Eriksendrul Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jeg satt som normalt på dataen , Bare surra rundt på nette og sånn , Plutslig fryste dataen , Jeg skrudde den av via Knappen bak på strømforsyninga så skrudde jeg den på igjen og da skjer det veldig lite dette skjer 1.Viftene går på skjermkort og cpu og strømforsyning 2.Det lyser en grønn lampe og en rød som heter cpu led ......... Det er ingen tegn til at det skal skje noe eller at den jobber jeg hører ingen normale oppstartslyder , ingen jobbing fra hardisk eller noen annen komponent , Alt er dødt men den får strøm og viftene går som sagt , den vill bare ikke boote eller starte , ingen tegn til liv på skjermen , ingen tegn til noen ting . Hva er galt ? hva kan jeg gjøre bortsett fra og levere inn dataen ? jeg har ingen penger atm men er det noe dere anbefaler ? Jeg har sjekket ledninger tatt ut det lille bateriet på hovedkortet . venta i 20 min uten at det har skjedd noe , latt dataen stå for så og skru den på igjen , Noe mer jeg kan gjøre ? Endret 28. februar 2011 av Eriksendrul Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Sjekk manualen for hovedkortet ditt for hav "Det lyser en grønn lampe og en rød som heter cpu led" betyr. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Høres litt ut som en gåen strømforsyning. Kan du sjekke hvilket navn det står på psu? Det hjelper også litt om du kommer med mer informasjon om pcen, blandt annet hvor gammel den er. Lenke til kommentar
Konsmo90 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Basic feil søking, prøv og fjern enkelt komponenter (ram, skjermkort osv.), prøv og boot pc'en etter at du har fjernet en av komponentene i pc'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå