Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Paypal? Svindlet?

Anbefalte innlegg

Halo solgte nettop en gjengstand til en fyr, sendte den. Og han skrev til meg at han sendte penger til min paypal konto. Men han sa at det kan ta opp til noen timer før det viser seg at han har sendt. Er dette sant, eller har jeg nettopp blitt lurt? :S

Han sendte altså fra sin paypal til min.

Setter ekstra pris på raske svar, fordi vil gripe inn om jeg har blitt svindlet.

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halo solgte nettop en gjengstand til en fyr, sendte den. Og han skrev til meg at han sendte penger til min paypal konto. Men han sa at det kan ta opp til noen timer før det viser seg at han har sendt. Er dette sant, eller har jeg nettopp blitt lurt? :S

Setter ekstra pris på raske svar, fordi vil gripe inn om jeg har blitt svindlet.

Det kan i noen tilfeller ta litt tid mellom penger sent og penger motatt, men det skal gå rimelig kjappt.

Spørsmålet er vel heller - hvorfor har du sendt en vare FØR den er betalt? Bare tok du ham på ordet og sendte varen i tiden mellom han sa han hadde sendt penger og til du mottok pengene? Veldig dårlig praksis i så fall. Så pass dårlig at det nesten ikke kan kalles for svindel =P Det er vel få som "planlegger" svindel ved at man satser på at selger bare stoler på deg og sender ut ting før varen er betalt?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det kan i noen tilfeller ta litt tid mellom penger sent og penger motatt, men det skal gå rimelig kjappt.

Spørsmålet er vel heller - hvorfor har du sendt en vare FØR den er betalt? Bare tok du ham på ordet og sendte varen i tiden mellom han sa han hadde sendt penger og til du mottok pengene? Veldig dårlig praksis i så fall. Så pass dårlig at det nesten ikke kan kalles for svindel =P Det er vel få som "planlegger" svindel ved at man satser på at selger bare stoler på deg og sender ut ting før varen er betalt?

-Stigma

Var mere fordi jeg har solgt denne brukeren mange ganger tidligere. Men da har det vært via nettbank. Og denne gangen solgte jeg til noe som kostet cirka 1300 kr. Og han bor i Danmark om det kan ha noe å si. Har heller ikke fått noe mail av paypal :S

Lenke til kommentar

Det "beviset" er ingen bevis - mer enn en ubehandlet betaling i nettbanken min er bevis (jeg kan tross alt kansellere den før den blir behandlet).

Men det skal si at dette slår meg ikke som noe typisk nettsvindel forsøk heller akkurat - spesiellt når du har solgt til fyren før.

Paypal transkasjoner går SOM REGEL veldig raskt, men jeg har selv opplevd at det har vært noen timers delay, så det er en mulighet.

Har du allerede sendt varen så skader det ikke å la det ligge til i morgen - og om du ikke har betalingen inne innen den tid så kan du regne med at den ikke kommer (via paypal ihvertfall). Da tar du først og fremst kontakt med kjøperen og hører med han - og handler dertil videre avhengig av hva dere kommer frem til.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...