Gå til innhold

Kjøpt ny tv: Krypterte kanaler?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny tv no da den eg har no funker dårlig til ps3

Ser elkjøp reklamerer for denne: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-tommer-og-storre/TXP42C3E/panansonic-42-tx-p42c3e-plasma-tv

Er dette noke og ha? har ingen greie på tv, men har høyrt plasma tv har lett for og brenne fast merker i skjermen? Må en passe på heile tia med plasma?

Tven vil bli brukt til litt film, litt spilling og litt vanlig tvsjåing

Lurer også på ka eg bør ha av kabler, skal koble til ps3 og data

Kom gjerne med tips til andre tv-er

Pris rundt ca. 4000+-

Setter pris på svar:)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det var slik at man måtte passe på en plasmaskjerm så hadde de vært fjernet fra markedet for lenge siden. I starten var plasmaen for tålmodige entusiaster siden de brant seg lett, men i dag fungerer de supert til vanlig forbruk. Jeg har selv en plasma som går på tredje året og selv om den tidvis har IR så har den ingen permanente innbrenninger. IR er middlertidig innbrenning som er helt vanlig og ikke synlig annet enn når du har helt sort skjerm og står med nesen klint inntil panelet.

Jeg bruker den til film, spill og tv. Enkelte ganger har jeg spilt nesten hele dager. Hvis du skal være ekstra forsiktig så kan du kjøre noen hvitvasker i løpet av de 100 første timene tv-en er i bruk.

Lenke til kommentar

Ok, fann den ikkje på elkjop så veit du andre butikker som selger den? googla litt, er det mange forskjellige typer g20?

Edit: Fant den på expert men kosta 7300 så blir desverre litt for dyr, kan bruke 6000+-

Men vil du sei g20 er verdt det? Kan jo alltids vente til neste lønning

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar

Ok, fann den ikkje på elkjop så veit du andre butikker som selger den? googla litt, er det mange forskjellige typer g20?

Edit: Fant den på expert men kosta 7300 så blir desverre litt for dyr, kan bruke 6000+-

Men vil du sei g20 er verdt det? Kan jo alltids vente til neste lønning

Det er en som heter GT20. Den har 3D støtte. G20 kommer snart til å dale i pris siden de nye modellene er på vei. Hvis du smører deg med litt tålmodighet frem til mai/juni så vil du trolig kunne få den billig. Elkjøp hadde forøvrig G20 til rundt 6000 ganske nylig...

Kanskje Komplett.no har en...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blei en panasonic g20 til 7500... men har ett nytt problem

Har tatt rikstvkortet og sett det rett i tven så eg skal slippe boks.. men da får eg opp at alle kanala anna enn nrk er krypterte.. Korleis fiksa eg dette?

TV-en din har en sprekk der kortet passer tett og fint?

Ringte rikstv supporten no og der fikk eg beskjed om at eg måtte kjøpe en cam-modul?

Er dette noke som skulle fulgt med tven?

Evt. tips til kor eg får kjøpt en sånn billig?

Hvis ja på spørsmålet over, har du sannsynligvis allerede en CAM-modul, du må bare oppgi nummeret på denne slik at RiksTV kan få registrert den mot kortet ditt. Dersom du ikke har CAM, har du ikke noe passende sted å putte inn kortet, menn en altfor stor spalte der CAM-modulen skal puttes inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...