vi som har flere får mer ting å bryne seg på og ser de positive sidene og negative sidene mye mer klarere. Men hos meg så er raseprofiliering og kalle folk fanboys er rasisme er noe jeg ikke tålerer, måtte bare si det. Skammelig ord som er kommet opp det der. Makan. Hadde synes synd på Sony om jeg hadde vært over den grønne eler røde eller Apple sin side, men noen brukere er mer fjern en andre. Fanboys er rasisme? Ja vel.. Jeg må virkelig ha lov til å le litt av at Sony driter seg ut. Det gjør faktisk dere PS3 eiere og. Sett saken i perspektiv. Hadde det gjeldt Xbox skal jeg vedde på at det hadde kommet MYE mer pes. Du reagerer på en kommentar. 4 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Det gjør faktisk dere PS3 eiere og. Sett saken i perspektiv. Hadde det gjeldt Xbox skal jeg vedde på at det hadde kommet MYE mer pes. Du reagerer på en kommentar. Dette er noe du VET regner eg med, siden du så bastant prøver å overbevise oss om at slik er det? Er ikke vits å slenge med leppa og fyre oppunder til en konsolldebatt bare fordi at Hadde det gjeldt Xbox skal jeg vedde på at det hadde kommet MYE mer pes Han reagerer på en kommentar ja, er det ikke det som er meningen med ett slikt forum da? Og om du mener han overreagerer på din kommentar så klarer du kanskje å la være neste gang? Endret 1. mars 2011 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Håper på vegne av sony at de kommer over denne uenigheten. Men morsomt og se playstation fanboys stresse 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Snakk om at 1 fjær blir til 14 kyr. Dette kommer forbrukere i Europa til å merke NULL til. Lagrene rundt om på butikker og importører er store nok til at det kan gå 2-3 uker før at de ikke lengre vil få leveringer. Til da er denne saken for lengst løst uten noe hokuspokus. Dette er rett å slett bare LG som viser Sony at de ikke liker å bli ignorert. Så Ps3 fanboy fjortisser i europa, slapp av dette går bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå