Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter! Må gutter/menn være veltrente?


Anbefalte innlegg

 

Jeg synes det er verre debatteknikk å sammenligne overvekt med vold...

 

Jeg sammenlignet ikke overvekt med vold, jeg påpeker at å tenke at medisiner kan være skylden hver gang man ser en overvektig person tilsier at man må/bør tillegge dette til alle andre situasjoner også. Om det er vold, personlig hygiene, overvekt, oppførsel etc.

 

Hvis man ikke skal gå rundt å unnskylde absolutt alt pga en ørliten mulighet for at det kan være en medisinsk forklaring, hvorfor skal overvektige få spesialbehandling?

 

Jeg mener ikke å angripe overvektige her. Selv om prinsippene bak vektkontroll er latterlig enkle er det fortsatt tøft å forandre på et innarbeidet kosthold, og det er ikke rart at mange sliter med å oppnå en kropp de er fornøyd med. Det finnes helt sikkert også de som er overvektige, men likevel fornøyd med kroppen sin, og det er selvfølgelig supert.

 

Disse medisinene du snakker om, hvilke sykdommer er det snakk om og hvordan påvirker de kroppen slik at overvekt oppstår?

Blant annet mange medisiner for psykiske lidelser. De kan gjøre folk utrolig feite.

 

Hvordan påvirker de kroppen? Hvis de påvirker forbrenningen og/eller appetitten er det fortsatt så enkelt som å spise mindre og/eller bevege seg mer. Hvis det er noe annet kan det selvfølgelig være verre.

 

Jeg vet ingenting om dette. Hvor utbredt er slike medisiner?

 

Det finnes tusenvis av unnskyldninger for vektproblemer, de gode kan telles på en hånd.

Mulig det, men det er uansett dårlig gjort å ha som utgangspunkt at den overvektige du møter er overvektig pga. manglende viljestyrke e.l.

 

Hvis det er snakk om en tilfeldig person man ser på gaten kan jeg si meg enig, da det er umulig å vite hva slags motivasjoner denne personen har. Hvis det er snakk om en person som vil ned i vekt, men ikke har klart det og har gitt opp er jeg ikke enig. Da er det pga manglende vilje, viljestyrke, kunnskap eller en kombinasjon av dette (igjen legger jeg inn klausulen at de med sjeldne sykdommer som forårsaker fedme er utelatt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hiver meg lett på at det er dårlig selvkontroll eller ren uvitenhet om hva en gjør mot seg selv eller hvor enkelt de kan forandre livet sitt.

Jeg sluttet å røyke etter over ti år og det var helt latterlig enkelt. Jeg måtte bare bli opplyst om at det faktisk ikke er vanskelig i det hele tatt. I alle år var jeg blitt lurt til å tro at det var så vanskelig at jeg ikke gadd å prøve. I tillegg ble jeg stresset av å høre hvor farlig det er - og når en røyker blir stresset tror han at en sigg roer nervene (det gjør det ikke). Så det virket bare mot sin hensikt. Hvis jeg skulle ha sluttet med viljestyrke ville jeg aldri klart det.

 

Jeg tror det samme er tilfellet for mange som trøstespiser - maten funker jo faktisk som en trøst, selv om det er overvekten som gjør dem triste. Det er ikke lett å "skjerpe seg" ut av en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Jeg sammenlignet ikke overvekt med vold, jeg påpeker at å tenke at medisiner kan være skylden hver gang man ser en overvektig person tilsier at man må/bør tillegge dette til alle andre situasjoner også. Om det er vold, personlig hygiene, overvekt, oppførsel etc.

 

Hvis man ikke skal gå rundt å unnskylde absolutt alt pga en ørliten mulighet for at det kan være en medisinsk forklaring, hvorfor skal overvektige få spesialbehandling?

Skjønner hva du mener. Men å "unnskylde det"... er det egentlig noe å unnskylde? Fedme er en typisk ting man henger seg opp i og ser ned på folk av, men hvorfor det egentlig? Stort sett skader de jo bare seg selv.

