Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter! Må gutter/menn være veltrente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det selve skulderen(knokkelene) eller skuldermuskelen som gjorde vondt? Er kropp ikke så relevant for jenter, som det er for gutter?

 

Det spørs hvem du spør, uansett hvilke kjønn det er snakk om.

 

Han var så tynn at jeg hvilte på bein + muskler.

 

Han var altså tynn og ikke muskuløs?

 

Hvor hard man er kommer også an på gener og fettprosent.

Lenke til kommentar

Tjukke jenter vil ha tjukke gutter, pene jenter vil ha slanke og muskuløse gutter.

 

Tullprat. Jeg veier 45-50 kg og er det man definerer som slank.

 

Han var altså tynn og ikke muskuløs?

 

Hvor hard man er kommer også an på gener og fettprosent.

 

Han hadde muskler og var tynn. Store, harde muskler som sten, og med liten fettprosent så er det ett mareritt å kose med.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Ville tippe at muskuløse og/eller slanke gutter som oftest ikke vil ha tjukke eller mer feite jenter. Dermed så vil ikke en muskuløs gutt oppfatte en overvektig jente som noe særlig attraktivt. Og det fungerer vel den andre veien og. Men det finnes alltid unntak, og alle har ulike preferanser.

Lenke til kommentar
Six pack er OPPSKRYT SOM FAEN! du har de uber tynne uber kule menneskene som tror de er så digge fordi de har 0,001 i fett prosent på kroppen og derfor får dem sinnsykt bra selvtillit fordi dem tror at med egentlig ser bra ut, men hvis du tenker på prinsippet med at den sterkeste overlever så er det de som har trent men har litt fett på kroppen sin. uansett du burde bare tenke over de positive tingene om deg selv, men for all del begynn og trene du ser ganske raskt resultater og blir mye mere selvsikker av det, ihvertfall hva jeg har følt da ;)

 

Men tror ikke noen jenter sier nei til six pack uansett.

Er selv 1,84 høy og veier 70kg, veit ikke hva jentene ser etter, men handler jo alt om gener og oppbygning av kroppen, du kan lett være 1,60 høy og veie 80kg, men det kan være fordi du har syk beinbyggning som gjør at du aldri knekker noe ;)

Hvilket prinisipp med "den sterkeste overlever", og hvordan er det relevant her?

Det er relevant fordi når man snakker om hvordan kroppen skal være så før i tiden så var det dem med litt ekstra fett på kroppen som overlevde lengst i f.eks kulda og da gjorde dem mer attraktive for kvinnene da de gjerne ville beholde mennene dems resten av livet for og passe på dem:P og dem ikke begynte og tære på musklene slik som det ville gjort på en tynn enn. derfor så burde det egentlig ikke ha noe og si om en må være veltrente ergo sixpack f.eks. men nå i den epoken vi lever i så har man piller og medisiner til alt og man lever lengre uansett, da man kan ta 2 piller om dagen og fortsatt ligge og slaske like lenge som før uten og jobbe for maten sin :p så egentlig har verden utviklet seg på feil måte :p ihvertfall i mine øyne..

Hvis du ikke har fått det med deg, så lever vi et moderne samfunn. I det moderne samfunnet blir synlige muskler ansett for å være et sunnhetstegn, og det vil jeg si meg enig i.

Lenke til kommentar

Tjukke jenter vil ha tjukke gutter, pene jenter vil ha slanke og muskuløse gutter.

Hmmm... Sier du at tjukke jenter ikke er pene? :angry: Syntes vel den kommentaren der var litt for drøy og usaklig...

 

Tjukke folk er mindre pene enn tynne folk - generelt.

 

Det å være tjukk, føyer seg inn i rekken av andre lite tiltrekkende ting som gule tenner; dårlige ånde; ustelt hår; skitne føtter og monobryn. Det er, som de overnenvte tingene, et tegn på at man ikke bryr seg om sin egen helse og utseende.

Lenke til kommentar

Tjukke jenter vil ha tjukke gutter, pene jenter vil ha slanke og muskuløse gutter.

Hmmm... Sier du at tjukke jenter ikke er pene? :angry: Syntes vel den kommentaren der var litt for drøy og usaklig...

 

Tjukke folk er mindre pene enn tynne folk - generelt.

 

Det å være tjukk, føyer seg inn i rekken av andre lite tiltrekkende ting som gule tenner; dårlige ånde; ustelt hår; skitne føtter og monobryn. Det er, som de overnenvte tingene, et tegn på at man ikke bryr seg om sin egen helse og utseende.

Herregud så navlebeskuende kommentar fra deg!

 

Kan se på årsaker til overvekt da.

 

1. Du lærer av dine foreldre dine spisevaner. Når du har vokst opp med disse vanene er det vanskelig å bli kvitt de, men godt mulig. Her må man ta et stort tak for å klare å holde seg i nakkeskinnet for å ikke gå tilbake til dårlige vaner.

 

Gjennom denne vanen har også vedkommende opparbeidet en stor magesekk og derfor må spise større mengder for å få en metthetsfølelse en "normal" person vil få av mindre mengder.

 

2. Gener. Ser ofte at hvis foreldrene er overvektige er også barn dette. Det er også selvfølgelig forskjellige sykdommer.

 

3. Dårlig stoffskifte. Det vil selvfølgelig gjøre at en person intar mer mat enn det man forbrenner.

 

4. Psykiske lidelser som gjør at man har innarbeidet seg en vane med å trøstespise.

 

5. Dagens priser på sunne matvarer. Det viser seg at det er dyrere å kjøpe sunn mat enn usunn mat. Ser spesielt i USA at det er de "fattige" som har problemer med overvekt.

 

6. Bestemmer man seg for å gjøre noe med overvekten koster det masse penger å få hjelp ved for eksempel å delta på et slankekurs. Setter opp et lite regnestykke med utgangspunkt fra andres erfaring:

 

11 000 i grunnbeløp for slankekurs.

 

+700 i uken i 9 uker = 6300

 

+ 400 i mnd i 12 mnd for treningsstudio = 4800

 

+ sunn mat som inneholder få karbohydrater som er dyrere for du kjøper det på livsstilsbutikk. ( aner ikke hvor mye)

 

= 22100 kr i året pluss dyr mat i tillegg.

 

Dette er utgifter man selv må ut med fordi man ikke er overvektig "NOK" for å få hjelp av staten, og heller ikke av sin fastlege.

 

Folk vil kanskje si at det hjelper å bare gå en tur ut, men hvis man har dårlig stoffskifte så hjelper ikke dette. Drastiske tiltak må til. For å endre vaner trenger man hjelp fra andre som f.eks. en trener for å få et piff. Hvis du ikke ser resultater den siste uken er du kanskje fristet til å trøstespise igjen. Man trenger store posjoner motivasjon for å klare å gå ned i vekt.

 

Jeg vil si all overvektige folk har disse ekstra kiloene på grunn av noe de ikke hadde "kontroll" over selv. Derimot kan de fleste ta kontroll og begynne å gå ned i vekt, men det er ikke enkelt når fordomsfulle mennesker kommer med stygge kommentarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feite mennesker er ikke selv ansvarlige for overvekten sin, men om de er pene eller ikke, er ikke et spørsmål om skyld.

 

De er stygge, eller styggere enn mennesker med en sunn vekt, selv om det ikke er deres egen feil.

 

Han var altså tynn og ikke muskuløs?

 

Hvor hard man er kommer også an på gener og fettprosent.

 

Han hadde muskler og var tynn. Store, harde muskler som sten, og med liten fettprosent så er det ett mareritt å kose med.

 

Jeg har tenkt og kjent mange ganger på skuldrene mine nå, og de er ikke så harde hvis ikke musklene er i spenn. Kanskje han var nervøs på grunn av deg og strammet musklene uten at det var meningen. Eller kanskje jeg ikke er veltrent nok.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Kan se på årsaker til overvekt da.

 

1. Du lærer av dine foreldre dine spisevaner. Når du har vokst opp med disse vanene er det vanskelig å bli kvitt de, men godt mulig. Her må man ta et stort tak for å klare å holde seg i nakkeskinnet for å ikke gå tilbake til dårlige vaner.

 

Gjennom denne vanen har også vedkommende opparbeidet en stor magesekk og derfor må spise større mengder for å få en metthetsfølelse en "normal" person vil få av mindre mengder.

 

2. Gener. Ser ofte at hvis foreldrene er overvektige er også barn dette. Det er også selvfølgelig forskjellige sykdommer.

 

3. Dårlig stoffskifte. Det vil selvfølgelig gjøre at en person intar mer mat enn det man forbrenner.

 

4. Psykiske lidelser som gjør at man har innarbeidet seg en vane med å trøstespise.

 

5. Dagens priser på sunne matvarer. Det viser seg at det er dyrere å kjøpe sunn mat enn usunn mat. Ser spesielt i USA at det er de "fattige" som har problemer med overvekt.

 

6. Bestemmer man seg for å gjøre noe med overvekten koster det masse penger å få hjelp ved for eksempel å delta på et slankekurs. Setter opp et lite regnestykke med utgangspunkt fra andres erfaring:

 

11 000 i grunnbeløp for slankekurs.

 

+700 i uken i 9 uker = 6300

 

+ 400 i mnd i 12 mnd for treningsstudio = 4800

 

+ sunn mat som inneholder få karbohydrater som er dyrere for du kjøper det på livsstilsbutikk. ( aner ikke hvor mye)

 

= 22100 kr i året pluss dyr mat i tillegg.

 

Dette er utgifter man selv må ut med fordi man ikke er overvektig "NOK" for å få hjelp av staten, og heller ikke av sin fastlege.

 

Folk vil kanskje si at det hjelper å bare gå en tur ut, men hvis man har dårlig stoffskifte så hjelper ikke dette. Drastiske tiltak må til. For å endre vaner trenger man hjelp fra andre som f.eks. en trener for å få et piff. Hvis du ikke ser resultater den siste uken er du kanskje fristet til å trøstespise igjen. Man trenger store posjoner motivasjon for å klare å gå ned i vekt.

 

Jeg vil si all overvektige folk har disse ekstra kiloene på grunn av noe de ikke hadde "kontroll" over selv. Derimot kan de fleste ta kontroll og begynne å gå ned i vekt, men det er ikke enkelt når fordomsfulle mennesker kommer med stygge kommentarer.

Men dette er jo for det meste bare svada! Hvor mange er det som har stoffskiftesykdommer i forhold til hvor mange som er overvektige? Det blir jo dust å si at alle som er overvektige har stoffskiftesykdommer.

Hvorfor fører du et totalt unødvendig budsjett? Alt du trenger ligger ute på Internett til NOK 0. Og hvorfor skal du kjøpe maten din på et spesielt sted? Først snakker du om spisevaner, så nevner du gener. Nei, nå er du på dypt vann.

Lenke til kommentar

Kan se på årsaker til overvekt da.

 

1. Du lærer av dine foreldre dine spisevaner. Når du har vokst opp med disse vanene er det vanskelig å bli kvitt de, men godt mulig. Her må man ta et stort tak for å klare å holde seg i nakkeskinnet for å ikke gå tilbake til dårlige vaner.

 

Gjennom denne vanen har også vedkommende opparbeidet en stor magesekk og derfor må spise større mengder for å få en metthetsfølelse en "normal" person vil få av mindre mengder.

 

2. Gener. Ser ofte at hvis foreldrene er overvektige er også barn dette. Det er også selvfølgelig forskjellige sykdommer.

 

Ehh, tror faktisk mest at ved punkt 2 så er grunnen til overvektige barn med overvektige foreldre de dårlige spisevanene nevnt ved punkt 1 som blir videreført.

Lenke til kommentar

Tjukke jenter vil ha tjukke gutter, pene jenter vil ha slanke og muskuløse gutter.

Hmmm... Sier du at tjukke jenter ikke er pene? :angry: Syntes vel den kommentaren der var litt for drøy og usaklig...

 

Tjukke folk er mindre pene enn tynne folk - generelt.

 

Det å være tjukk, føyer seg inn i rekken av andre lite tiltrekkende ting som gule tenner; dårlige ånde; ustelt hår; skitne føtter og monobryn. Det er, som de overnenvte tingene, et tegn på at man ikke bryr seg om sin egen helse og utseende.

Herregud så navlebeskuende kommentar fra deg!

 

Kan se på årsaker til overvekt da.

 

1. Du lærer av dine foreldre dine spisevaner. Når du har vokst opp med disse vanene er det vanskelig å bli kvitt de, men godt mulig. Her må man ta et stort tak for å klare å holde seg i nakkeskinnet for å ikke gå tilbake til dårlige vaner.

Det er fortsatt ingen unskyldning. Alle voksne folk kan bestemme hva de spiser selv.

Gjennom denne vanen har også vedkommende opparbeidet en stor magesekk og derfor må spise større mengder for å få en metthetsfølelse en "normal" person vil få av mindre mengder.

Det er bare noe man må ta høyde for, ved f.eks. å gjøre et raskt overslag over kcal-innholdet i produktene man inntar.

2. Gener. Ser ofte at hvis foreldrene er overvektige er også barn dette. Det er også selvfølgelig forskjellige sykdommer.

Veldig, veldig, få har genetiske problemer som foråsaker overvekt.

3. Dårlig stoffskifte. Det vil selvfølgelig gjøre at en person intar mer mat enn det man forbrenner.

Samme som over.

4. Psykiske lidelser som gjør at man har innarbeidet seg en vane med å trøstespise.

Trøstespising er ingne unskyldning

5. Dagens priser på sunne matvarer. Det viser seg at det er dyrere å kjøpe sunn mat enn usunn mat. Ser spesielt i USA at det er de "fattige" som har problemer med overvekt.

Jeg er student, og har fint råd til å kjøpe proteinrik ren mat. Bare tenk på hva en stor pizza koster å bestille, noe flere jeg kjenner gjør ukentlig, og tenk på hvor mye sunn mat du kan få for de pengene.

6. Bestemmer man seg for å gjøre noe med overvekten koster det masse penger å få hjelp ved for eksempel å delta på et slankekurs. Setter opp et lite regnestykke med utgangspunkt fra andres erfaring:

 

11 000 i grunnbeløp for slankekurs.

 

+700 i uken i 9 uker = 6300

 

+ 400 i mnd i 12 mnd for treningsstudio = 4800

 

+ sunn mat som inneholder få karbohydrater som er dyrere for du kjøper det på livsstilsbutikk. ( aner ikke hvor mye)

 

= 22100 kr i året pluss dyr mat i tillegg.

 

Dette er utgifter man selv må ut med fordi man ikke er overvektig "NOK" for å få hjelp av staten, og heller ikke av sin fastlege.

 

All informasjon er tilgjengelig via nettet, for dem som gidder å lete.

 

Folk vil kanskje si at det hjelper å bare gå en tur ut, men hvis man har dårlig stoffskifte så hjelper ikke dette. Drastiske tiltak må til. For å endre vaner trenger man hjelp fra andre som f.eks. en trener for å få et piff. Hvis du ikke ser resultater den siste uken er du kanskje fristet til å trøstespise igjen. Man trenger store posjoner motivasjon for å klare å gå ned i vekt.

 

Jeg vil si all overvektige folk har disse ekstra kiloene på grunn av noe de ikke hadde "kontroll" over selv. Derimot kan de fleste ta kontroll og begynne å gå ned i vekt, men det er ikke enkelt når fordomsfulle mennesker kommer med stygge kommentarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt som du/dere skal ha det til. Går ut fra at dere ikke sliter med overvekt. Er det virkelig fordi dere er så vettuge/flinke til å spise rett? Ville dere kuttet ut alt godteri om dere fant ut at det ikke var bra (hey, dere vet allerede at det ikke er bra av flere grunner enn at man kan legge på seg, men dere spiser det sannsynligvis likevel).

 

Å spise mer enn man forbrenner er forresten bare en av de mest synlige lastene man kan slite med og dermed enklest å rakke ned på. Kjekt da at ingen kan se de stygge tankene deres, sjekke nettleserloggene deres, sjekke bankutskriftene for hvor mye dere bruker på tobakk og alkohol osv osv.

 

Når du ser en overvektig person, hva vet du om grunnen til at han eller hun er overvektig? Tenker du f.eks på at det kan være en bivirkning av medisiner (slett ikke uvanlig)? Eller gidder du ikke tenke annet enn at personen må ha dårlig selvkontroll og/eller driter i hvordan de ser ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ser en person slå kjæresten sin, tenker du f.eks. på at det kan være pga psykiske lidelser/tvangshandlinger? Eller gidder du ikke tenke annet enn at personen er en drittsekk og voldsmann?

 

Uærlig debatteknikk, og det beklager jeg for, men det er svært sjeldent at man berettiget kan skylde på medisinske årsaker for overvekt. Disse medisinene du snakker om, hvilke sykdommer er det snakk om og hvordan påvirker de kroppen slik at overvekt oppstår?

 

Jeg er undervektig selv, og selv om det er omtrent det motsatte av overvekt er det samme prinsipp. Selvsagt kan jeg skylde på for høy forbrenning slik som mange andre undervektige gjør, men det er bare tull. Jeg er for tynn fordi jeg spiser for lite, og har for små muskler av samme grunn samt fravær av trening.

 

Det finnes tusenvis av unnskyldninger for vektproblemer, de gode kan telles på en hånd.

Lenke til kommentar
Hvis du ser en person slå kjæresten sin, tenker du f.eks. på at det kan være pga psykiske lidelser/tvangshandlinger? Eller gidder du ikke tenke annet enn at personen er en drittsekk og voldsmann?

 

Uærlig debatteknikk

Jeg synes det er verre debatteknikk å sammenligne overvekt med vold...

 

Disse medisinene du snakker om, hvilke sykdommer er det snakk om og hvordan påvirker de kroppen slik at overvekt oppstår?

Blant annet mange medisiner for psykiske lidelser. De kan gjøre folk utrolig feite.

 

Det finnes tusenvis av unnskyldninger for vektproblemer, de gode kan telles på en hånd.

Mulig det, men det er uansett dårlig gjort å ha som utgangspunkt at den overvektige du møter er overvektig pga. manglende viljestyrke e.l.

 

-uansett-

 

De jentene jeg synes er aller mest attraktive er de med litt for runde former - forutsatt at de bærer kroppen med stolthet. Idealkroppen min er tynn. Idealpersonen er en som ikke ser ut som en modell men oppfører seg som om hun har selvtilliten til en. Det er helt fantastisk tiltrekkende. Det viser at hun har en trygghet som ikke er basert på det ytre.

 

Hvis du er jente og mener du er for tykk: fake it 'til you make it! Om du ikke er fornøyd med deg selv blir du likevel mye mer attraktiv om du oppfører deg som om du er det.

Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt som du/dere skal ha det til. Går ut fra at dere ikke sliter med overvekt. Er det virkelig fordi dere er så vettuge/flinke til å spise rett? Ville dere kuttet ut alt godteri om dere fant ut at det ikke var bra (hey, dere vet allerede at det ikke er bra av flere grunner enn at man kan legge på seg, men dere spiser det sannsynligvis likevel).

 

Å spise mer enn man forbrenner er forresten bare en av de mest synlige lastene man kan slite med og dermed enklest å rakke ned på. Kjekt da at ingen kan se de stygge tankene deres, sjekke nettleserloggene deres, sjekke bankutskriftene for hvor mye dere bruker på tobakk og alkohol osv osv.

 

Når du ser en overvektig person, hva vet du om grunnen til at han eller hun er overvektig? Tenker du f.eks på at det kan være en bivirkning av medisiner (slett ikke uvanlig)? Eller gidder du ikke tenke annet enn at personen må ha dårlig selvkontroll og/eller driter i hvordan de ser ut?

 

Har selv gått ned 25kg nå, hva man spiser er alfa/omega, kan nesten ikke tro hva jeg puttet i meg for bare et år siden. Har kuttet ut godteri, brus, potetgull, fastfood osv.

 

Røyker/drikker ikke selv men er rimelig sikker på at personer som røyker/drikker mye får bra mye dritt for det også.

 

Hiver meg lett på at det er dårlig selvkontroll eller ren uvitenhet om hva en gjør mot seg selv eller hvor enkelt de kan forandre livet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...