BenSin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ja? Det er så forbannet irriterende å måtte grave rundt inne i den trange kassen hver gang jeg er litt for optimistisk. Jeg har ikke manualen min tilgjengelig for øyeblikket, derfor spørsmålet. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ja? Det er så forbannet irriterende å måtte grave rundt inne i den trange kassen hver gang jeg er litt for optimistisk. Jeg har ikke manualen min tilgjengelig for øyeblikket, derfor spørsmålet. Du kan lage deg en bryter som gjør det samme som jumperen. Bare la posisjon X være koblet til default, for så å koble bryterens andre posisjon til bios reset punktene på pinnene. Ellers kan du jo alltids sprette ut batteriet i stedet, men du må nok opp med kassa da ja. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Ja? Det er så forbannet irriterende å måtte grave rundt inne i den trange kassen hver gang jeg er litt for optimistisk. Jeg har ikke manualen min tilgjengelig for øyeblikket, derfor spørsmålet. Du kan lage deg en bryter som gjør det samme som jumperen. Bare la posisjon X være koblet til default, for så å koble bryterens andre posisjon til bios reset punktene på pinnene. Ellers kan du jo alltids sprette ut batteriet i stedet, men du må nok opp med kassa da ja. Takk for svar. Jeg hadde håpet på at det var en enkel tastaturkombinasjon som kunne gjøre dette. Ekisterer det noen hovedkort der man slipper å rote inne i kabinettet for å resette CMOS? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det skal forresten også være en tast eller noe du kan holde nede under oppstarten, men da må du nesten komme fram til biosstarten for at det skal fungere. Denne varierer litt fra produsent til produsent, og jeg er sannelig ikke sikker på hvilken tast det er. Synes å huske det hadde noe med F1 å gjøre, kanske med shift og/eller ctrl. Du kan jo alltids laste ned manualen til kortet, for så å se etter der. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det skal forresten også være en tast eller noe du kan holde nede under oppstarten, men da må du nesten komme fram til biosstarten for at det skal fungere. Denne varierer litt fra produsent til produsent, og jeg er sannelig ikke sikker på hvilken tast det er. Synes å huske det hadde noe med F1 å gjøre, kanske med shift og/eller ctrl. Du kan jo alltids laste ned manualen til kortet, for så å se etter der. Det er vel Insert som er mest vanlig ihvertfall. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hold inne insert mens du starter opp PCen, det reseter CMOS, iallefall på ABit-hovedkort. Praktisk som bare ******, egentlig 8) Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 amnio skrev : Ellers kan du jo alltids sprette ut batteriet i stedet, men du må nok opp med kassa da ja. Tror ikke det går bare med å ta ut batteriet . Man mister da riktignok alle endringer man har gjort i bios , men man får ikke lastet grunninstillingene fra bios rom med mindre man flytter på jumperen. (tror jeg, har egentlig aldri prøvd å fjerne batteriet selv riktignok.) Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 på mitt abit nf7-s laster bios cpu på 100*11 på cpu starndard spenninger osv. hvis jeg slår av/trekker ut stikkontakten til psu (og lar kondensatorene lade seg ut, 6/7 sek), da kan jeg gå inn i bios igjen uten å miste noen instillinger og simpelt hen bare justere tilbake det som ikke fungerte sist gang. kjempe praktisk! Slipper å stille inn alt annet hver gang jeg skrur noe litt for høyt. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hold inne insert mens du starter opp PCen, det reseter CMOS, iallefall på ABit-hovedkort. Har Epox 8rda3+ og den har også insert, men fungerer enda bedre enn å resette. Når jeg feks har klokket for mye og politisirenene uler i høytaleren holder jeg inne insert når jeg starter maskinen. Da settes innstillingene tilbake til det de var før jeg klokket for langt. Dette gjør at jeg slipper å gjøre alle innstillinger om igjen. Den funksjonen er nyttig den. Lenke til kommentar
AmaZe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 skal man ta ut bateriet må man oxo ta ut strømkabel bak pc 8) Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 på mitt abit nf7-s laster bios cpu på 100*11 på cpu starndard spenninger osv. hvis jeg slår av/trekker ut stikkontakten til psu (og lar kondensatorene lade seg ut, 6/7 sek), da kan jeg gå inn i bios igjen uten å miste noen instillinger og simpelt hen bare justere tilbake det som ikke fungerte sist gang. kjempe praktisk! Slipper å stille inn alt annet hver gang jeg skrur noe litt for høyt. Prøv insert neste gang, så slipper du å reise deg fra stolen for å ta ut kontakt osv Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Ellers kan du jo alltids sprette ut batteriet i stedet, men du må nok opp med kassa da ja. Tror ikke det går bare med å ta ut batteriet . Jepp, man mister alt du har i bios og når du så plugger det inn igjen vil bios resete seg fra backupen. En utrolig tungvinn metode egentlig, men har du et steinalder-hovedkort så funker det ganske bra. Men, hvorfor bry seg når en har cmosjumperen. Off topic: Du vet det muligens allerede, men jeg sier det likevel, tilfelle andre ikke vet. Du bruker dette for å få til "bruker X skrev:", da slipper du å måtte skrive inn noe selv. [quote="brukernavn"][/quote] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå