Gå til innhold

Hvorfor i Huleste går Lyden når jeg skrur av lampa mi?!


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hvorfor i huleste går lyden på høytallere / headset helt vekk når jeg skrur av og på lampa på skrivebordet mitt? Det er noe av det merkeligste jeg har sett... Fryktelig irriterende da jeg må endre på instillinger og plugge inn og ut hardware hver ENESTE gang jeg vil ha lys på pulten! Helt absurd! :wallbash:

Someone, HELP ME!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg muter pcen med muteknappen på tastaturet , og slår av lyset så slår muten seg av . Om jeg slår av lyset mens jeg hører på musikk, så vrenger musikken seg på anlegget, å jeg må slå av og på forsterkern. Forøvrig smeller det i høytalerene som er koblet til samme kurs som lyset. Gamle elanlegg er noe dritt

Lenke til kommentar

Grunnen er at når du slår av feks et taklys eller et kjøleskap slår seg av. Så sendes det en RF (RadioSignal) puls som manifesterer seg i dine uisolerte kabler.

 

Når jeg bodde på hybel datt alltid lyden ut 1 sekund når kjøleskapet slo seg av. Grunnet en puls som gikk gjennom den uskjerma SPDIF (RCA kabel, ikke Coax) kabelen min, som da var koblet til et anlegg.

 

Edit: Hva som egentlig skjer? Gnister, gnister som oppstår når en stor strøm (STRØM ikke spenning) brytes av, det oppstår en lysbue (gnist).

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...