Kaarerekanraadi Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Fant ikke noe mer passende forum, så om noen mener den bør flyttes til hobby, så greit. Poenget med denne tråden er at vi kan diskutere litt fugleobservasjoner, fuglekasser og alt annet relevant til fugler. Jeg er ingen ekspert eller ornitolog, men liker å følge med litt nå om våren og ellers også. NOF: http://www.birdlife.no/ Endret 28. februar 2011 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg kan jo selv starte med første tema. Uglekasser. Jeg har snekret og hengt opp to stykker i fjor og nå nærmer det seg vår... Er det noen som har fått ugle i kasse her inne på forumet? Kattugle? Perleugle? Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Et råd angående uglekasse, ikke sett opp uglekassa for nærme soverommet. Har vokst opp med uglekasse 30 meter fra soverrommmet hvor det var kattuglereir hvert år. Man kan risikere å få ødelagt nattesøvnen, men veldig morro og koslig å høre dem ule når man ikke skal sove. Jeg kan ikke se noe spesiellt med hvordan kassen er satt opp bortsett fra at den er nokså høyt i et furutre. 2,5-3meter muligens? Også skal det nevnes at huset er ute i skogen. Lykke til! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Mine henger på 5 meter. Men den ene ligger ikke mer enn 70 meter unna huset. Så det blir vel litt uling da. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Fuglene har begynt å sjekke ut kassene nå. Kjøttmeisene er stadig inn og ut av kassene og markerer seg. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Nå er det både svart-hvit fluesnapper ,kjøttmeis og blåmeis i kassene. Noen flere med kasser ute her? Lenke til kommentar
Rune Aae Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei. Ja, fuglekasser har jeg mange av, nærmere 200 av ulike slag. Noe spesielt du lurer på? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Hei. Ja, fuglekasser har jeg mange av, nærmere 200 av ulike slag. Noe spesielt du lurer på? Hvordan sikres kassene best mot hakkespetter som tar unger? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei. Ja, fuglekasser har jeg mange av, nærmere 200 av ulike slag. Noe spesielt du lurer på? Hvordan sikres kassene best mot hakkespetter som tar unger? Trikset jeg har hørt om å ha et litt mindre hull slik at små fugler kommer seg inn, men ikke hakkespetten. Man kan også ha litt stål eller lignende rundt hullet for å hindre at hakkespetten utvider det. Hvordan dette løses med litt større fugler, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå