Gå til innhold

ABIT NF7-S

espinoza

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva som er forskjellen på ABIT NF7-S v2.0 og ABIT NF7-S v1.2?

Har fått tak i et v1.2 kort og har planer om å bytte ut MSI KT3 Ultra2 kortet mitt i det.

Har det noe for seg?

Ellers har jeg: XP2500+ Barton

2x WD 120 GB disker

1024 MB Twin Mos PC 2700

MSI GF4 Ti4800SE 128MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

v1.2 er en oppdatert versjon fra 1.0/1.1 som fikser masse barnesykdommer. v2.0 er ikke så fryktelig mye bedre, det har offesiell støtte for 400Mhz fsb (fordi den har nyere versjon av brikkesettet) også har den en annen farge på hovedkortet. Det er vel hoved forskjellene. hehe.

Med nyeste bios osv funker 1.2 utmerket på 200Mhz fsb med ddr400 minne. Så jeg hadde ikke vært så bekymret for å bruke det. Det kan uten tvil sees på som en oppgradering fra det du har idag.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg om temperatur avlesningen på NF7-S er til å stole på ? Eventuelt hvor mye den viserr feil. Så på den før cpu-en ble montert. og den var jo ganske ideelt plassert.

Tempen viser på cpu under load 45C

Kabinett temp = 27 C

Rom temp = 21 C

Se sig for kjølemetode

Lenke til kommentar
v1.2 er en oppdatert versjon fra 1.0/1.1 som fikser masse barnesykdommer. v2.0 er ikke så fryktelig mye bedre, det har offesiell støtte for 400Mhz fsb (fordi den har nyere versjon av brikkesettet) også har den en annen farge på hovedkortet. Det er vel hoved forskjellene. hehe.

Med nyeste bios osv funker 1.2 utmerket på 200Mhz fsb med ddr400 minne. Så jeg hadde ikke vært så bekymret for å bruke det. Det kan uten tvil sees på som en oppgradering fra det du har idag.

Gjelder disse barnesykdommene KUN Abit NF7?

Lenke til kommentar

Alle de første revisjonene til nForce2 baserte kort har en del barnesykdommer. Det er helt vanlig når det kommer nye chipset.

Lenke til kommentar

De aller fleste kort har vel noen barnesykdommer i sin første versjon?

Lenke til kommentar

Jeg fikk inntrykk av at disse barnesykdommene var ganske alvorlige! Trenger ny maskin, men vet ikke om jeg skal gidde å kjøpe nForce2 Ultra 400.. kortene koster 300kr mer enn de rimeligste nForce2-SPP man finner. Viktigste forskjellen er støtte for 400MHz BUS. Begge chipsets tar DDR400.

Skulle likt å visst hva disse barnesykdommene var.. ustabilitet??

Lenke til kommentar
Jeg fikk inntrykk av at disse barnesykdommene var ganske alvorlige! Trenger ny maskin, men vet ikke om jeg skal gidde å kjøpe nForce2 Ultra 400.. kortene koster 300kr mer enn de rimeligste nForce2-SPP man finner. Viktigste forskjellen er støtte for 400MHz BUS. Begge chipsets tar DDR400.

Skulle likt å visst hva disse barnesykdommene var.. ustabilitet??

Ingen sykdommer på NF7 1.2 og 2.0 ihverfall. Jeg har selv v1.2, og er kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar

Fra 64bits:

NF7-S finns i flera revisioner, närmare bestämt fyra olika. Förbättringarna jämfört med revisionen innan anges nedan:

1.0: Den ursprungliga revisionen, saknar hål runt sockeln.

1.1: En del kompatibilitets- och stabilitetsproblem fixade, möjlighet att ändra spänningarna mer frikostigt. Har hål runt sockeln.

1.2: Ny FireWire-krets (Texas Instruments istället för Realtek), förbättrad strömförsörjning, LEDs som indikerar om moderkortet har ström och är startat, ytterliggare möjligheter att ändra spänningarna till högre värden. Har hål runt sockeln.

2.0: Officiellt stöd för 400 MHz busshastighet. Har hål runt sockeln.

Lenke til kommentar

Det står versjon på komplett..

v2.0:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=34155&t=845&l=2&AvdID=1&CatID=10&GrpID=5&s=pl

At det står om kortene er v2.0 eller ikke, var jeg klar over.

Jeg tenkte mer på om kortene de selger billig som demovarer

er 1.0, 1.1, 1.2 whatever. Det står det dessverre ingenting om! :-?

Lenke til kommentar

Det står versjon på komplett..

v2.0:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=34155&t=845&l=2&AvdID=1&CatID=10&GrpID=5&s=pl

At det står om kortene er v2.0 eller ikke, var jeg klar over.

Jeg tenkte mer på om kortene de selger billig som demovarer

er 1.0, 1.1, 1.2 whatever. Det står det dessverre ingenting om! :-?

Om det ikke står noe så er det nok 1.0 eller 1.1 siden alle det stod NF7(-S) v1.2 på alle ehh.. 1.2 kortene (dah :p ) :)

Lenke til kommentar

Beklager men det er helt feil!

Har nettopp mottat et NF7-S V 1.2 fra komplett til 520 kr.

Har oppdatert til nyeste bios.

Kjempekort. Går mye mer stabilt enn mitt gamle msi kt3 ultra2.

Anbefales Meget godt kort til 520 kr. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...