Barry White Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei! Jeg kom fra sommerferie i dag og klødde etter datan og bredbånd (hadde modem der jeg var) Men da jeg kommer innpå merker jeg at bb går så inni ..F.. trekt! Først tenkte jeg det kunne være ISDN kortet (siden det tallet, 120) jeg avinstallerte alle drivere og kortet. Men det hjalp ikke. Jeg tok 3 tester på to datamaskiner og alle viste hastighet 119 - 121 kb/s. hovedmistanken ligger på det nye vifteløse modemet jeg fikk fra loqal (bredbåndsmodem altså ) Men kan det være noe annet jeg kan prøve? Please help! i want my internet!! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 http://www.tptest.konsumentverket.se/ Kjør den, og rapporter. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 den første testen tima den ut på mottagning på UDP, første server den andre: TCP sänding: 118 kb/s mottagning: 124 kb/s UDP sänding: 125 kb/s mottagning: 125 kb/s også: tilgjengelig båndbredd: TCP/UDP i %: Sänding: 94,1 % Mottagning: 90% RART Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Nå er det gjerne en ide å få med følgende: - Hvilken båndbredde du betaler for - Hvilken ISP - Hva ISP'en har sagt når du ringer dem - Hvilket OS du kjører ... forøvrig, det programmet som var anbefalt, gav VELDIGE forskjeller, alt etter hvilken server man kjørte mot .. Jeg fikk alt mellom 2.3 Mbit (med 40% (!) pakketap) til 70kbit ... med 0% pakketap .. I følge itavisen.no sitt speedometer har jeg : Nedlastingshastighet: 2067 kbit/s. .. noe som stemmer bra me virkeligheten. -- Dozer Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 jeg har trådløst nett, som normalt ligger på 800 kb/s, firmaet heter loqal. Sjekka med en kam. og han har 900 kb/s. Kjører XP Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 huh? er det internet linja di som er på 800kb/s, eller kan du laste ned på 800kb/s? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 doh! når jeg tar tester viser det som oftest 800 kb/s. tenk deg å laste ned i 800 kb/s da....*drømme* Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 doh! når jeg tar tester viser det som oftest 800 kb/s. tenk deg å laste ned i 800 kb/s da....*drømme* Tja, det er da helt vanlig det med ei vanlig 1Mbps linje Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 doh! når jeg tar tester viser det som oftest 800 kb/s. tenk deg å laste ned i 800 kb/s da....*drømme* Tja, det er da helt vanlig det med ei vanlig 1Mbps linje Aner eg litt forvirring angåande kilobyte og kilobit? Det du prøver å seia olsen, er vel at 800 kilobit pr. sekund er heilt vanleg på ei linje som skal gi 1 megabit pr. sekund, mens foilltank drømmer om å laste ned med 800 kilobyte pr. sekund, noko som skal godt gjerast på ei 1 megabits linje. 1 kBps = 1 kilobyte pr. sekund 1 kbps = 1 kilobit pr. sekund. 1 byte = 8 bit foilltank: Linjetestar, som f.eks. ITAvisen oppgir hastigheten i kilobit, mens dei fleste nedlastingsprogram bruker kilobyte. Forvirrande? Ja, definitivt... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Har du NGT? Jeg har hørt at hvis du ikke betaler regningen, så har de en tendens til å sette ned hastigheten Kanskje du gikk glipp av en regning siden du har vært på ferie Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 nei jeg har loqal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå