Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ubersjenert... Til tider

Anbefalte innlegg

Jeg er en veldig sjenert jente blant folk jeg ikke kjenner. Det er bare når jeg er med vennene mine, at jeg klarer å være meg selv. Alle andre har egentlig ikke peiling på noe om meg, eller om hvem jeg egentlig er. De ser vel på meg som en "vanlig, stille, geek", noe jeg "fremstår" som på skolen. Vel, i det siste har jeg blitt mer smilende og livlig da, slik jeg egentlig er. Jeg har også "kommet ut" med interessene mine mer, og latt folk få se at jeg ikke er den de har trodd jeg er :S (ROT) :) jeg har turt å slippe løs meg selv litt mer, og ikke brydd meg SÅÅ mye om hva folk skal "synes". (Grunnen til at jeg er sjenert tror jeg er "frykten" for at folk skal mislike meg. Har også hatt en del hudproblemer som henger litt igjen, men føler meg ikke "stygg" på andre måter" Så, man kan vel si at dette går rette veien, MEN; så var det et liiiiite problem... Det er denne GUTTEN, som jeg liker. Han vet sikkert ikke at jeg eksisterer engang, og hvis han gjør det, må han tro at jeg har mye imot han... Når han er i nærheten blir jeg helt stille, og ser stumt bort fra han. Jeg ser rett og slett ut som jeg kjeder meg, eller at jeg ikke BRYR MEG en plass om hva som skjer rundt meg... Eller jeg ignorerer han fullstendig på andre måter. Tør ikke en gang å se på han. Jaa, oppførselen min er mot sin hensikt, men vet ikke hva jeg skal gjøre. :/ Jeg er sjenert, og blir enda mer sjenert i hans nærvær. Så: Mine spm;

- Ville dere følt at en person som oppførte seg slik jeg gjør misliker dere?

- NOEN tips for å SLUTTE å være sjenert? Evt. ta kontakt på en "normal" måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg hadde også veldig problemer med det samme, da spesielt i ungdomsskoletiden. Jeg og var redd for at andre kom til å mislike meg. Men tenk på saken på en annen måte, tenk på hvordan andre mennesker fremstår for deg. Er det virkelig så ille og si noe dumt f.eks., som du føler det hadde vært. Om du var i en situasjon så tenk andre veien rundt, hvilket inntrykk hadde en annen som oppførte seg helt likt som deg gitt deg?

Jeg føler jeg har blitt kvitt denne "ekstreme" sjenertheten min ved å tenke slik. Og om du skal være uheldig å drite deg ut, så er det ikke lenge slikt er i hukommelsen på folk.

Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, men bare vit at det er en hel del folk som tenker slik som du gjør nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg hadde også veldig problemer med det samme, da spesielt i ungdomsskoletiden. Jeg og var redd for at andre kom til å mislike meg. Men tenk på saken på en annen måte, tenk på hvordan andre mennesker fremstår for deg. Er det virkelig så ille og si noe dumt f.eks., som du føler det hadde vært. Om du var i en situasjon så tenk andre veien rundt, hvilket inntrykk hadde en annen som oppførte seg helt likt som deg gitt deg?

Jeg føler jeg har blitt kvitt denne "ekstreme" sjenertheten min ved å tenke slik. Og om du skal være uheldig å drite deg ut, så er det ikke lenge slikt er i hukommelsen på folk.

Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, men bare vit at det er en hel del folk som tenker slik som du gjør nå.

Takk for svar :D Du har rett i det du sier :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hadde ikke tid til å skrive et innlegg sist gang.

Mennesker du er med, dine venner bl.a. liker deg for den du er. Hvis du vil bli mer kjent med denne gutten, må du bare vise ditt ekte jeg, og det er det han virkelig elsker deg hvis han føler det samme.

Ved å vise ditt ekte jeg, viser du han kanskje noe som får han interessert og slikt kan jo fort utvikle seg. Så du må gi slipp, prøvd å hint litt med å småprate innimellom når det passer f.eks. hvis det er emne som angår beste. Slå av en liten prat.

Alt dette er jo selvfølgelig lett å si, men faktisk så begynte en jente å snakke med meg så jeg begynte å like henne, selvom jeg ikke har peiling på om hun i det hele tatt var interessert, men den historien hører til på en annen tråd.

Poenget er at du må hoppe

Lenke til kommentar

*Snip*

- Ville dere følt at en person som oppførte seg slik jeg gjør misliker dere?

- NOEN tips for å SLUTTE å være sjenert? Evt. ta kontakt på en "normal" måte?

Spm. 1: Ja. Følgelig ville jeg også mistet mye av interessen for deg. Det er nok heller få som ville ofret mye tid på en person som i utgangspunktet virker totalt uinteressert og uengasjert.

Spm. 2: Først må jeg bare si at svaret på dette spørsmålet ikke ligger i bunnen av en vodkaflaske. Du må tare ta initiativet og si "hallo, jeg heter...". Folk er likere enn man tror, og når isen først er brutt kan man prate lenge sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...