Nikona Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Her er et portrett av min border collie. Prøver å få frem litt av hennes personlighet, hun har nettopp hatt et dypdykk i snøen på jakt etter spennende lukter. Hva kan jeg gjøre annerledes? Bildet er tatt på en overskyet januardag. Har komprimert bildet i Microsoft, da jeg ikke får opp skjermbilde i veiledningen i bildekritikk-tråden. 1/500 sek, ISO 360, Blender 5,6. Brennvidde 270mm NikonD60 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Hei Likte uttrykket på hunden, det forteller en historie og gir bilde et fint løft. Hva du skulle gjort anderledes ? Fargene og eksponeringen sitter, kanskje litt soft, har du brukt Tamron 18-270 Objektiv ? I og med at hunden ikke ser rett mot deg synes jeg utsnittet blir litt trangt, ville gjerne sett bildet med mer luft foran og over, men når det er sagt så har jeg også for vane og ta bilder med for tett utsnitt Edit: Du kan redusere bildet når du eksporterer det fra bilderedigeringprogrammet. eller bruke gratisprogrammet pixresizer til og gjøre bilder mindre. Endret 28. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Takk for tilbakemelding! Originalen har mere luft foran ansiktet, jeg beskar det foran, men ser at originalutsnittet er best. Bruker Nikkor 70-300mm, her har zoomet inn til 270 mm. Jeg liker egentlig det "softe" som dette objektivet gir både til dyr og menneskeportrett. Jeg har også en Nikon 55-200, men jeg blir ikke helt fortrolig med den. Ikke til utendørsfoto iallefall. Originalportrettet kommer her. Hun er årvåken og klar for mer spenning. Endret 28. februar 2011 av Nikona Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Ikke mere kritikk? Tar gjerne imot mer ris og ros! Lenke til kommentar
Speedsjarken Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg syns det er et veldig fint bilde som er bra eksponert, men jeg personlig ville kanskje ha croppa litt på venstresiden av hunden, da tror jeg utsnittet blir litt mer delikat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå