P__i__Nx Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg har 3 ocz ssd 60gb disker som er satt opp i raid 0. Men er ikke imponert over ytelsen. jeg syns spill loader like raskt på mitt gammle raid oppsett, som var 3 vanlige hardisker i raid 0. Har innstalert intel rapid storage og skrudd på write back chache som noen anbefaler for bedre ytelse, men det var ingen forskjell. Kan også nevnes at alle 3 diskene har jeg oppgradert firmware på til nyeste versjon. HAr kjørt As ssd benchmark. og får 500 mb read, men bare 100 mb write.. dette syns jeg er rart siden en enkelt disk skal ha ytelse på 250 read og 250 write. burde jeg ikke da få 750 read og 750 write??? Hva er galt??????? vennligst hjelp..diskene står i port 1 2 og 3 på hovedkortet. Har reinstallert windows flere ganger. Men samme resultat. Diskene skal støtte trim. Men jeg aner ikke hvordan man skrur det på eller av. Mine specs er Core i7 920 asus rampage 2 extreme 12 gb ram 3 ssd ocz raid 0 geforce 285 gtx sli Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 TRIM støttes ikke i RAID. Kan ikke du legge ut screenshot av AS SSD Lenke til kommentar
P__i__Nx Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 kjørte ny test fikk denne scoren Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Ytelsen på read er rimelig OK, husk at disse SSDene benytter seg av kompresjon og at AS SSD er det værste du kan teste dem med. Du får aldri 250MB/s på disse bortsett fra i benchmarks, hvis du vil sjekke hva de i teorien kan yte må du sjekke med ATTO. Hvis du laster ned siste versjon av AS SSD kan du få frem en annen type benchmark som er tilpasset disse SSDene. Velg Tools->Compression Benchmark fra menyen og du vil ende opp med noe slikt som det jeg har limt inn under. Jeg har da 2 stk 60GB med 34nm NAND og jeg kjører med strip size 32KB. Post ditt så tar vi det derfra. Lenke til kommentar
P__i__Nx Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) hei. kjørte testen og her ser du resultatet. glømte å nevne. kjører strip size på 128kb Endret 28. februar 2011 av P__i__Nx Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har en liten mistanke om at du har en eller flere 25nm utgaver av Vertex 2. De ble i en kort periode produsert med la oss kalle det feil type NAND som resulterte i både lavere hastighet og mindre størrelse. Problemet er ikke 25nm men at de valgte feil sammensetning som resulterte i dette problemet. Det du bør gjøre er å sjekke hver enkelt SSD og hvis den er 51GB så får du byttet den ut hos OCZ med en som er slik den skal være. (De skal være 55GB og ikke 51GB) Hvilken firmware var det på SSDene når du fikk dem? (kan avsløre om det er av typen som hadde problemet) Lenke til kommentar
P__i__Nx Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) når du nevner det. Den siste disken jeg fikk var bare på 51 gb.jeg syns dette var rart siden dem andre 2 var 55 gb, jeg sendte mail til netshop , men fikk bare til svar at dette var normalt.og at jeg kunne sende den inn, men det kostet 750 kr timen, så jeg lot vær. disken på 51gb hadde firmware 1,28 mens dem andre 2 hadde eldre fimware. husker ikke helt hvilken versjon. Jeg oppdaterte alle til 1,28 som var siste versjon Endret 1. mars 2011 av P__i__Nx Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 De burde være klar over problemet nå Jeg kjenner ikke til policyen til OCZ men det er mulig du bør/må bytte enheten direkte med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå