Trondster Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Kan godt være mulig, men tror nok mer det er en feilkalibrert skjerm som gjør det noe rart. Bruker Lightroom 3. Og export to sRGB I Lightroom arbeider du i ProPhoto RGB, så det er veldig godt mulig fargene ikke er utbrent der - tipper det er en mapping som rører til ting i det du ser på bildene. Hvordan ser bildene du har lagt på web på samme maskin? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Siste for min del til mars tråden Underpass 5 by josteinsen, on Flickr Endret 28. mars 2011 av josteinsen Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Kan godt være mulig, men tror nok mer det er en feilkalibrert skjerm som gjør det noe rart. Bruker Lightroom 3. Og export to sRGB I Lightroom arbeider du i ProPhoto RGB, så det er veldig godt mulig fargene ikke er utbrent der - tipper det er en mapping som rører til ting i det du ser på bildene. Hvordan ser bildene du har lagt på web på samme maskin? Bildene på web/smugmug. Ser relativt like ut som i Lightroom3. Det er noe lysere farger på nett, og da deler av dette røde i drakta drar seg ut til noe "rosa". Gjør dette i veldig veldig liten grad inne i LR3 Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Feel free by Håx, on Flickr Var på spontantur til Finse i helgen da jeg så at det ble skyfri himmel og lite månelys. Var ute hele natten og tok timelapse. Måtte ta et selvportrett når jeg først var i slike omgivelser. Håkki BTW: Litt usikker hvor godt kamera likte -23*C 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Hadde du kamera ute i -23 i flere timer?! Har ikke helt peil på det, men er ikke det litt utenfor hva som er anbefalt bruksområde for et vanlig speilrefleks? Et bilde jeg tok på lørdag, det går mot vår og sommer! Endret 29. mars 2011 av Sjulimann Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Kamera var ute hele natten, fra -10*C til -23*C. Kamera klikket under soloppgangen da Har trolig slitt ut lukkeren. Får Err 99 på alle objektiver Har hatt kamera ute for å ta timelapse i flere timer i -15*C før med storm i kastene, og det har gått helt fint Men ja, kameraprodusentene pleier ikke å anbefale under 0*C. Håkki Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Likte de veldig godt. Hvordan har du lyssatt det? Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Likte de veldig godt. Hvordan har du lyssatt det? 430exII foran til venstre (1/4power, 2-4m unna og satt den på 35mm ). Den andre blitsen var bak på høyre side ( 1/8 til 1/16power og 3-5m unna). Lenke til kommentar
# offline Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Tema; låver i Troms Det der var jo låvende 3 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Jeg har kommet i skade for å ta tog igjen. I denne runden har jeg skranglet meg fra Tyskland, gjennom Østerrike, Ungarn, Kroatia, Bosnia, Serbia, Bulgaria og Tyrkia til Istanbul. Huhei. Tidligere moské, nå kirke i Pécs, Ungarn. Det osmanske riket strakk seg som kjent rimelig langt vestover en periode; når deres herredømme røk ble minareten revet og et kors smelt opp på toppen. Et fabelaktig eksemplar av arten bil. Igjen Pécs. Fra strekningen mellom Beograd og Sofia. Ikke det verste landskapet å være omgitt av, men umulig å ta bilde av de mest spesielle bitene, der toget snirkler seg gjennom trange raviner. Fremme! Bønnerop på alle kanter og Asia i sikte. Endret 29. mars 2011 av Euklid 5 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Mye pent her nå. Må prøve meg på en fototur til helga tror jeg, komme meg litt vekk fra vællers. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 .... Hørtes ut som en konge tur, brukte du lang tid? Hadde vært spennende med en reiseblogg. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Har brukt alt for kort tid, en drøy uke -- rundt fire-seks ville vært mer passe. Det hjelper at jeg har vært en del av stedene før, har besøkt folk jeg kjenner (skal det mindre til å komme inn i ting, finne morsomme aktiviteter +++) og ikke har tatt særlig hardt på søvn, i tillegg til en del nattog. Skulle gjerne hatt mer tid en del steder (Mostar i Bosnia ble jeg f.eks. nødt til å droppe helt), i tillegg til at jeg er passe destruert i øyeblikket. Kommer neppe noen "så spiste jeg middag der og gikk ned til stranden"-blogg, disse finnes det nok av fra før av, klarer ikke helt mønstre entusiasme. En og annen historie pleier å ramle inn på linken i signaturen, kommer nok noen flere i løpet av de neste par ukene -- å gjøre slikt i nærheten av komplett tar litt i overkant med tid. Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Det har blitt mange konserter denne måneden. Her kommer noen fra konserten med Petter Carlsen på Blå. Blå - Oslo 070311-278.jpg by gorgat112, on Flickr Blå - Oslo 070311-142.jpg by gorgat112, on Flickr Blå - Oslo 070311-274.jpg by gorgat112, on Flickr Blå - Oslo 070311-286.jpg by gorgat112, on Flickr Blå - Oslo 070311-348.jpg by gorgat112, on Flickr Dersom dere har mulighet er det vel verdt å ta turen på en konsert med Petter dersom dere får mulighet til det. Alle bildene fra konserten finner dere her. Endret 29. mars 2011 av Gorgat 1 Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Fikk tatt en liten tur for å teste min nye 24-105 F4 L i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå