Ejacula Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei, Vurderer å anskaffe meg en ny bærbar pc til spill. Valget står mellom Asus G53JW og Acer Aspire 5943G. For meg ser de rimelig like ut... Noen som har synspunkt på hvilken jeg bør velge, og hvorfor? Asus G53JW vs Acer 5943G Mvh Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) ASUS: Postive: ++ Harddisken er nok raskere ++ 2 megapiksler kamera ++ Høy oppløsning 1920 x 1080 ( Full HD ) - 16:9 ++ 2 års garanti fra produsent (Spiller vel liten rolle i norge). ++ EAX ADVANCED HD, EAX 5.0, THX TruStudio PC (Dette lydkortet er nok bedre en acers) Negative: -- Svakere prosessor -- Svakere batteri -- Harddisklagring på 500 GB kan virke lite til spilling. -- Muligens 4 GB ram er maks? Vet ikke hvordan skjermkortene blir mot hverandre, men med full HD hadde jeg ikke brukt ASUS maskinen som spill maskin, skjermkortet er nok i svakeste laget for mye spilling, så ikke regn med høy ytelse her, heller. Batterilevetiden er nok en del dårligere på denne maskinen. Selv syns jeg 1400x900 oppløsning er greit stort sett, men hadde ikke hatt det noe lavere, siden jeg syns det blir for lite for mitt syn. Men noen klarer seg med 1024x786. Full HD på en ca 16" skjerm blir alt ganske så smått, men for noen kan det gå greit. Til vanlig blueray filmer (Med ekstern blueray spiller) burde maskinen fungere bra. Selv syns jeg det er litt dårlig at en maskin til overkant av 10 000 kr ikke har bluerayspiller en gang, min laptop som er snart 2 år gammel som kostet en 8000 kr hadde ikke det, men syns dagen maskiner til den prisen burde kunne leste av blueray 50 GB plater. Generielt sett, hvis vi snakker om kvalitet er nok ASUS den du burde satse på. Acer er som regel billig med kvaliten deretter. (Slik som dell) så jeg ville ikke satse på acer hvis det er viktig at du har en maskin (Til jobb eller ligdene) som er avhenging av en maskin som funger. Endret 28. februar 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå