Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MEGET rart problem. Bredbåndet stopper på 120 kb/s

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kom fra sommerferie i dag og klødde etter datan og bredbånd (hadde modem der jeg var) Men da jeg kommer innpå merker jeg at bb går så inni ..F.. trekt! Først tenkte jeg det kunne være ISDN kortet (siden det tallet, 120) jeg avinstallerte alle drivere og kortet. Men det hjalp ikke. Jeg tok 3 tester på to datamaskiner og alle viste hastighet 119 - 121 kb/s. hovedmistanken ligger på det nye vifteløse modemet jeg fikk fra loqal (bredbåndsmodem altså ;)) Men kan det være noe annet jeg kan prøve?

Please help! i want my internet!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det gjerne en ide å få med følgende:

- Hvilken båndbredde du betaler for

- Hvilken ISP

- Hva ISP'en har sagt når du ringer dem

- Hvilket OS du kjører

... forøvrig, det programmet som var anbefalt, gav VELDIGE forskjeller, alt etter hvilken server man kjørte mot .. Jeg fikk alt mellom 2.3 Mbit (med 40% (!) pakketap) til 70kbit ... med 0% pakketap ..

I følge itavisen.no sitt speedometer har jeg :

Nedlastingshastighet: 2067 kbit/s.

.. noe som stemmer bra me virkeligheten.

--

Dozer

Lenke til kommentar
doh! når jeg tar tester viser det som oftest 800 kb/s. tenk deg å laste ned i 800 kb/s da....*drømme*

Tja, det er da helt vanlig det med ei vanlig 1Mbps linje :roll:

Aner eg litt forvirring angåande kilobyte og kilobit? :) Det du prøver å seia olsen, er vel at 800 kilobit pr. sekund er heilt vanleg på ei linje som skal gi 1 megabit pr. sekund, mens foilltank drømmer om å laste ned med 800 kilobyte pr. sekund, noko som skal godt gjerast på ei 1 megabits linje. ;)

1 kBps = 1 kilobyte pr. sekund

1 kbps = 1 kilobit pr. sekund.

1 byte = 8 bit

foilltank: Linjetestar, som f.eks. ITAvisen oppgir hastigheten i kilobit, mens dei fleste nedlastingsprogram bruker kilobyte. Forvirrande? Ja, definitivt... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...