Skulebollen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Skal ha meg ny tv no da den eg har no funker dårlig til ps3 Ser elkjøp reklamerer for denne: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-tommer-og-storre/TXP42C3E/panansonic-42-tx-p42c3e-plasma-tv Er dette noke og ha? har ingen greie på tv, men har høyrt plasma tv har lett for og brenne fast merker i skjermen? Må en passe på heile tia med plasma? Tven vil bli brukt til litt film, litt spilling og litt vanlig tvsjåing Lurer også på ka eg bør ha av kabler, skal koble til ps3 og data Kom gjerne med tips til andre tv-er Pris rundt ca. 4000+- Setter pris på svar:) Endret 14. mars 2011 av Skulebollen Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvis det var slik at man måtte passe på en plasmaskjerm så hadde de vært fjernet fra markedet for lenge siden. I starten var plasmaen for tålmodige entusiaster siden de brant seg lett, men i dag fungerer de supert til vanlig forbruk. Jeg har selv en plasma som går på tredje året og selv om den tidvis har IR så har den ingen permanente innbrenninger. IR er middlertidig innbrenning som er helt vanlig og ikke synlig annet enn når du har helt sort skjerm og står med nesen klint inntil panelet. Jeg bruker den til film, spill og tv. Enkelte ganger har jeg spilt nesten hele dager. Hvis du skal være ekstra forsiktig så kan du kjøre noen hvitvasker i løpet av de 100 første timene tv-en er i bruk. Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Hvitvasker? Korleis gjer eg det? Men er dette en grei tv? Har funne ut at eg kanskje bør legge noke tusenlapper til i tv.. Usikker på kor stor forskjell det er på kvalitet Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvis du kan putte mer penger i kjøpet ditt så bør du gå opp til en Panasonic G20. Hvitvasking er enkelt. Mange tv-er har det som innebygd funksjon. Du kan også laste det ned fra internet og brenne det på en dvd. Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Ok, fann den ikkje på elkjop så veit du andre butikker som selger den? googla litt, er det mange forskjellige typer g20? Edit: Fant den på expert men kosta 7300 så blir desverre litt for dyr, kan bruke 6000+- Men vil du sei g20 er verdt det? Kan jo alltids vente til neste lønning Endret 2. mars 2011 av Skulebollen Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ok, fann den ikkje på elkjop så veit du andre butikker som selger den? googla litt, er det mange forskjellige typer g20? Edit: Fant den på expert men kosta 7300 så blir desverre litt for dyr, kan bruke 6000+- Men vil du sei g20 er verdt det? Kan jo alltids vente til neste lønning Det er en som heter GT20. Den har 3D støtte. G20 kommer snart til å dale i pris siden de nye modellene er på vei. Hvis du smører deg med litt tålmodighet frem til mai/juni så vil du trolig kunne få den billig. Elkjøp hadde forøvrig G20 til rundt 6000 ganske nylig... Kanskje Komplett.no har en... Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Såg i expert si kundeavis no og der får en panasonic txp42gt20e for 8000.. Er dette en god pris? Ka vil det sei at tven er 3d klar? Kan eg sjå 3d filmer på denne? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 GT20 kan man se 3D på, men du må kjøpe med en 3D BD spiller og 3D briller. Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Ah, da blir vel det uinteressant, får vente ei veke eller to til og håpe på ett godt tilbud.. Men takk for svar:) Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Blei en panasonic g20 til 7500... men har ett nytt problem Har tatt rikstvkortet og sett det rett i tven så eg skal slippe boks.. men da får eg opp at alle kanala anna enn nrk er krypterte.. Korleis fiksa eg dette? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Og du har aktivt abonnement til de andre kanalene ? Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Det stemmer, funka fint med rikstv boksen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kortet er vel parret med dekoderboksen. Hvis du tar kontakt med RiksTV så kan nok de fikse det ved å parre kortet mot camen i TV-en. Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Prøver på det da:) Takker for svar Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 vil gi deg lite tips:) skru av dynamisk kontrast og sett kontrasten til medium de 200 første timene;) ps3 støttet og 3D btw. du trenger hdmi kabel til tven:) de 200 første timene brenner plasmaen ekstra hardt og er da ekstra sårbar for innbrenninge rså ville ungåt for mye spilling i starten Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Ringte rikstv supporten no og der fikk eg beskjed om at eg måtte kjøpe en cam-modul? Er dette noke som skulle fulgt med tven? Evt. tips til kor eg får kjøpt en sånn billig? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) nei, de følger ikke med. de koster 500-1000 kr http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=405727 feks Endret 15. mars 2011 av NinjaChriis Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Om du ikke har binningdtid hos riks tv, kan du si opp rikspakken og tegne rikspakken på nytt. Da får du modulen til kun 1kr. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Blei en panasonic g20 til 7500... men har ett nytt problem Har tatt rikstvkortet og sett det rett i tven så eg skal slippe boks.. men da får eg opp at alle kanala anna enn nrk er krypterte.. Korleis fiksa eg dette? TV-en din har en sprekk der kortet passer tett og fint? Ringte rikstv supporten no og der fikk eg beskjed om at eg måtte kjøpe en cam-modul? Er dette noke som skulle fulgt med tven? Evt. tips til kor eg får kjøpt en sånn billig? Hvis ja på spørsmålet over, har du sannsynligvis allerede en CAM-modul, du må bare oppgi nummeret på denne slik at RiksTV kan få registrert den mot kortet ditt. Dersom du ikke har CAM, har du ikke noe passende sted å putte inn kortet, menn en altfor stor spalte der CAM-modulen skal puttes inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå