Maxmeker Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Tenkte jeg kunne stjele tråden din med et kjapt spørsmål: Hvis jeg trenger en skrue som skal festes på kameraet, standard til stativ osv... Er dette en spesiel str og skrue som må kjøpes i fotobutikk eller kan jeg kjøpe den på f.eks Mekk, Jernia osv? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Tenkte jeg kunne stjele tråden din med et kjapt spørsmål: Hvis jeg trenger en skrue som skal festes på kameraet, standard til stativ osv... Er dette en spesiel str og skrue som må kjøpes i fotobutikk eller kan jeg kjøpe den på f.eks Mekk, Jernia osv? Tar jeg ikke feil så er det M6 gjengesnitt på den, faren er hvis den er for lang og skader huset. Lenke til kommentar
zorry Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Tenkte jeg kunne stjele tråden din med et kjapt spørsmål: Hvis jeg trenger en skrue som skal festes på kameraet, standard til stativ osv... Er dette en spesiel str og skrue som må kjøpes i fotobutikk eller kan jeg kjøpe den på f.eks Mekk, Jernia osv? Tar jeg ikke feil så er det M6 gjengesnitt på den, faren er hvis den er for lang og skader huset. NEI NEI NEI! Ifølge wikipedia skal dette være en 1/4" gjenge med 20 gjenger pr tomme så å kjøre på med M6 vil være dumt. Hvis bolten du skrur inn er hardere enn materiaelt i kamerahuset er kamraet spesielt utsatt for å bli ødelagt. Det kan jo hende man kan få tak bolter med slike gjenger hos en jernvarehandler også, men det enkleste er kanskje å forhøre seg hos en forhandler av fotoutstyr. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Tenkte jeg kunne stjele tråden din med et kjapt spørsmål: Hvis jeg trenger en skrue som skal festes på kameraet, standard til stativ osv... Er dette en spesiel str og skrue som må kjøpes i fotobutikk eller kan jeg kjøpe den på f.eks Mekk, Jernia osv? Tar jeg ikke feil så er det M6 gjengesnitt på den, faren er hvis den er for lang og skader huset. NEI NEI NEI! Ifølge wikipedia skal dette være en 1/4" gjenge med 20 gjenger pr tomme så å kjøre på med M6 vil være dumt. Hvis bolten du skrur inn er hardere enn materiaelt i kamerahuset er kamraet spesielt utsatt for å bli ødelagt. Det kan jo hende man kan få tak bolter med slike gjenger hos en jernvarehandler også, men det enkleste er kanskje å forhøre seg hos en forhandler av fotoutstyr. Sjekka litt mer og du har rett, 1/4 20" er gjengesnittet, det enkleste er og kontakte en Volvo-verksted eller en butikk som forhandler amerikanske bildeler hvis ikke fotobutikken har en bolt da. Lenke til kommentar
Maxmeker Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Okay, tenker jeg stikker innom en fotobutikk og spør der. Hvor mye pleier det sånn ca å koste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå