Gå til innhold

Leter etter et nytt strategispill (RTS)

Anbefalte innlegg

Hei, er på leting etter et nytt strategispill.

Den forholdsvis enkle gameplayen i spill som Command and Conquer: Generals har underholdt meg gjennom tidene.

Både på lan og med meg selv.

Men det begynner å bli litt lite givende (selv de nyere spillene i serien, f.eks Tiberium Wars.)

Er blitt lei av gameplayen og hele greia.

Er også på leting etter noe der man kan bygge en by og holde styr på mer enn å bare krige.

Har prøvd Anno 1404, men jeg synes det var litt tungt å komme i gang med og alt for tidkrevende.

(I mine yngre dager ville jeg bare satt meg ned og spilt i timesvis, men jeg har sjeldent tid til det lenger)

Liker spill med resource gathering og middelalder-settinger.

Jeg har relativt god oversikt over gamlere strategispill, så mye er nok prøvd ut.

Så noe nyere hadde vært kult. Likevel, et godt spill er vel relativt tidløst.

Liker uansett god grafikk og kule particle-effects i store slagsmål.

Oppsummert er jeg på leting etter et givende strategispill som ikke krever så mye tid.

Kort og godt et spill der man bare kan "ta seg et slag" i ny og ned.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Settlers er jo det spillet du omtrent beskriver at du har lyst til å "finne". Så om du ikke har prøvd det er det iallefall en sikker vinner.

Regner med du har gjennomspilt samtlige av age of empires serien? Samt. Age og Mythology.

Rise of Nations er jo ett spill hvor du går fra klubbe til atombombe. Har hatt det mye gøy med det opp igjennom, så regner med du også har prøvd det ut.

The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth, gammelt men overraskende greit til å være filmbasert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...