Gå til innhold

Til kristne: Hvorfor er vi her?


Anbefalte innlegg

Hvorfor ble mennesker skapt? Var gud ensom?

gud var hinsides + - og

Han hadde jo englene, eller?

 

du kan spørre deg selv om nuhun hadde englene

 

Hvorfor ble vi skapt på jorden, og ikke rett inn i himmelen?

 

vi er skapt rett inn i himmelen

 

Er livet på jorden en test?

 

har du noen gang blitt testet?

 

I så fall, hvorfor skal en allmektig skaper test oss?

 

viljen blir nye valg som oppstår i evigheten

 

fordi en allmektig skaper samler seg tropper

 

Hvorfor lever vi bare i ca 80 år? Er det lang nok testperiode?

Hvorfor blir vi ikke tatt opp til himmelen med en gang vi er ferdig testet?

 

hvis du skjønner at 100 år er systemet sa wittgenstein i spøk og alvor

 

med en gang blir vi tatt opp i himmelen

 

Hvorfor eldes vi og blir skrøplige? Kunne vi ikke bare dø frisk og med sterk kropp?

 

vi eldes og blir skrøpelige for at vi skal bli i pakt med oss selv.

 

Ble vi skapt for å passe på jorden?

 

vi ble skapt for å passe på jorden men så skjedde noe merkelig. noen i livets tre åpnet portene

 

Klarer ikke han det selv?(og i hvertfall bedre enn oss)

 

oss, vi hvem er vi som ikke kan dømme om ondt eller godt og som ikke skiller mørket fra lyset.

 

hvem sier du ble skapt her på jorden?

 

Jeg synes det er rart at universets skaper skulle skapt mennesker her på jorden, hvis det bare er en "mellomstadium" til det evige liv?

 

mellom andre ting er de sanne ting

Endret av carenevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg setter strek for denne sub-tråden der ved mindre du synes det er mer viktige ting å si. Jeg tror vi begge har presentert våre tandpunkt på de viktige punktene og det får bli opp til leserene å avgjøre hva som virker mest fornuftig for seg selv.

 

Takk for en god samtale forøvrig. Selv om jeg uenig med på mange punkter så er det kjekt å kunne diskutere rundt slike tema med relativt sivilitet. Det er desverre ikke så vanlig å oppleve.

 

Å ta opp viktige tema på en ordenlig måte bør vi vel alktid kunne ta oss tid til med jevne mellomrom. Det kan vi sikkert komme tilbake til i en annen tråd ved en annen anledning.

 

Takk til deg og.

 

Romeren

Lenke til kommentar

Hvorfor ble mennesker skapt? Var gud ensom?

Han hadde jo englene, eller?

 

Hvorfor ble vi skapt på jorden, og ikke rett inn i himmelen?

Er livet på jorden en test?

I så fall, hvorfor skal en allmektig skaper test oss?

 

Hvorfor lever vi bare i ca 80 år? Er det lang nok testperiode?

Hvorfor blir vi ikke tatt opp til himmelen med en gang vi er ferdig testet?

 

Hvorfor eldes vi og blir skrøplige? Kunne vi ikke bare dø frisk og med sterk kropp?

 

Ble vi skapt for å passe på jorden?

Klarer ikke han det selv?(og i hvertfall bedre enn oss)

 

Jeg synes det er rart at universets skaper skulle skapt mennesker her på jorden, hvis det bare er en "mellomstadium" til det evige liv?

 

Human being is ONLY created to warship God alone.

Lenke til kommentar

Ikke ukjent... Noen starter en tråd med et spørsmål til kristne, og håper svarene de får ikke skal inneholde bibelsitater. Hvorfor? Fordi de vil at de kristne skal tenke selv.

Jeg tipper at spørsmålet egentlig betyr; Heihei, "kristne" kom og les disse spørsmålene og våkne opp av deres uvitenskapelige søvn.

 

Jeg som kristen har flere ganger funnet det frustrerende at ikke-kristne ønsker en diskusjon uten bibelsitater, mens jeg ønsker en diskusjon med bibelsitater. Delvis fordi jeg tror sitatene har en misjonerende effekt på leseren, og delvis fordi det som står i Bibelen er en høyere kunnskap enn jeg selv kan produsere.

 

Så til spørsmålet - hvorfor må vi leve her på denne ufullkomne planeten? Kanskje det har med at hvis vi ikke hadde vært her, ville det alltid vært et element av tvil i forhold til djevelens hensikter. Hvis det stemmer at djevelen opprinnelig var en engel, kunne han gått og sagt at hans hensikter var gode uten at dette noensinne ville blitt etterprøvd. Nå kan man vise til en planet med mye sult og elendighet, mafia og død :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke ukjent... Noen starter en tråd med et spørsmål til kristne, og håper svarene de får ikke skal inneholde bibelsitater. Hvorfor? Fordi de vil at de kristne skal tenke selv.

Jeg tipper at spørsmålet egentlig betyr; Heihei, "kristne" kom og les disse spørsmålene og våkne opp av deres uvitenskapelige søvn.

 

Jeg som kristen har flere ganger funnet det frustrerende at ikke-kristne ønsker en diskusjon uten bibelsitater, mens jeg ønsker en diskusjon med bibelsitater. Delvis fordi jeg tror sitatene har en misjonerende effekt på leseren, og delvis fordi det som står i Bibelen er en høyere kunnskap enn jeg selv kan produsere.

 

Så til spørsmålet - hvorfor må vi leve her på denne ufullkomne planeten? Kanskje det har med at hvis vi ikke hadde vært her, ville det alltid vært et element av tvil i forhold til djevelens hensikter. Hvis det stemmer at djevelen opprinnelig var en engel, kunne han gått og sagt at hans hensikter var gode uten at dette noensinne ville blitt etterprøvd. Nå kan man vise til en planet med mye sult og elendighet, mafia og død :thumbup:

Så gud skapte menneskene for å vise at djevelen er ond?

Vi er bare et redskap for å overvinne djevelen?

 

Det er absolutt et godt trekk ved gud... :no:

Lenke til kommentar

Hvorfor ble mennesker skapt? Var gud ensom?

Han hadde jo englene, eller?

 

Hvorfor ble vi skapt på jorden, og ikke rett inn i himmelen?

Er livet på jorden en test?

I så fall, hvorfor skal en allmektig skaper test oss?

 

Hvorfor lever vi bare i ca 80 år? Er det lang nok testperiode?

Hvorfor blir vi ikke tatt opp til himmelen med en gang vi er ferdig testet?

 

Hvorfor eldes vi og blir skrøplige? Kunne vi ikke bare dø frisk og med sterk kropp?

 

Ble vi skapt for å passe på jorden?

Klarer ikke han det selv?(og i hvertfall bedre enn oss)

 

Jeg synes det er rart at universets skaper skulle skapt mennesker her på jorden, hvis det bare er en "mellomstadium" til det evige liv?

Ikke alle skal til himmel. kun dem som tror på Alle Guds sendebud og gjør det som Gud har ordret dem å gjøre (Fra Adam til Mohammed siste) Kun dem som bevitner at Gud er en.

trenger du referanserklikk her.

Endret av peace2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvorfor ble mennesker skapt? Var gud ensom?

Han hadde jo englene, eller?

 

Hvorfor ble vi skapt på jorden, og ikke rett inn i himmelen?

Er livet på jorden en test?

I så fall, hvorfor skal en allmektig skaper test oss?

 

Hvorfor lever vi bare i ca 80 år? Er det lang nok testperiode?

Hvorfor blir vi ikke tatt opp til himmelen med en gang vi er ferdig testet?

 

Hvorfor eldes vi og blir skrøplige? Kunne vi ikke bare dø frisk og med sterk kropp?

 

Ble vi skapt for å passe på jorden?

Klarer ikke han det selv?(og i hvertfall bedre enn oss)

 

Jeg synes det er rart at universets skaper skulle skapt mennesker her på jorden, hvis det bare er en "mellomstadium" til det evige liv?

Ikke alle skal til himmel. kun dem som tror på Alle Guds sendebud og gjør det som Gud har ordret dem å gjøre (Fra Adam til Mohammed siste) Kun dem som bevitner at Gud er en.

trenger du referanserklikk her.

Hvorfor er vi andre skapt da?

For at allah skal ha det morro?

Hvorfor får ikke alle lik sjanse?

Hvorfor vil han ikke ha alle til himmelen?

Lenke til kommentar

Finnes han ikke, er det bare tomt der og.

Eller så finnes det andre guder og gudinner. Og da får du håpe de har større forståelse for din vantro for dem enn din guds forståelse for de som er vantro til din gud.

Human being is ONLY created to warship God alone.

Hvorfor?

Mohammed er ikke fra Gud, han snakker ikke sant.

Hvorfor?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvorfor ble mennesker skapt? Var gud ensom?

Han hadde jo englene, eller?

 

Hvorfor ble vi skapt på jorden, og ikke rett inn i himmelen?

Er livet på jorden en test?

I så fall, hvorfor skal en allmektig skaper test oss?

 

Hvorfor lever vi bare i ca 80 år? Er det lang nok testperiode?

Hvorfor blir vi ikke tatt opp til himmelen med en gang vi er ferdig testet?

 

Hvorfor eldes vi og blir skrøplige? Kunne vi ikke bare dø frisk og med sterk kropp?

 

Ble vi skapt for å passe på jorden?

Klarer ikke han det selv?(og i hvertfall bedre enn oss)

 

Jeg synes det er rart at universets skaper skulle skapt mennesker her på jorden, hvis det bare er en "mellomstadium" til det evige liv?

Ikke alle skal til himmel. kun dem som tror på Alle Guds sendebud og gjør det som Gud har ordret dem å gjøre (Fra Adam til Mohammed siste) Kun dem som bevitner at Gud er en.

trenger du referanserklikk her.

Hvorfor er vi andre skapt da?

For at allah skal ha det morro?

Hvorfor får ikke alle lik sjanse?

Hvorfor vil han ikke ha alle til himmelen?

 

og hvem har sagt at du ikke har kjansen?

Gud har lovet å tilgi alle som vender seg tilbake til Gud.

Gud har også sagt tidlig i fra at ingenting er skapt for tull eller moro. ikke et minste grunnstoff.

 

Om vi tilber Gud eller ikke skader det Gud ingenting. det gjelder bare oss og hvor vi vil være etter vårt midlertidige liv her på jorda.

 

Gud har også sagt i fra at de som Jobber for Jorda får det de Jobber for her på jorda , men vil havne i helvete i sitt neste liv.

mens dem som Jobber både for jorda, tror på og gjør som Gud sier skal få begge etter sin insats.

Ingen sjel blir påkrev å gjøre mer enn det det har energi for.

Lenke til kommentar

og hvem har sagt at du ikke har kjansen?

Gud har lovet å tilgi alle som vender seg tilbake til Gud.

Gud har også sagt tidlig i fra at ingenting er skapt for tull eller moro. ikke et minste grunnstoff.

 

Om vi tilber Gud eller ikke skader det Gud ingenting. det gjelder bare oss og hvor vi vil være etter vårt midlertidige liv her på jorda.

 

Gud har også sagt i fra at de som Jobber for Jorda får det de Jobber for her på jorda , men vil havne i helvete i sitt neste liv.

mens dem som Jobber både for jorda, tror på og gjør som Gud sier skal få begge etter sin insats.

Ingen sjel blir påkrev å gjøre mer enn det det har energi for.

Du er klar over ta du havner rett i helvete etter at du dør? For du sprer løgn og prøver å lure mennesker med den falske asiatiske ørkenguden din.

 

Heldigvis er det ingen som lar seg lure av dine infantile forsøk. Du klarer kanskje å lure barn med det tullet der, men ingen voksne kommer til å ta deg seriøst. Du ligner nærmest på en ex-junkie nyfrelst som går rundt i gata, ser stygg ut som juling og sier til alle fremmede forbipasserende: "Har du hørt om Jesus?" Han har kanskje sluttet med narkotika, men i prosessen ble det lille som var igjen av hjernen blåst vekk av religiøs propaganda. I så måte ligner du nøyaktig, da du gir meg samme fornemmelsen av å være "blåst".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

og hvem har sagt at du ikke har kjansen?

Gud har lovet å tilgi alle som vender seg tilbake til Gud.

Gud har også sagt tidlig i fra at ingenting er skapt for tull eller moro. ikke et minste grunnstoff.

 

Om vi tilber Gud eller ikke skader det Gud ingenting. det gjelder bare oss og hvor vi vil være etter vårt midlertidige liv her på jorda.

 

Gud har også sagt i fra at de som Jobber for Jorda får det de Jobber for her på jorda , men vil havne i helvete i sitt neste liv.

mens dem som Jobber både for jorda, tror på og gjør som Gud sier skal få begge etter sin insats.

Ingen sjel blir påkrev å gjøre mer enn det det har energi for.

Du er klar over ta du havner rett i helvete etter at du dør? For du sprer løgn og prøver å lure mennesker med den falske asiatiske ørkenguden din.

 

Heldigvis er det ingen som lar seg lure av dine infantile forsøk. Du klarer kanskje å lure barn med det tullet der, men ingen voksne kommer til å ta deg seriøst. Du ligner nærmest på en ex-junkie nyfrelst som går rundt i gata, ser stygg ut som juling og sier til alle fremmede forbipasserende: "Har du hørt om Jesus?" Han har kanskje sluttet med narkotika, men i prosessen ble det lille som var igjen av hjernen blåst vekk av religiøs propaganda. I så måte ligner du nøyaktig, da du gir meg samme fornemmelsen av å være "blåst".

 

du er voksen?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den svovelpredikanten du er.

 

Er det voksent å kreve at alle andre skal tro det samme som deg, og dersom de nekter, skal du true dem med at din gud er så stor og sterk at han skal straffe oss i all evighet?

 

Voks opp! Dette er ikke barneskolen, du får skjerpe deg dersom du vil bli tatt seriøst på dette forumet.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke den svovelpredikanten du er.

 

Er det voksent å kreve at alle andre skal tro det samme som deg, og dersom de nekter, skal du true dem med at din gud er så stor og sterk at han skal straffe oss i all evighet?

 

Voks opp! Dette er ikke barneskolen, du får skjerpe deg dersom du vil bli tatt seriøst på dette forumet.

 

Du er en idiot i mine øyer , jeg har ikke KREVD at du skal tro på Gud. du har hele veien mast og spredd feil info om Gud for å mislede andre mens jeg har bare rettet opp det du sa. jeg har ikke KREVD at du eller andre skal tron på Gud for det har jeg ikke rett til.

 

Jeg avslutter og sletter diskusjonen der. nok er nok.

Lenke til kommentar

 

Da spør du om meningen med livet - en mening som for meg er langt bedre forklart med at Gud ville det slik, enn en tilfeldig sammenrasket haug med atomer som tilfeldigvis er den mest avanserte maskin vi kjenner. Når jeg kan se meg som en del av Guds skaperverk vet jeg hvorfor jeg er her, i hvilken sammenheng jeg står og hva som er mitt mål med livet.

 

 

Det trenger ikke være de to alternativene; Guds skaperverk eller kun en tilfeldig sammenrasket haug med atomer.

 

Hvis du har litt tid til overs, les opp på Big Bang og Big Crunch. Vel og merke er dette kun teorier, men det er mye som tyder på det og jeg syns det skaper et mye bedre verdensbilde og en større virkelighetsforståelse enn dine to alternativer.

 

Når du ser at alt som har skjedd er alt som kan skje, og det er alt som vil skje igjen og igjen (det høres nesten litt religiøst ut), så vet du hvor du er i livet, hvor du har vært og hvor du kommer til å bli. Det går ann å ha et forklarlig perspektiv på livet uten "Gud".

Lenke til kommentar

du har hele veien mast og spredd feil info om Gud for å mislede andre mens jeg har bare rettet opp det du sa.

Hvordan ha sikker kunnskap om gud? Dersom man ikke kan ha sikker kunnskap kan man heller ikke spre feil info om det.

 

Annet enn hvordan guder er beskrevet i religiøse tekster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du har hele veien mast og spredd feil info om Gud for å mislede andre mens jeg har bare rettet opp det du sa.

 

Hadde den jødiske/kristne/islamske GudTM vært bare så halvparten tilbedningskåt som han/dem/de fremstiller seg er jeg SIKKER på at Gud ville gått temmelig store omveier for å slippe å ha DEG som formidler av ham ja.... For du skremmer jo folk milevis unna med den sinnaguden du fremstiller som en gud å tro på...

 

Nei, hadde disse påståtte gudene vært litt smarte så hadde de formidlet seg selv og ihvertfall ikke gjennom idiotiske bøker og dens like! Hvor vanskelig hadde DET vært for en som står bak hele det store universet liksom.... (Nå fremstilles kanskje den islamske gud som enda litt mer bak mål enn de andre versjoenene da, for de andre versjonene ble i det minste fremstilt av folk som kunne lese og skrive.... Så at en gud går hen og henvender seg til en analfabet viser jo bare hvor utrolig smart den guden er i mine øyne...)

 

Men du er jo ute av diskusjonen og kan derfor ikke svare... ;)

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...