Martin-sama Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei. Kludrer litt med en oppgave med konfidensintervall her. Sett over de formlene jeg har tilgjengelig, men klarer ikke å få løst denne. Er veldig fersk i statistikk, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Prøvde å finne konf.int. for både cji-kvadrat og Odds Ratio, men stemte ikke. (Hvis noen kan si hvorfor det ikke stemmer, ville jeg blitt veldig fornøyd ) Det gjelder deloppgave C) "I et randomisert forsøk prøves TIDLIG mot SEN zidovudine-behandling hos HIVpositive. I løpet av 2 år progredierer 28 av 170 på tidlig regime til AIDS mens tallene for det sene regimet er 48 av 168. a) Sett resultatene opp i en 2x2 tabell og utfør Pearsons kji-kvadrat test med og uten Yates korreksjon. Spesifiser null- og alternativ hypotese. Hva blir din konklusjon? b) Hva er forskjellen på ensidige og tosidige p-verdier? c) Regn ut et 95% konfidensintervall for forskjell i prosent AIDS-utvikling i de to gruppene. Forklar konfidens-intervallet i ord. Gir konfidensintervallet informasjon om p-verdien?" Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Nå fikk jeg riktige tall, men mine er negative. Fikk (-0.0328 , -0.2091). I fasit er de positive. Brukt konfidensintervall for prosentandel og tatt P1 - P2 (28/170 - 48/168). Svaret blir jo negativt? Kan man bare se bort ifra det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå