Gå til innhold

Ludomobil Terningkast 6 - ikkje lenger gratis

Anbefalte innlegg

Hei, fekk e-post av Ludomobil i dag:

Melding om prisendring på LUDO Terningkast 6

Staten ved Post & teletilsynet kom 26. mars 2010 med Varsel om vedtak i markedene for terminering av tale i mobilnett.

"På bakgrunn av analyse av markedene for terminering av tale i individuelle offentlige mobilkommunikasjonsnett (heretter terminering av tale i mobilnett, marked 7) varsler Post- og teletilsynet (PT) at det med hjemmel i ekomloven § 3-3 vil bli fattet vedtak om at Telenor, NetCom, Tele2, Network Norway, TDC, Ventelo og Mundio Mobile1 har sterk markedsstilling i dette markedet.

PT har identifisert en rekke konkurranseproblemer innenfor de aktuelle markedene for terminering av tale i mobilnett.

Konkurranseproblemene skyldes i stor grad at det eksisterer absolutte etableringshindringer i de relevante markedene.

Per i dag er det ikke mulig å tilby konkurrerende produkter i andre tilbyderes termineringsmarked, og det er heller ikke sannsynlig at dette vil kunne skje innenfor en rimelig tidshorisont. Hver tilbyder har således monopol på terminering i eget nett. Absolutte etableringshindringer, sammen med prinsippet om at det er den anropende part som betaler for en samtale (”calling party pays” - CPP), gjør at tilbyderne i liten grad har insentiver til å fastsette effektive priser på terminering av tale i eget mobilnett.

På bakgrunn av ovenstående regulerer tilsynet markedene for terminering av tale med utgangspunkt i prinsipp 2 i PTs virkemiddeldokument.

Det vil si at forbrukernes interesser skal ivaretas ettersom duplisering av infrastruktur ikke vil kunne avhjelpe de aktuelle konkurranseproblemene.

PT har vurdert hensiktsmessigheten av og forholdsmessigheten ved virkemidlene som står til rådighet, og konkludert med at alle tilbydere med sterk markedsstilling bør pålegges å imøtekomme enhver rimelig anmodning om samtrafikk i form av terminering i tilbydernes mobilnett.

For Telenor, NetCom, Tele2 og Network Norway mener PT det er nødvendig å pålegge krav om ikke-diskriminering. Telenor og NetCom pålegges i tillegg å utarbeide og offentliggjøre standardtilbud. For Tele2, Network Norway, Ventelo, TDC og Mundio Mobile anser PT at offentliggjøring av selskapenes priser for terminering er tilstrekkelig.

Målsetningen for PTs regulering av mobiltermineringsprisene er at alle operatører skal ha effektive og symmetriske termineringspriser.

Av hensynet til måletom infrastrukturbygging i markedet for tilgang til og originering i mobilnett (tidligere marked 15), har PT imidlertid i tidligere vedtak fastsatt en mer lempelig regulering for nye tilbydere. Dette er stadfestet i vedtak av Samferdselsdepartementet (SD) i forbindelse med klagebehandling av PTs vedtak. Både PT og SD har imidlertid lagt til grunn at asymmetrien som følger av slik regulering skal være begrenset i tid. PT legger opp til at perioden med

asymmetriske termineringspriser for de aktuelle tilbyderne opphører i den kommende reguleringsperioden."

Dette medfører tap av termineringsinntekter*for oss. (*inntekter på inngående trafikk) For å tilpasse oss til dette vedtaket ser vi oss dessverre nødt til å endre prisen på Terningkast 6, gjeldende fra 1. april 2011.

Fra 1. april 2011 betaler du kr. 59,- i månedsavgift. Kunden får da 125 kr de kan bruke til tale, SMS, MMS eller data tilpasset abonnementets nye prisplan.

LUDO mobil topper rangeringen for høyt forbruk. (ref. www.telepriser.no (LUDO Rød Medium)

Vi skal fortsatt tilby svært rimelige abonnement i tiden fremover. (følg med på www.ludomobil.no for nye tilbud)

Med beste hilsen

LUDO mobil

Forbruket mitt er så lågt, at eg betalar rekning rundt annenkvar månad på 30-60 kr, så det blir ikkje aktuelt for min del å fortsetje i Ludomobil. Andre billege og gode operatørar der ute? Tele2 Sheriff?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kazzkizz :)

er akkurat i samme situasjon som deg. Jeg for min del kommer til å ta en telefon til TELE 2 i morgen for å høre om de har noen planer om å endre månedsprisen sin. Dersom det ikke foreligger noen planer, kommer jeg nok til å gå for tele2 Sheriff. Er ikke mer enn et halvt år siden jeg gikk fra sheriff til terningkast 6, men regner med at det ikke skal bli noe problem for meg å gå tilbake igjen.

Skjønner ikke helt hvorfor ludo gjør dette her.. Er det ikke slik at restriksjoner på termineringsinntekter ble gjeldende i fjor??

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

http://www.mobilen.n...erabatten/85067

Ser ut til at tele2 sheriff går fra 175 kr mnd til 125. Tar kontakt med tele2 i morgon eg også. Angåande spørsmålet ditt så har eg ikkje noko konstruktivt å kome med..

Denne artikkelen er fra 2008. Mye har skjedd siden da. Idag gir de 170 kr gratis. Sjekk her: http://www.tele2.no/mobil/sheriff.html

Oi, sjekka ikkje datoen... Men det er jo supert :) Gode nyheiter!

Lenke til kommentar

Samme greia her, jeg flykter nå Ludomobil til fordel for Tele2 Sheriff. Kan du som sa du skulle høre om de hadde planer om endringer holde oss andre oppdatert?

Slik jeg forsto det, kan vi bruke Ludomobil og ha 185 kr frem til 01.04.2011.

Håper andre som har valgt Terningkast 6 også bytter. Dette har nok bare vært et lokketilbud, hehehe. Har håpet at det skulle vare lenger, men nå er det Tele2 man skal snylte på. :)

Edit: Hos Tele2 gjelder ikke 170-kronersavslaget for datatrafikk though.

Endret av Daddlemannen
Lenke til kommentar

har skiftet til tele2 sheriff nå.. Ringte tele2 i dag tidlig. Kundebehandleren jeg fikk snakket med sa at de ikke hadde noen planer om å endre abonnementet. Ikke det at jeg tror kundebehandleren har alt for stor innsikt i tele2 sin markedsstrategi, men jeg velger uansett å tro at prisen vil holde seg stabil. Er i alle fall ingen ting å tjene på å bli hos ludo :p

Lenke til kommentar

Ludo får nå kraftig kritikk av post og teletilsynet. http://www.dinside.no/864067/ludo-mobil-faar-kraftig-kritikk

Ah, klarte liksom ikke å få meldingen fra Ludo til å stemme helt med det som sto i varselet fra tilsynet. Jaja, kom fra Sheriff til Terningkast 6, men nå blir det nok heller One Call Faktura på meg siden jeg trenger litt datatrafikk til Desiren min (var herlig å få det gratis hos Ludo).

Hvis noen fra Tele2 leser dette, bør dere virkelig vurdere å smekke sammen noen rimelige datapakker til Sheriff slik som One Call tilbyr for Faktura. Jeg ringer nesten ikke, men det er veldig greit å kunne ha MSN og slikt gående når jeg er ute uten at det går 4 kr MBen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...