 

Hvordan påvirker de kroppen? Hvis de påvirker forbrenningen og/eller appetitten er det fortsatt så enkelt som å spise mindre og/eller bevege seg mer. Hvis det er noe annet kan det selvfølgelig være verre.

 

Jeg vet ingenting om dette. Hvor utbredt er slike medisiner?

De jeg kjenner best til (jeg er sykepleier) er type antipsykotika. Mange av dem fucker opp stoffskiftet. I tillegg kan man bli veldig stiv i kroppen og får vanskeligere for å bevege seg nok.

Lenke til kommentar

 

Skjønner hva du mener. Men å "unnskylde det"... er det egentlig noe å unnskylde? Fedme er en typisk ting man henger seg opp i og ser ned på folk av, men hvorfor det egentlig? Stort sett skader de jo bare seg selv.

Vel, nei, ikke nødvendigvis. Jeg så da jeg skrev det at formuleringen var dårlig, men jeg kom ikke på noe annet akkurat da. Så da ble det "unnskylde".

 

De jeg kjenner best til (jeg er sykepleier) er type antipsykotika. Mange av dem fucker opp stoffskiftet. I tillegg kan man bli veldig stiv i kroppen og får vanskeligere for å bevege seg nok.

 

Jeg har en kamerat som har en eller annen sykdom som påvirker stoffskiftet. Han kan gå ned 20 kg fra sin normalvekt nærmest over natten. Noe slikt må være ekstremt frustrerende.

Lenke til kommentar
Virker som noen folk her inne nærmest tror at overvekt er en sykdom. Det er det slettes ikke, for når alt kommer til alt så er man selv annsvarlig for det man putter i munnen!

Nei, det er faktisk andre mulige forklaringer for overvekt også. Mye tyder på at en del overvektige har gener som gjør dem til en "risikogruppe".

Lenke til kommentar
Virker som noen folk her inne nærmest tror at overvekt er en sykdom. Det er det slettes ikke, for når alt kommer til alt så er man selv annsvarlig for det man putter i munnen!

Nei, det er faktisk andre mulige forklaringer for overvekt også. Mye tyder på at en del overvektige har gener som gjør dem til en "risikogruppe".

Ja, dersom man har disse genener så har man jo enda en grunn til å mosjonere mer og spise sunnere. Er man tjukk så er det jo alltid noe man kunne gjort for å unngå fedmen. Og uansett så er det mange overvektige som bruker gener som unnskyldning for deres overvekt, men sannheten er at det er ytterst få som faktisk har slike gener.

Lenke til kommentar

Gutter. Må jenter være fint stylet med hår og makeup?

 

 

Jeg har tjukke guttevenner med tjukke damer, jeg har tjukke guttevenner med tynne damer, og de fleste variasjoner og kombinasjoner imellom. Men jeg har også en god venn som er SUPERFIT, han har seriøst idealkroppen i mine øyne. ~185 høy, veldig veltrent, men ikke noen bolefaen heller. Bare veldig slank og sterk og fit. Og han er snart tjue år og jomfru... Skjønner OVERHODET ikke hvorfor, for han er en super fyr på alle måter også. Og jeg er forever alone selv, og skjønner ikke hvorfor. Det finnes rett og slett ingen fasit når det gjelder mellommenneskelige relasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er no heldig som har vekta vil jeg si :)

Få damer liker en mager kar! Selv veier jeg ~60 kilo, og er 174cm høy. Noe som er veldig ubehagelig. Flere damer føler seg ofte tjukk, om typen er lettere en dem, og det skal ikke mye til i min situasjon.. For meg er det beste å finne ei lita søt jente, men de er ofte litt vanskeligere å få tak i :b

 

Jeg har forsøkt å gå opp i vekt, og forsøker fremdeles.. Men for meg lar det seg ikke så lett gjøre!

Men, får vel se med tiden om jeg gidder kaste meg på mer seriøs trening, og spising for å gå opp i vekt, iallefall nå 70, jeg ser mager ut nå! :b

 

 

TS, hold bena på bakken samt vis litt selvtilitt. Dediker deg til dine ønsker, og du vil få igjen tør jeg si :)

 

Burde ikke være store problemer, tren muskelgrupper og ikke kondis(tren litt kondis fordet, da det er allmen kunnskap å ha god kondis = bra). Proteiner og mat i rette former + rett trening kan komme deg ut på rett vei.

 

 

Men for å være litt mer On Topic: Veier selv 97 kilo og er 1.88 høy. Ja, jeg er litt lubben, og ja, jeg har hatt dame®, faktisk 2. Kan i grunn anbefale å komme deg ut av grilldressen og pc tilværelsen og gå ut og møte mennesker:) Da er det litt lettere å komme i kontakt med damer. og ja, det hjelper nok å ha god selvtillit:) Aksepter deg som den du er, vil jeg si er første steg mot bedre selvtillit. Om du fortsatt er missfornøyd med deg selv, ja så gjør noe med det:) Hjelper ikke sitte inne å synes synd på deg selv, har selv tatt i et tak med meg selv i det siste og føler meg mye bedre en før, og jeg akter ikke stoppe før jeg føler jeg er HELT fornøyd med meg selv, men igjen, det gjelder å være deg selv i de fleste situasjoner.

 

-Kent.

Lenke til kommentar

Jeg tenner slett ikke på fettfrie kropper, det er så turn off som det kan bli. Jeg liker best godchubby gutter som det går an å kose med. Liker for øvrig ikke Brad Pitt-kropper heller, synes det blir for lav fettprosent. Det optimale er muskler som har kommet fra en hobby. Syklistkropper er ew.

 

Men hvis jeg skulle tent på en trent kropp så måtte det ha blitt Jason Momoa! Han spilte i Game of Thrones, er med i den kommende filmen Conan the Barbarian, og er 193 cm høy. :dribble: Ved siden av ham hadde jeg følt meg tiiiny! :love:

 

Jeg er 170 cm høy og 65 kg. Og utrent. :tease:

Lenke til kommentar
Veier selv 97 kilo og er 1.88 høy. Ja, jeg er litt lubben, og ja, jeg har hatt dame®, faktisk 2.

 

Det er fin vekt, da. Rundt 190 cm og 100 kg er perfekt, men det forutsetter jo at fyren ikke er en stor geleklump heller, han må være litt fast. Hvis fyren er 180 så er det fint om han er 85-90 kg, minst :p

Lenke til kommentar

Jeg tenner slett ikke på fettfrie kropper, det er så turn off som det kan bli. Jeg liker best godchubby gutter som det går an å kose med. Liker for øvrig ikke Brad Pitt-kropper heller, synes det blir for lav fettprosent. Det optimale er muskler som har kommet fra en hobby. Syklistkropper er ew.

 

Men hvis jeg skulle tent på en trent kropp så måtte det ha blitt Jason Momoa! Han spilte i Game of Thrones, er med i den kommende filmen Conan the Barbarian, og er 193 cm høy. :dribble: Ved siden av ham hadde jeg følt meg tiiiny! :love:

 

Jeg er 170 cm høy og 65 kg. Og utrent. :tease:

Jason Momoa har da ikke noe høyere fettprosent enn Brad Pitt..

Lenke til kommentar

Oki, my bad. Er han big boned? Jason Momoa link. Ser ut for meg at han har litt fett, samtidig som at han er godt trent. Han har ikke den "fremtredende blodårer"-looken.

Kan se ut som han er litt big-boned ja. Det er ikke mye fett på den kroppen der, men det er såklart noe. Brad Pitt er mye mindre bygd, derfor ser det kanskje ut som han har lite fett når han har bygget muskler.

 

Brad Pitt 1

Brad Pitt 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...