Gå til innhold

Hybrid-salget tar av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FL-36 er ikke akkurat liten på et PEN kamera.

Bekreftes! Jeg kjøpte nettopp en slik brukt, og det er fint å ha skikkelig blits igjen, det er vel ca 20-25 år siden sist for min del. Men, om det fantes, ville jeg nok heller hatt en som lignet mer på Nikons SB-400. Fin størrelse, kan sprette mot taket, fin pris. FL-14 har vært helt uaktuell for meg, i hvertfall til den prisen.

Selv om FL-36 ikke er liten på PEN, så er den ikke helt vill heller. Det er ikke så ofte jeg har savnet blits, og den kommer neppe til å ha fast plass i bagen, men det er fint å ha muligheten. Som med printer'n :yes:

Lenke til kommentar
The guys from Whatdigitalcamera had a small talk with Samsung. In short those are the key news:

- Samsung will make a 700mm NX lens (which should be released in 2012)

- Samsung says that the mirrorless will surpass the DSLR market in 2015

- Samsung produced 18million lenses in 2010 (really so many?)

- Samsung will release a Super High Definition 4K video camera within 2013

KILDE

Sony has 15% of the DSLR Market Share (NEX-3 discontinued)

Lenke til kommentar

Eller hva med alle tre? Kanskje ikke spesielt lommevenllig utstyr, men da kan man jo skaffe seg vennlige lommer istedet ;) :

http://www.youtube.com/watch?v=gYc9iX92n-E

(ScotteVest, produsenten av nerde-klær, hadde jubilumssalg i helga, og dollarkursen bidro nok til at jeg endte opp med å bestille en god del mer stæsj enn jeg hadde tenkt :blush: Men uansett - Carry-On Coat blir way over the top, selv for meg :D)

Lenke til kommentar

Prøv en SB-800 eller SB-900 ;)

SB-800 på DP2 vs FL-36R på E-P1

post-141209-0-52992900-1299094920_thumb.png

(Tatt med D40 + 35mm f1.8)

SB-600 på D40 vs FL-36R på E-P1

post-141209-0-98379300-1299095112_thumb.jpg

(Tatt med DP2)

Det er nå jeg ser hvor dårlig D40 (6MP) er i forhold til DP2 (4.7MPx3)... Se på metallet til E-P1 f.eks...

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Her tester jeg forskjellige jakker. Høst-/vinter-/allværsjakker, fleecejakke og en penere sak som jeg bruker over dressen. Samsung NX100 + 20-50mm, Panasonic GF1 + 20mm og Panasonic LX5 med søker.

Hvilken hånd-strap er det du har på din LX5? Skulle gjerne hatt noe slikt til min LX5 også.

PS: Må anbefale denne "fake" vesken om du ikke har sett den, overraskende bra til den prisen:

http://www.dealextreme.com/p/leather-carrying-case-for-panasonic-lumix-lx3-yellow-brown-40085

Lenke til kommentar

Har kjøpt de herfra: http://stores.ebay.com/RainbowImaging/Hand-Strap-Neck-Strap-/_i.html?LH_TitleDesc=1&rt=nc&_nkw=Leather%20Camera%20Hand%20Strap&_fsub=1396717011&_sid=887351901&_trksid=p4634.c0.m14.l1513&_pgn=2

Jeg hadde en lignende veske til LX3en min. Den så mye bedre ut. Åpningen var på siden ved grepet og jeg festet den i beltet, vesken hadde magnetknapper. Nå klarer jeg med en hand strap og jakkelomma :)

Lenke til kommentar

Diskusjonen rundt hybrid kameraer er like morro hver gang, og ikke minst når det ser ut som at hybrid kameraer fenger bedre en hva de gammeldagse speilrefleks fanatikerne håpet på :)

Personlig så er jeg vel i nærheten av leiren "speilrefleksfanatiker". Dette er ikke fordi jeg prinsippielt er imot andre løsninger, heller ikke fordi jeg mener at "speil-løse" kameraer er dårlige.

For meg er det ett par ting som spiller inn.

•  
  • Det er lettere å forsette med det man kjenner, enn å prøve noe nytt (joda, en dårlig unnskyldnig)
  • Optisk søker. Jeg liker ganske enkelt ikke å bruke skjerm som søker. Selv om de "kvasi-optiske"-søkerne som var (er?) på kompaktkameraene ikke gir ett helt riktig utsnitt av motivet iforhold til speilrefleks, så ville en slik søker på ett speilløst gjort meg mer positiv til denne kameratypen.
  • Det jeg har sett av den fysiske størrelsen på de større objektivene så langt, gir meg ingen grunn til å se den store fordelen med hybrid-løsningen. Dette kan selvsagt endre seg. Husene derimot, ser ut til å være lommevennlige nok. (Det å bruke diverse jakkelommer som erstatning for veske til lagring av objektiver er for meg ingen forbedring.)

Så mitt alternativ pr. dato til speilrefleks er ikke ett speilløst kamera, men derimot ett kompaktkamera av den forhåpentligvis bedre type som f.eks Canon G12.

Lenke til kommentar

Fra mirrorlessrumors.com:

More about the mirrorless success (Amateur Photographer and Photoscala)

Amateur Photographer published new data about the mirrorless market in UK:

- Almost a quarter of all interchangeable lens cameras sold in the UK during January are mirrorless

- That’s a 160% rise on the same month the previous year

- In 2010, mirrorless accounted for 11% of all interchangeable lens camera sales (one million units sold).

Photoscala analyzed the worldwide camera sales:

- sales of digital cameras is the world’s first nine months of 2010 greatly increased

- Digital cameras are booming in emerging markets

- The Japanese camera maker could surpass the predicted total delivery volume for 2010

- The share of system cameras (Mirrorless+DSLR) is constantly increasing at the cost of fixed lens compact cameras (from 6% in 2005 to almost 11% in 2010).

- 80.000 of all 960.000 system cameras sold in Germany are mirrorless.

Those are the market shares in Japan:

Compact camera is lead by Canon 19.0%, followed by Casio 15.2% and Panasonic 13.9%

DSLR cameras is lead by Canon 32.0% followed by Nikon 29.4% and on third place we have Sony 13.1%.

Mirrorless is lead by Panasonic 38.7% followed by Sony 32.2% and Olympus 29.1%

In summary: Compact cameras will loose market share in favour of cellulars and interchangeable lens systems. The growth of system cameras sales is lead by the mirrorless success.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...