Gå til innhold

Studietur til Østerrike, trenger hjelp til budjsett. 8000 for lite?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

Skal på studietur til Østerrike fra 27. mars til 9. april :)

I den forbindelse trenger jeg hjelp til å beregne hvor mye penger jeg bør ha med meg.

Reisen, oppholdet og de fleste av måltidene er allerede tatt hånd om, så her derier det seg bare om lommepenger.

Syns dere 8000 høres lite ut? Er bare meg som skal bruke av de pengene, men de skal jo vare over 14 dager.

Er også veldig usikker på prisnivået i Østerrike kontra Norge. Hva koster en grei middag? En bukse?

Hadde vært supert om noen hadde kunnet gi svar på mine undringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer litt; Wien er nokså dyrt, andre steder noe rimeligere. Som nordmann skal det uansett noe til for å la seg sjokkere av prisnivået; 8000 holder om du vil at det skal holde, kommer jo helt an på hva du skal bruke penger på.

Ps: i Wien bør du ramle innom Kolar for å spise Fladen.

Lenke til kommentar

Vi skal til Krems, ikke så veldig langt unna Wien. Men blir en dagstur til Wien da :)

Som sagt skal jeg på studietur, det som skal skje er at lærerstudenter fra 12 forskjellige europeiske land (vet ikke hvilke) skal møtes og planlegge og gjennomføre engelskundervisning i en østerrisk klasse.

Men jeg har mine misstanker om at det ikke blir så mye studering :p

Det jeg hadde tenkt å bruke pengene på er mat, snop, drikke, klær og generelt drit og lort :p

Lenke til kommentar

Prisønivået i Østerrike er meget behagelig. Du kan spise ute uten å måtte amputere en arm i betaling, slik du må i Norge. Klær osv, kan være dyrt om det er läderhosen eller andre tradisjonsrike klær (som bunad i Norge), men generelt sett er det billig.

En øl på bar koster ikke mer enn 3-4 Euro. En tallerken med bratwürst/wienerschnitzel og pommes frites koster alt mellom 5-10 Euro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...