abscent Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei Lurer på hvilken måte det blir rett å skrive følgende: 1. For å sees må du synes 2. For og sees må du synes Nr 1 virker liksom mest rett av en eller annen grunn, men jeg er ikke helt sikker på grammatikken her. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Araho Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Så vidt jeg kan skjønne, skal det være i. Dette fordi det ikke er en handling på begge sider av å-et, om du skjønner. I tillegg er det jo "å se", så... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 "å sees" er rett. Dette er infinitiv. Geir Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Å gjøre og gjøre noe mer. Jeg går ut og måker. Å spise og drikke. Lenke til kommentar
abscent Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Ok, takk for oppklaringen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Passer bedre slik: For å bli sett, må du synes. Endret 28. februar 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
abscent Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Passer bedre slik: For å bli sett, må du synes. Ja kanskje det! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 I denen setningen " For å sees må du synes" er odet kunne undertrykket. Fullt ut er setningen: "For å kunne sees må du synes". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå