Gå til innhold

klarer ikke lese CD'er i XP

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å browse mange av CD'ene jeg har brunnet tidligere i Win Milennium i XP... Er ikke sikker på om det er cd'ene som er ødelagt (vivastar)eller om jeg rett&slett må finne noen bra drivere til cd-rom'en på nettet. Tviler egentlig på at cd'ene er ødelagt. Dessuten er det ofte bugs når jeg browser andre brente cd'er også. Kataloger vises ofte dobbelt opp ++

noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke brent CDene med DirectCD eller liknende. Da kan det være at du mangler programvaren for å kunne lese de.

Har forresten vært borti problemet med dobbelvisning av kataloger i WinXP. Det var på en SCSI CD-brenner. Byttet da SCSI-kortet og problemet forsvant. Tror det var noe kluss med driverene til kortet.

Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem grunnet overklokking.

Om du har overklokket cpu'en så prøv å klokk den ned til default for å se om det kansje kan vere din løsning også.

Sjøl så fekk eg problemer med brenneren min(yamaha 16x10x32) da eg kjørte min [email protected](10x140Mhz) ved at tidligere brente plater var blanke og eg fekk en del crc errors ved utpakking av zip filer.

---------------------

W.W.Norwegians

http://wwn.alturl.com

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-03 04:40, Cali3D skrev:

Sjøl så fekk eg problemer med brenneren min(yamaha 16x10x32) da eg kjørte min [email protected](10x140Mhz) ved at tidligere brente plater var blanke og eg fekk en del crc errors ved utpakking av zip filer.

Hmmm, du køyrer jo busen utom specs. Det kan godt vere at disken din er veldig følsom for slikt.

per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...