kentroan Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg vet ikke noe om kameraet. Jeg var i en fotobutikk og intervjuet en mann til skoleavisen og så startet vi å snakke om kamerart jeg hadde så sa han "det har blit kåret et speilrefleks for 2011 no. Jeg skal få det inn til sommeren hvis du vil ha det." så skulle jeg til å spørre om hva det hete og det kom inn en kunde som han hadde ventet på og måtte gå så det er alt jeg vet egentlig :S Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har hørt at det no har kommet et kamera som er kåret til 2011 beste speilreflekskamera men jeg vet ikke noe mere. Vet dere hva kameraet heter? Er det verdt å kjøpe det i forhold til Canon eos 60D? Er den mye bedre en Canon eos 60D? Det finnes så mange kåringer* rundt om, at nesten alle modeller som er lansert i år, kan kalle seg årets kamera 2011. EOS 60D har sikkert fått en pris den også. *) EISA Awards, TIPA Awards, tester i Lyd&Bilde, tester på Din Sine, med mange flere. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 TIPA awards, kanskje? Der vant blant annet Canon 600D, Nikon 7000D og Olympus E-5 forskjellige kategorier. I fjor vant Pentax K-x, 550D og 7D. Morsomt at 550D vant "advanced" i fjor mens 600D vant "entry level" i år - de sjonglerer åpenbart klasseinndelingen i hytt og gevær ut fra hva som blir lansert akkurat det året.. Ignorer TIPA awards som hovedgrunn til å kjøpe noe. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Takker Jeg har søkt en del på nettet for å finne Canon 60D sine dårlige sider men jeg kan ikke finne noen, jeg har lest så mye om de gode sidene men jeg vil bare vite om de dårlige sidene. Hva kan dere tipse meg om der? Husk bare de dårlige Takker Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Husk bare de dårlige 60D er et skritt tilbake i forhold til 50D når det gjelder byggekvalitet og huset er også noe mindre. Om det er dårlige sider kan diskuteres, personlig synes jeg ikke overgang fra metall til mer plast i huset er noe problem, men andre liker ikke dette. Bildefrekvensen har også sunket ørelite i forhold til forgjengeren, en ulempe for noen, men for veldig mange holder det med vel 5 bilder i sekundet. En finesse som fantes på 50D (og 7D og oppover) er mulighet for mikrojustering av fokus, dette er kanksje den manglen som jeg synes er viktigst for et kamera i denne klassen. Men det er en funksjon som ikke er helt triviell å ta i bruk. Ellers er vel det største problemet for 60D at Nikon D7000 konkurrerer i samme klasse. Nikon har puttet inn fryktelig mye i D7000. Det gjør det vanskelig å forsvare 60D til samme pris, men det har da Canon ogås oppdaget så 60D ligger en tusenlapp under. Det samme gjelder forøvrig Pentax K5, men der begynner prisforkjellen å bli så store at de ikke er direkte konkurrenter. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Så hvis vi skal se på de dårlige sidene til et 60D så må vi gå så langt at vi må gå til hver person og hva som passer de best altså? Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Så hvis vi skal se på de dårlige sidene til et 60D så må vi gå så langt at vi må gå til hver person og hva som passer de best altså? Ja, enkelt og greit ja. Jeg har hatt 60D i et halvt år og er godt fornøyd. Det er ingenting med kamera som plager meg eller som jeg ser på som dårlige sider. Selvsagt er det egenskaper som kunne vært bedre men det var jeg klar over når jeg kjøpte det. Jeg tror at folk som klager på produkter ofte har større forventninger produktet enn det de er villig til å betale for. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg tror du har rett, så takker for svaret Skal kjøpe det i slutten av Juni + 50mm f1,8 eller f 1,5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå