protoneedhelp Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 hva er redningsøsken, og hvorfor ønsker familier å ha et slikt barn? takk på forhånd Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Barn som lages for å helbrede syke barn. Dvs transplantasjon av for eksempel nyre, beinmarg etc... Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Barn som lages for å helbrede syke barn. Dvs transplantasjon av for eksempel nyre, beinmarg etc... vet du hva Etiske dilemma rundt PGD er? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hmm, så nå at denne tråden er under "leksehjelp". - Du kan jo stille spørsmål om et barn skal lages med et så spesifikt formål. Er det riktig grunnlag å lage et menneskeliv fordi man skal helbrede et annet. Gjør dette det sistnevnte barnet til et produkt? Er det da en bruk-og-kast-kultur med i bildet? - Er det etisk å IKKE lage et barn. Skal et menneskeliv gå vekk fordi man ikke gadd å lage et barn til? - Er det fare for at barnet får samme sykdommer som storesøster/bror? Etc.. Jeg har overhodet ikke noen form for kompetatanse innenfor emnet. Jeg tenkte meg om. Det synes jeg du også skal gjøre Mvh Freddy Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Barn som lages for å helbrede syke barn. Dvs transplantasjon av for eksempel nyre, beinmarg etc... vet du hva Etiske dilemma rundt PGD er? Gå igjennom de forskjellige etikkene og se hva de sier om det. Bruk hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå