Reeve Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Fra samme natt som i går. Slet litt med å få benken og stjernene i fokus, men kunne ikke blende ned, fordi jeg har ikke ekstern utløser som gir meg lengre lukkertider enn 30 sekunder. Dessuten, da ville stjernene blitt strukket. Hvordan kunne jeg løst det problemet, altså fått både benken og stjernene i noenlunde fokus? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 2 eksponeringer og blendet layers i PS etterpå? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Var noe sånt jeg tenkte meg, får jobbe med å bli flinkere i photshop. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Litt diverse fra en tur i helgen: 4867 by egilh, on Flickr 4888 by egilh, on Flickr 4894 by egilh, on Flickr 4901 by egilh, on Flickr 4912 by egilh, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Fyttiheite ranværing, det var fett, Kenneth. Takk for det Simon! Men vi holder ranrævingene utenfor, ok!? :!: Endret 28. mars 2011 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Cat by Bjørnli Foto, on Flickr 2 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Etter en liten nettkræsj fikk jeg da omsider lastet opp bildene mine. Her er da 4 bilder i fra EM-kvalik kampen på Ullevål mellom Norge og Danmark. Resten av de utvalgte i fra Norge - Danmark kan finnes her : http://knuthsolberg.smugmug.com/Sports/Fotball/Norge-Danmark-EM-kvalik-26mars Endret 28. mars 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Digget bildet av Huseklepp! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 fine ballspillbilder, men kanskje litt overdreven fargemetning? Spesielt rødfargene er veldig skrikende på min ikke spesielt fargesterke skjerm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Dyrhólaey edit: Jeg likte også veldig godt bildet av Huseklepp. Virker som perfekt kommunikasjon mellom fotograf og spiller. Litt enig i at fargebruken ser litt vel sterk ut. Endret 28. mars 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 fine ballspillbilder, men kanskje litt overdreven fargemetning? Spesielt rødfargene er veldig skrikende på min ikke spesielt fargesterke skjerm Jeg tenkte litt på dette selv da jeg var veldig usikker, på skjermen på den bærbare pcen (som jeg redigerer bildene på) så det helt fint ut, men når jeg koblet opp med en annen skjerm så det noe overdrevent ut. Så må nok se å få kalibrert skjermen min, (hvis det er mulig med bærbar pc da?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det er fullt mulig, men det kan gi noen få begrensninger mtp. innstillingsmulighetene på selve skjermen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Min kalibrerte skjerm viser også til dels kraftig metning ja, men lekre bilder for all del! Kudos. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Overdrevent mettede farger her også, kalibrert laptopskjerm. Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Nydelig bilde Egil Dyrhólaey edit: Jeg likte også veldig godt bildet av Huseklepp. Virker som perfekt kommunikasjon mellom fotograf og spiller. Litt enig i at fargebruken ser litt vel sterk ut. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Etter min morfar by jonasbg, on Flickr Baklandet Skydsstation by jonasbg, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg tenkte litt på dette selv da jeg var veldig usikker, på skjermen på den bærbare pcen (som jeg redigerer bildene på) så det helt fint ut, men når jeg koblet opp med en annen skjerm så det noe overdrevent ut. Så må nok se å få kalibrert skjermen min, (hvis det er mulig med bærbar pc da?) Tipper du har en eller annen fargeprofil-thingy når du redigerer i annet fargerom, og når du eksporterer til sRGB blir det utbrent. Bruker du Photoshop, så kan du prøve Ctrl+Shift+Y for gamut warning.. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jeg tenkte litt på dette selv da jeg var veldig usikker, på skjermen på den bærbare pcen (som jeg redigerer bildene på) så det helt fint ut, men når jeg koblet opp med en annen skjerm så det noe overdrevent ut. Så må nok se å få kalibrert skjermen min, (hvis det er mulig med bærbar pc da?) Tipper du har en eller annen fargeprofil-thingy når du redigerer i annet fargerom, og når du eksporterer til sRGB blir det utbrent. Bruker du Photoshop, så kan du prøve Ctrl+Shift+Y for gamut warning.. Kan godt være mulig, men tror nok mer det er en feilkalibrert skjerm som gjør det noe rart. Bruker Lightroom 3. Og export to sRGB. Ser dette noe bedre ut nå? Endret 28. mars 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå