Ivantacus Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei, jeg bestillte denne pakken for noen måneder siden: http://www.surround.no/product/512716/Yamaha-RX-V465-%2B-Dynavoice-F-6-EX-Sort-5.0-m-XTZ-99-W10.16.html Det første problemet er at jeg syns ikke F-6 fronthøytalerne gir nok trøkk i det hele tatt. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, lyden blir høy nok, men får lissom ikke den følelsen av god lyd. Kobler jeg til pcen med optisk til forsterkeren, eller en media spiller med musikk, er lyden fin/grei der den er rolig, men selv mine gamle pc høytalere har mer trøkk når man hører på hardere musikk. Så hvilke andre fronthøytalere er det jeg burde sjekke ut? Tenker prisklassen 4000-5000kr. Problem 2: Når jeg ser film fra WDTV media spiller og fra pcen så hører jeg nesten ikke når personene snakker når jeg har på surround. Prøvde å skru opp den midt-høytaleren, men blir lissom bare rot,lyden er all over the place. Prøvde og den automatiske lydsjekken, men hører som sagt ikke hva folk sier i filmer, fordi den er veldig lav.. 3: Bassen som fulgte med fikk Terningkast 6 fra VG, så trodde den var bra. Men den fungerer ikke slik jeg vil den skal fungere. Den er voldsomt på hvis jeg hører på sanger med mye bass, men med sanger som skal ha litt bass, så er den helt borte. Er det slik at subwoofer kun skal ta de dypeste bass tonene mens fronthøytalerene skal ta resten av bassen? For F-6 gjør ikke det bra. Prøver å skru bak på subwooferen da, men finner ingen innstillinger som passer. Har en audiofil far som har ekstremt dyre høytalere han kjøpte for 20 år siden. På de høytalerne gir alle sanger han hører på fantastisk bass, helt krystallklar lyd og perfekt fohold mellom bass/ikke bass. Bassen er bare på der den skal, og ikke der den ikke skal være. Forsterkeren er koblet til 52" Lcd tv, og WDTV mediaspilleren er koblet til tven med HDMI. Merker og at kobler jeg til Sennheiser hodetelefoner til forsterkeren er lyden fantastisk, så er vel helst høytalerene som er dårlige? Håper noen kan hjelpe meg med noen av probleme jeg har, takk. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Problem 1: F6 kan nok spille høyt, men de har ikke så veldig fyldig lyd, og kan mangle trøkket, spesielt på tyngre sanger. Høyttalere med bedre mellomtoner og bass vil nok kunne hjelpe på her. I 4-5k klassen er nok Jamo S606 et veldig godt valg. Problem 2: Da er det to ting som kan være problemet. 1) Hvor mange kanaler har lydspor på filmen? Hvis det bare er 2.0 så er det ikke rart at det blir lite lyd i senterhøyttaleren. 2) Hvilken dekoder bruker du på recieveren? Les i bruksanvisningen, du kan få surround på flere måter, både ved et 5.1 lydspor og ved oppskalering av et 2.0 lydspor. Sistnevnte vil fungere vesentlig dårligere enn et dedikert 5-kanals lydspor. Problem 3: Dette er igjen et problem med manglende mellomtoner på fronthøyttalerne. Du kan derimot stille inn hvilke frekvenser som skal sendes til sub, og hvilke som skal sendes til frontene. Men høyttalere med bedre mellomtoner vil helt klart gi et fyldigere lydbilde. Håper det hjelper litt... Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg klarer ikke forstå at et slikt anlegg skal være så skuffende. Selv har jeg et Akg k701 headset med egen headset forsterker som gir en fantastisk lyd, men jeg ville aldri i livet brukt dette framfor F6 pluss 10 tommeren til xtz. Selv kjøpte jeg W10.16 til min mor for en tid tilbake og denne spiller helt fantastisk spør du meg. Bassen spiller pent, dypt nok og er fint integrert med resten av høyttalerne. W10.16 spiller også høyt nok til å skape en svak risting i buksebeinene til tross for at den står i et ganske stort rom. Har du prøvd å sette receiveren til stereomodus, frontene til large for så å koble ut suben bare for å høre hvordan høyttalerne presterer da? Da jeg hadde mine F6 koblet til en Pioneer receiver i samme prisklassen som Yamahaen du har spilte de med masse trykk og var langt bedre enn det jeg hadde hørt av pc høyttalere. Skal du har nye høyttalere i 4-5000kr prisklassen tror jeg kanskje Yamahaen kan bli litt for liten, men du kan jo ta en titt på Klipsch, Dali eller kanskje Cerwin Vega? Men støtter også forslaget om S606. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå