BenSin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ja? Sitter med en Truemobile 1184 router, hvor jeg har et lite problem. Nettverket har 3 maskiner, hvorav en er trådløs. Den ene maskinen står på 24 timer i døgnet, med Emule gående. Denne maskinen har 192.168.2.2 som IP-adresse. Når jeg etter mye om og men får koblet denne maskinen opp mot en Emuleserver, får jeg beskjed om at jeg har en "Low-Id"-status, noe som gjør at jeg ikke kommer inn på de beste serverne. Jeg har lest dokumentasjonen rundt dette, hvor jeg blir instruert til å åpne port 4242,4661 og 4662 (TCP) og port 4665 og 4672 (UDP). Da jeg ikke finner noe som minner meg om å åpne porter i router-configen, tar jeg utgangspunkt i at det er "port forwarding" som skal brukes. Jeg setter da routern til å forwarde disse portene til 192.168.2.2. Etter restart av routern får jeg ikke routern til å motta IP fra ISP (UPC Chello Plus)' DHCP, ergo jeg er ikke på nett. Noen forslag til løsninger? Jeg har selvfølgelig søkt litt på nettet, samt henvendt meg til Dell, men de har gardert seg med at de ikke har brukerstøtte på "avanserte" funksjoner i routern. Ganske håpløst med andre ord, setter veldig stor pris på hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå