Gå til innhold

Ludo terningkast 6 får mnd.avgift, alternativer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det som i praksis betyr noe for kundene:

Dette medfører tap av termineringsinntekter* for oss. (*inntekter på inngående trafikk).

For å tilpasse oss til dette vedtaket ser vi oss dessverre nødt til å endre prisen på <Sett inn abonnement>, gjeldende fra 1. april 2011.

Så det er dette de tjener (eller; tjente) penger på, ja.

Blir nok bytte fra Ludo for meg også nå. Lurer på om jeg får en sluttfaktura på de 2,50 kr jeg har utestående hos dem (alt jeg har utestående siden august i fjor :) )

Lenke til kommentar

Herre min hatt, jeg byttet nettopp fra sheriff til ludo (nummeret er ikke flyttet over enda en gang) også får jeg denne triste mailen. Hvilke alternative abbonementer har jeg når den nye mobilen er låst til telenornettverk i et år? Forstår det slik at one call faktura ikke vil fungere?

Lenke til kommentar

Javisst, jeg vil GJERNE betale 59 kroner i månedsavgift for å få lov til å ha abonnement hos bedriften deres, selv når jeg ikke bruker mobilen overhodet.

Sorry Idar, blir telefon til Tele2 og bytte i morgen, så får jeg heller leve med det elendige Netcom nettet.

Lenke til kommentar

ganske kjipt dette egentlig.

Jeg bruker mobilen min veldig lite, og har fra da jeg meldte meg inn hos ludo kun fått regninger på mellom 50 og 60 kr i mnd...

Men, hva vil dette si; 'Endringen vil ikke ha noen betydning for deg som allerede mottar en månedlig faktura på kr 69 eller mer.'

Vil det si 'vanlig ludo gul' faktura også? (altså om man fks får en faktura fra ludo gul på 100 kr, må man fremdeles betale de 69 kronene?) Eller kun de abbonnementene der man betaler en månedlig avgift fra før?

Lurer på om jeg bare skal gå tilbake til kontantkort.. selv om det koster litt mer å sende melding/ringe der... men jeg kan ihvertfall kontrollere pengene jeg bruker...

Det er velig få abbonnementer som er lønnsomt for meg iom at jeg hater å bruke den teite mobilen med mindre det er noe viktig... :<

Lenke til kommentar

Et alternativ til One Call Faktura og Tele 2 Sheriff (Ludo Mobil Terningkast 6 er nå utelukket pga månedsprisen den har fått på 59 kr):

One Call har noe som heter Kontant Bonus (Du må være kunde for å bestille):

..."One Call Kontant Bonus er kanskje Norges beste kontantkort. Vi spanderer og fyller på inntil kr 50,- på ringekontoen hver måned, og med våre lave ringepriser kan pengene vare lenge.

Som eier av et "vanlig" One Call abonnement, kan du på denne siden bestille Kontant Bonus til deg selv, dine barn eller andre som står deg nær. Kontantkortet kobles til ditt eksisterende abonnement slik at eventuelle påfyllinger du gjør, belastes neste måneds mobilregning - Enkelt og greit, uten kredittkort og uten butikkøer for å kjøpe påfyllingskort.

Med One Call Kontant Bonus fyller vi på saldoen din med 50 kroner når du blir kunde. Deretter fyller vi hver eneste måned opp samme beløp som du har brukt foregående måned, inntil 50 kroner. Helt uten at du trenger å fylle på eller betale selv.

Noen eksempler:

• Har du brukt kr 100,- siste måned så fyller vi opp saldoen din med 50 kroner.
  • Har du brukt kr 50,- siste måned så fyller vi opp saldoen din med 50 kroner.
  • Har du brukt kr 25,- siste måned så fyller vi opp saldoen din med 25 kroner.

I tillegg har abonnementet svært gode ringepriser og markedets laveste SMS-pris.

Automatisk påfylling uten kostnad

- Inntil 50 kroner saldo hver måned: 0,-

Abonnementspriser

- Etablering: 0,-

- Nummeroverføring: 0,-

- Månedsavgift: 0,-

Trafikkpriser

- Oppstart pr samtale: 0,59

- Samtalepris pr min: 0,65

- SMS pr stk: 0,35

- MMS pr stk: 1,98

- Datatrafikk pr MB: 0,99

Når det er behov for å fylle på Kontant Bonus ut over bonuspåfyllingen, så kan alle One Call-kunder med etterskuddsbetalt abonnement enkelt fylle på Kontant Bonus-abonnementet til sine barn, familiemedlemmer eller andre. Påfyllingene kommer på neste måneds faktura for ens eget One Call mobilabonnement. Ingen behov for kredittkort eller kjøp av dyre skrapekort.

Selve påfyllingen gjøres raskt og enkelt via Mine Sider"...

Endret av RevelleR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så OneCall Kontant Bonus er altså et ekstrakort der du hver måned starter med 50 kroner på ringekontoen, uansett bruk i forrige måned.

Dette er jo ikke et alternativ til Ludo T6, men en bonus som et stykke på vei oppveier at OneCall tar oppstartspris også for gratissamtalene.

Tele2 Sheriff er likevel det beste alternativet for de fleste av oss som hadde Ludo T6. Så får vi se hvor lenge de holder ledelsen...

(Jeg tok i bruk mitt nye Sheriff-abonnement i går. Ingen overgangsproblemer.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...