Hans Majestet Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Dette sier litt on Nvidia kunde service http://www.omegacorner.com Lurer på hva de prøver å skjule Hans. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Sånn er det jo alltid. Jo større de er, jo mer tror de at de kan gjøre. Og hva kan en stakkar som prøver å lage "bedre" drivere gjøre mot en konsern som har flere advokater enn en gjennomsnittlig PC har MHz? Ingenting! Skammelig... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 det er ofte sånn. når selskaper blir stort gir de fullstendi ****** i de som kjøper det. Har lest det tidligere. Likte ATI delen jeg Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det er en selvfølge at Ati kommer til å utnytte dette da Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Synd at nVidia er så dustete for tida... Hva var det han konkluderte med - at hosten hans ville bli "stengt" dersom han ikke fjerna dem? Finn en ny host da vel... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 herre gud, jeg får lyst til å kaste skjermkortet mitt. ATI neste gang. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 herre gud, jeg får lyst til å kaste skjermkortet mitt. ATI neste gang. Hva med å få Nvidia smake litt av sin egen medisin: Send support-epost til Nvidia og fortell at du ikke får den ytelsen de påstår kortene skal gi bare fordi du bruker jukse-frie drivere. Send gjerne samme mailen en gang hver dag i to uker fremover. Så kan du sende en epost der du skriver at du ikke får den ytelsen du vil og de valgene du vil bare fordi nvidia har tvunget omegacorner til å slutte å lage bedre driver-utgivelser enn nvidia selv. Send også denne posten en gang om dagen i et par uker. Send så spørsmål om hvorfor ikke ytelsen i alle programmer/spill øker når du oppgraderer til drivere med innebygde cheats. Send også denne posten en gang om dagen i et par uker. Det aller beste er jo om du klarer å spore opp den personlige eposten til noen i ledelsen hos nvidia og stille de samme spørsmålene. Husk samtidig å post vedkommendes epostadresse her på forumet. Som heter i ordtaket: "Med ondt skal ondt fordrives." Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 herre gud, jeg får lyst til å kaste skjermkortet mitt. ATI neste gang. Hva med å få Nvidia smake litt av sin egen medisin: Send support-epost til Nvidia og fortell at du ikke får den ytelsen de påstår kortene skal gi bare fordi du bruker jukse-frie drivere. Send gjerne samme mailen en gang hver dag i to uker fremover. Så kan du sende en epost der du skriver at du ikke får den ytelsen du vil og de valgene du vil bare fordi nvidia har tvunget omegacorner til å slutte å lage bedre driver-utgivelser enn nvidia selv. Send også denne posten en gang om dagen i et par uker. Send så spørsmål om hvorfor ikke ytelsen i alle programmer/spill øker når du oppgraderer til drivere med innebygde cheats. Send også denne posten en gang om dagen i et par uker. Det aller beste er jo om du klarer å spore opp den personlige eposten til noen i ledelsen hos nvidia og stille de samme spørsmålene. Husk samtidig å post vedkommendes epostadresse her på forumet. Som heter i ordtaket: "Med ondt skal ondt fordrives." LOL - det skal jeg gjøre når jeg kjøper meg FX Bare de ikke svarer på første mail da... *s* Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 "]LOL - det skal jeg gjøre når jeg kjøper meg FX Bare de ikke svarer på første mail da... *s* Det gjør ingenting! Nvidia har en liten hær av supportfolk som sitter og svarer på eposter og telefoner. Sjansen for at samme personen mottar din mail er minimal, og gjør han/hun det så er sjansen minimal for at han/hun merker at de har lest den samme eposten en annen dag. Når supportfolkene oppdager at en stor andel av mailene skyldes nvidias skitne taktikker og rapporterer dette til ledelsen så kanskje de skjønner at de ikke kan fortsette å drite i kundene. La oss lage et lite epost-opprør og protestere mot all arrogansen og juksingen !! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det viktigste er boikott, salget går nedover, importørene raporterer at salget går dårigere pga dårlig stemning, da vil det kanskje skje noe Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det viktigste er boikott, salget går nedover, importørene raporterer at salget går dårigere pga dårlig stemning, da vil det kanskje skje noe Bare nVidia ikke gir opp da? Det blir dumt. Da hadde vel ATi fått monopol, og da hadde de vel begynt å finne på ting...Monopol er en dum ting... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 ta en ting av gangen kanskje - fortsatt en stund igjen til monopol Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det viktigste er boikott, salget går nedover, importørene raporterer at salget går dårigere pga dårlig stemning, da vil det kanskje skje noe Det er en god tanke, men jeg vet ikke om det er så veldig effektivt: * Det er bare et bittelite mindretall av kundene som vet at Nvidia driver på denne måten. * Bare en liten andel av disse er nok villig til å gå så langt som å la være å kjøpe et nvidiakort bare pga dette. * Når man skal kjøpe ny PC er plutselig alt oppstyret glemt. * Om salget svinger med noen få % pga boikott drukner det likevel i de naturlige svingningene som kommer av andre årsaker (sesong, ytelse og pris i forhold til ATi osv.) * Om salget svinger så tenker nvidia neppe at maktmissbruket deres er grunnen. * Vanlige nvidia-kunder (millioner av ferdig-PC'er) + mange andre kommer aldri til å bruke support-tjenesten. * Det er stort sett entusiastene som bruker supporten. * I forhold til hvor mange eposter de får så kan faktisk opplyste entusiaster utgjøre en relativt stor andel. * Supporten er en av de viktigste kanalene for tilbakemeldinger fra kundene til nvidia. Jeg har et Geforce4 Ti4200 og skal jammen si i fra om hva jeg synes om at jeg ikke kan bruke jukesfrie drivere med god ytelse og at nvidias drivere sucks fordi jeg ikke kan stille på det jeg vil og det er innebygd juks og fanteri som senker kvaliteten uten at jeg har bedt om det. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 "]Synd at nVidia er så dustete for tida...Hva var det han konkluderte med - at hosten hans ville bli "stengt" dersom han ikke fjerna dem? Finn en ny host da vel... Men hva skjer om han bytter host? De stenger den oxo... Synes detta er utrolig teit av dem... Bruker selv Omega 43.45 driverne Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Driverene som allerede er utviklet vil nok fortsette å leve, kazaa, DC osv, men det er synd, virkelig synd...... Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Dette var dråpen. Har alltid holdt en finger på nVidia. Men nå skal det godt gjøres at jeg kjøper et kort/brikke hos dem igjen. Som en sidenote, så burde nVidia ansette folk som han Omega-duden... Og kanskje sparket daukjøttet i sine egne rekker først Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 "]Synd at nVidia er så dustete for tida...Hva var det han konkluderte med - at hosten hans ville bli "stengt" dersom han ikke fjerna dem? Finn en ny host da vel... Men hva skjer om han bytter host? De stenger den oxo... Synes detta er utrolig teit av dem... Bruker selv Omega 43.45 driverne Kanskje Omega-driverne hadde fått litt lengre levetid... ..Men det kan jo hende at da hadde fyren virkelig fått pes :-? Som en sidenote, så burde nVidia ansette folk som han Omega-duden... Og kanskje sparket daukjøttet i sine egne rekker først Der er jeg veldig enig. Jeg har en fetter som har jobbet med/jobber med(er ikke sikker) data og programmering. I et bryllup jeg var i i juni, sa han at ingen utviklere nå for tiden gidder å skrive noe mer optimatiserte koder enn det som strengt tatt er nødvendig....vet ikke om det er noe i det jeg ? Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 "]Som en sidenote, så burde nVidia ansette folk som han Omega-duden... Og kanskje sparket daukjøttet i sine egne rekker først Der er jeg veldig enig. Jeg har en fetter som har jobbet med/jobber med(er ikke sikker) data og programmering. I et bryllup jeg var i i juni, sa han at ingen utviklere nå for tiden gidder å skrive noe mer optimatiserte koder enn det som strengt tatt er nødvendig....vet ikke om det er noe i det jeg ? Fint at noen er enige med meg Jeg jobber ikke i noen databransje, men jeg har programmering som en hobby. Jeg støtter utsagnet til fetteren din. I løpet av årene har maskinene blitt bedre og bedre. Har vel også noe med mentaliteten til dem som koder for penger (og arbeidsgiverene). "Så hvorfor skrive kode som er litt mindre og litt raskere? Den vanlige brukeren vil ikke merke noe." Dette tror jeg gjelder såvel i high-performance programmer som i vanlige desktop-programmer. Det eneste er som lønnsomt er vel å optimalisere rutiner som kjøres ofte... Drivere faller inn i "tweak the hell out of this code"-klassen... Det var dager det da hver eneste bit og byte måtte skrives om og om og om igjen :wink: Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Litt OT, men: De av dere som har brukt disse omega driverne til nvidia skjermkort. Hva er de største fordelene med dem i forhold til detonator? Gir de merkbart bedre ytelse eller bilde i praksis? Bare lurer for har selv aldri prøvd dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå