nanio Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei! jeg presterte idag å brekke tuppen på ledningen på mine øretelefoner, resulterende i at de ikke lengere fungerer. med tuppen mener jeg halve ..urm, kobber (maybe?) tingen er brukket av. Lurte på om det var mulig å få reparert dette? Takker og Bukker for alle svar : > Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Du kan kjøpe en ny jack kontakt og lodde på kabelen. Eksempel 3,5mm stereo jack (3-pol) art nr: 42-700-05 Fra elfa.se Lenke til kommentar
nanio Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Takker! Urm, jeg er slik en noob. Hvordan lodder man, veldig vanskelig? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Ah.. lodding går ut på at du bruker en loddebolt (varm metallpinne) til å smelte loddetinn. Loddetinnet oppfører seg som et smeltet metall når det er varmt, når det avkjøles stivner det og selve kobberledningen fra hodetelefonen fester seg til pluggen. Her er litt hvordan det foregår. Du åpner kontakten.. og sender den svarte beskyttelseshylsa ned på ledningen. Tar fra loddebolt og loddetinn: Skreller av kabelen og fester til kontakten (ignorer teksten): Bruker loddebolten til å ha smeltet tinn slik at kontakt og kobberledninger henger fast (ignorer teksten): Kanskje kjenner du noen som har utstyr og kan lodde dette for deg? Endret 28. februar 2011 av Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå