heggheim1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei! Jeg kjøpte et asus x58 sabretooth hk av Amentio.no, virket helt lovende helt til jeg fikk dette i posten, ene kjøleribben var brukket av en del, så dette kjølte ikke kortet som det skulle, forseglingen på kortet var brutt, dvs det kom i en pakke uten noe plast rundt. Ingenting av skruer etc fulgte med i pakken, kun kortet og bruksanvisning. Er det ikke slik at det følger med monterings skruer etc når et nytt hovedkort blir kjøpt? Og at forselginga var brutt tyder nok på at dette kortet var brukt før dem sendte det til meg. Men så kommer problemet, jeg har hatt trøbbel med dette kortet siden dag en, og amentio vil ikke gi meg garanti på dette, er dette noe jeg har krav på? siden dem i første omgang solgte meg ett brukt kort? Sorry for et rotete mest sannsynlig feilpostet innlegg, men litt frustrert og sint her jeg sitter nå Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Sikker på at du ikke bestilte en "demovare"? Sjekk det i ordren din. Uansett har du jo krav på nytt hovedkort, helt klart. Skal også følge med skruer osv og HK skal ligge inni anti-statisk pose i esken sin. Om du ikke får svar/hjelp hos Amentio får du ta det til forbrukerrådet. Endret 28. februar 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
heggheim1 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 ja veldig sikker på at dette ikke var "demovare" men jeg brukte jo dette kortet en liten stund (er forresten det andre hovedkortet jeg har hatt fra amentio som har fucka seg, og som skal være garantisak) men dem sier at dette kortet var fysisk skadet, men dette må ha vært fra før jeg fikk dette kortet, siden det er montert riktig og demontert riktig. det lå i anti-statisk pose og det som fulgte med var brukermanualen for hovedkortet, esken hadde ikke plast rundt seg ( noe som slike ting alltid har, ivertfall som jeg har kjøpt før, har esken alltid vært innpakket i gjennomsiktig plast.) Men det fulgte ikke med skruer til montering eller noe. Lenke til kommentar
heggheim1 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) ja veldig sikker på at dette ikke var "demovare" men jeg brukte jo dette kortet en liten stund (er forresten det andre hovedkortet jeg har hatt fra amentio som har fucka seg, og som skal være garantisak) men dem sier at dette kortet var fysisk skadet, men dette må ha vært fra før jeg fikk dette kortet, siden det er montert riktig og demontert riktig. det lå i anti-statisk pose og det som fulgte med var brukermanualen for hovedkortet, esken hadde ikke plast rundt seg ( noe som slike ting alltid har, ivertfall som jeg har kjøpt før, har esken alltid vært innpakket i gjennomsiktig plast.) Men det fulgte ikke med skruer til montering eller noe. Poster forresten bilde av skaden som var på hk'et, Dette må ha vært fra før jeg fikk dette. Og med tanke på at deler fra kjøleribben var brukket av før jeg fikk dette kortet levert, så kan den skaden der også være fra før jeg fikk kortet, det virker ivertfall fullt mulig med tanke på problemene som var med kortet, at det ikke alltid ville funke, pc'en slo seg på bare en sjelden gang og slike ting. Endret 28. februar 2011 av heggheim1 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Her ser du hva som følger med kortet. Ser ut som det vanlige som følger med hovedkort, dvs i/o-shield, q-connector, sata kabler, manualer. Kan ikke huske at noen av eskene til hovedkortene mine har vært forseglet i plast. Noen ganger har du en forsegling/teipbit på posen til hovedkortet. Skruer o.s.v til montering følger med kabinettet. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hvorfor brukte du ikke bare angreretten? Dette ser ut som en typisk skrujernskade, vanskelig å si hvordan det har skjedd. Men Amentio sender vel rett fra leverandør, så at kortet er brukt tviler jeg på. Som nevnt tidligere kommer ikke hovedkortene forseglet i plast lenger, og skruer og slikt følger med kabinettet. Søk RMA og send inn kortet, nevn feil/problemer så ordner det seg sikkert. Eventuellt kan du stikke innom en av de fysiske butikkene deres, ofte enklere å få RMA der enn over telefon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå