martees Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jeg tok dette bildet på tur til Galdhøpiggen, bildet er tatt rett før Styggebreen. Håper å få noen tips for å få til lyset spennende, uten å måtte redigere (brukte Photoshop CS5, dere ser hva som er før og etter). Bildet er tatt med Casio Exlim, EX-Z77, det er et billig digitalkamera, som jeg har hatt i 3 år. Lengter etter speilrefleks for å si det sånn! Mer info om bildet: F-stopp (aner ikke hva det er): f/4.4 Eksponeringstid: 1/500 sek. ISO-hastighet: ISO-50 Største blenderåpning: 3.3 Ikke brukt blits Skal innrømme at jeg er ganske grønn når det gjelder alt dette over, vet knapt hva det meste betyr. Endret 28. februar 2011 av martees Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg tok dette bildet på tur til Galdhøpiggen, bildet er tatt rett før Styggebreen. Håper å få noen tips for å få til lyset spennende, uten å måtte redigere (brukte Photoshop CS5, dere ser hva som er før og etter). Bildet er tatt med Casio Exlim, EX-Z77, det er et billig digitalkamera, som jeg har hatt i 3 år. Lengter etter speilrefleks for å si det sånn! Mer info om bildet: F-stopp (aner ikke hva det er): f/4.4 Eksponeringstid: 1/500 sek. ISO-hastighet: ISO-50 Største blenderåpning: 3.3 Ikke brukt blits Skal innrømme at jeg er ganske grønn når det gjelder alt dette over, vet knapt hva det meste betyr. Morsomt:-) F er blender.Snudd på hodet kan du si..som her f4,4...da slipper du mer lys inn...ved feks f13 som er en mindre blender slipper du så mindre lys inn:-)..og bildene blir mørkere,men kan kompenseres med senere lukkertid...eks 1/250sek:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå