Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Elektriker i PRYO/arbeidsuka?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yrket er bra i seg selv alt etter hva du jobber med. jeg trives med å installere alt elektriske ombord i skip alt fra 45 000 tonn og ned. på skipsverft her så går alt sin gang. du får en tegning over utstyr og et koblingskjema. sjefene sier så, fiks dette. da er det å trekke kabler på kabelgater og stripse disse. så skal du koble sammen kablene med utstyret. enkleste vi har er stikkontakter. de som roter de til så er man veldig god. noe av det avanserte er sikkerhetsanlegg, noen av systemene til Kongsberg, Roll Roys og alarmanlegget til skipet.

selvsakt så antar jeg du skal jobbe på land-hus eller industri. jeg hater hus. det er en grunn til at jeg jobber på skip. det du kommer til å se mye av er personer som; røyker, snakker dritt, står og henger, jobber bittelitt, røyker, snuser, plager hverandre (arbeidsplass humor(i like it:). ansatte vil komme til å spør det om mye. det er bare å ta det med et smil:)

jobben er så gøy som å koble en 0,32mm2 leder (cat5e-cat 7) :no: og en kabel på 3x185mm2 eller større. med våre kabler fra 3x90mm2 kommer med veldig mye plast og kobber folie. alt er limt sammen så det er noe dritt å avmantle. bare størrelsen på kabelen er noe dritt, umulig å jobbe med.

beste jobben er å jobbe med viktige systemer som tar litt tid å fullføre. dette kan vere fremdrift, generator, flexifog og mye mer. når service man sier at alt fungerer uten at han må røske i alle ledninger så er dette karakter 66+. styresystem for store ting er og gøyt. sikringskap (fordelingskap-24V, 230V, 450V) er ikke noe gøyt, heller ikke stikk eller lamper. du får kanskje koblet lamper eller stikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...