Gå til innhold

Batman: Arkham City - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Sideoppdragene er helt frivillige. For å ta et eksempel:

 

 

Zsasz truer med å drepe gisselene om du ikke svarer i telefonen, men det er bare etter at du har svart telefonen. Dvs når du svarer den første telefonen har du kort tid på å finne neste, men etter det er det bare å la dem ringe. Det samme gjelder Deadshot. Lar du vakten være i fred kan han stå og hyle i ukesvis. Kos deg med Mr. Freeze, du. ;)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg fullt klar over, men jeg føler noe av dramatikken uteblir når superhelten lar superskurken ringe forgjeves med et gissel i nærheten.

 

Et annet problem er at de åpne områdene ikke fungerer som lagringspunkt slik som dører gjør innendørs. utrolig irriterende å være på et oppdrag over store distanser, dø og måtte starte et godt stykke unna igjen.

 

Ellers elsker jeg det nye slossesystemet, de har gått vekk i fra det meste av tung slow-motion og det er langt lettere å få til en god flyt!

Lenke til kommentar

Ja, litt irriterende med det der "har ikke tid til å redde gisselene". :p Men Arkham City er ment å være ganske stort, så det er jo bare å overbevise deg selv om at det er en annen fjott som ringer. :p

 

Jeg har sjelden problem med lagringen. Det lagres så ofte automatisk. I verste fall er det bare å stikke innom et sted, så lagres det.

 

Edit: Noen som har et tips hvordan jeg gjør den AR Training-greia som starter på det Tricorner Naval-tårnet i Amusement Park? Jeg klarer de fire første ringene helt fint, men den siste er veldig vanskelig. Jeg kræsjer hele tiden i taket eller kommer for nært bakken.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det funker liksom ikke helt slik :p

 

Det er ikke ofte jeg får problemer med lagringen, men det skjer som regel når jeg har greid en Riddler-utfordring eller noe sånt. Og de lagres ikke.

 

Sliter litt med den selv, men har ikke prioritert dem. Tok de fire første så jeg fikk boost-oppdateringen, men ellers har jeg latt de være etter et par forsøk.

 

Nettopp hatt en fantastisk bossfight! Mulig det er bare meg, men jeg ser utrolig mye Hideo Kojima og Metal Gear Solid i dette spillet (og det forrige) at det blir den ekstra x-faktoren som jeg ikke klarer å beskrive, men som jeg merker at er der eller ikke rimelig fort. Detaljnivået og friheten gitt meg som spiller er fantastisk.

 

Mr. Freeze sin kamp var herlig. Å hele tiden måtte forandre sitt angrepsmønster og passe seg for å ikke være hverken for aggressiv eller forsiktig gjorde kampen utmerket, og det var nesten sånn at jeg skulle ønske jeg måtte utføre alle de 12 knepene for å ta ham. Endte opp med en silent takedown, takedown fra luke i gulvet, sprenge en vegg ved siden av ham, bruke disruptor på våpenet hans og aktivere en magnet.

 

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Metal Gear Solid? Heh, jeg fant noe annet jeg synes er mer interessant:

 

 

Tar jeg feil, eller sitter Mileena fra Mortal Kombat i et av burene til Penguin i museumet? Beskrivelsen er noe alá "This is a real mystery, Where is it from?", og vi har jo hatt DC Universe vs Mortal Kombat fra før, så dert er ikke helt utenkelig.

 

 

Ja, det er ikke gameplayet i seg selv om ligner, men hvor mye Batman kan gjøre med resten av verden. Og ting som at karakterer ikke bare er reskins av hverandre, at x-ray vision faktisk avslører alt og at Batman må være forsiktig.

 

Du får svar på dette senere, jeg tenkte i de baner selv.

 

Boss fightene sålangt har vært fantastiske. Jeg elsket også det visuelle på bossfighten før den du nevnet AltF4. Jeg lurer virkelig på hva Rocksteady skal ta seg til nå. Dette er på grensen av perfeksjon hva gjelder slike spill.

 

Jepp! Så lenge de ikke begynner med sportsspill er jeg klar til å kaste pengene mine etter dem i all overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid? Heh, jeg fant noe annet jeg synes er mer interessant:

 

 

Tar jeg feil, eller sitter Mileena fra Mortal Kombat i et av burene til Penguin i museumet? Beskrivelsen er noe alá "This is a real mystery, Where is it from?", og vi har jo hatt DC Universe vs Mortal Kombat fra før, så dert er ikke helt utenkelig.

 

 

Ja, det er ikke gameplayet i seg selv om ligner, men hvor mye Batman kan gjøre med resten av verden. Og ting som at karakterer ikke bare er reskins av hverandre, at x-ray vision faktisk avslører alt og at Batman må være forsiktig.

 

Du får svar på dette senere, jeg tenkte i de baner selv.

 

Har kommet videre i historien, og teorien min holder vann.

 

 

Jeg tenkte først det var Talia som satt i buret, men det er bare en assassin fra League of Assassin som vil lede oss til henne via blodsporet. Mileena er en klone av Kitana og ble laget for å drepe henne, så hun er også en snikmorder, eller assassin. Som sagt har vi hatt DC Universe vs Mortal Kombat før, så det er ikke utenkelig at Mileena har blitt med i League of Assassins siden den gang, og ergo kan det fint være hun som satt i buret. Hadde det vært Talia hadde vel Batman og/eller Penguin kjent henne igjen? ;)

 

 

Fant for øvrig et annet easter egg også. Mer historie-relatert denne gangen.

 

 

Batman vs haien, runde to? :p

 

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Laster ned catwomen dlc koden nå til spillet :ph34r: har engentlig ikke mye forventninger til spillet .. Håper på en posetiv overaskelse egentlig har lest mange gode reviews men veit at det er litt kort for en på live lista mi har runda det på 2 dager :!:

 

Håper det ikke er så mye backtracking som i den første batman for det var zzzzz uff kjedelig. Så kjedelig jeg orka ikke å fulføre spillet.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Har så lyst til å trykke på de spoiler tagsa, men holder meg^^

 

Fikk ikke spillet i posten i går siden det ble sendt tilbake til Oslo (aaarrgh). Men de hadde det heldigvis på Elkjøp ... til 599,-. Sjekka tilfeldigvis nettsiden deres og der lå det til 499 så fikk det litt billigere, men men.

 

Det jeg digger mest med disse Batman spillene er rett og slett ALT! Alt flyter så naturlig, både i kamper og når han beveger seg gjennom byen. Skurkene er herlig varierte og forseggjorte og byen er så detaljert at det er litt vanskelig å forstå det.

Vurderer å runde det på PS3n og kjøpe det på PC når det kommer der og.

 

Synes spillet rett og slett er et kunstverk, akkurat som Arkham Asylum.

Lenke til kommentar

@Vikingkylling: Er du ferdig med den delen av historien (altså oppe i byen igjen) kan du lese hva jeg mener:

 

 

Jeg tenkte først det var Tali, men forsto fort at det ikke var det nettopp fordi Batman ikke sa noe. At Pingvinen ikke sa noe kan jo ha vært av den enkle grunnen at han viste hvem hun var fra før, i og med at han hadde tatt seg bryet med å stille henne ut, men det er en digresjon.

Det har seg uansett sånn at når du omsider kommer til Ra's al Ghul så har du møtt mange slike ninjaer, og det er bare generisk design på dem på lik linje som designet på alle andre henchmens i spillet. Du har heller ingen interaksjon med henne eller dem på lik linje med de andre "gutta på gulvet".

At vakten i glassmonteren ligner på Mileena er et sammentreff (eller i hvert fall et lite hint til DCvsMK på det meste), siden de begge er kvinnelige ninjaer.

 

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

 

Er det eller er det ikke Mileena? Det får vi kanskje aldri vite. Men vi kan vel være enig at hun i det minste er inspirasjonen til de ninjaene? Robin var jo tøff, for øvrig. Men han burde ha kastet kappen. Synes ikke den passet helt. Drakten ville vært tøffere uten.

 

 

Håper det ikke er så mye backtracking som i den første batman for det var zzzzz uff kjedelig. Så kjedelig jeg orka ikke å fulføre spillet.

 

Arkham City er en åpen by, så du må nok surre rundt ganske mye. Men det er veldig lite backtracking i selve oppdragene. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

 

Jeg mener definitivt at det ikke er det. Jeg ser rett og slett ingen grunn til at det skal være henne, spesielt ikke fordi de ninjaene har et generisk utseende i forhold til karakterene som betyr noe.

 

 

Ferdig med historien nå, rulleteksten surrer og går i bakgrunnen. Foreslår at alle ser denne med lyd på! Litt trist, litt morsom.

Litt skuffet over at jeg tok historien så fort, jeg hadde håpet å få tatt de fleste sideoppdragene innen den var ferdig - jeg er ikke så glad i å rote rundt i en by jeg ikke har noe mer å hente sånn rent historiemessig sett. Spent på hvordan det blir gjort med å bytte på Batman/Catwoman, da de er avhengige av hverandre for å skaffe alle trofeene.

Lenke til kommentar

Nei, spillet gjør en fantastisk jobb å fortelle deg hvem de forskjellige karakterene som er viktige er, og spillene har sine egne nye, unike historier med mer eller mindre kjente karakterer i Batman-universet.

 

Er du kjent med universet vil du nok føle deg hjemme, er du ikke får du en god velkomst. Selv var jeg sånn høvelig Batman-fan i utgangspunktet, nå er jeg langt mer interessert.

Endret av AltF4
La til spørsmål, fjernet det etterpå :P
Lenke til kommentar
Det eneste jeg aldri får helt til, er kontrollen. Selv etter tolv-femten timers spilling, er jeg fortsatt usikker på nøyaktig hva de ulike knappene gjør; akkurat hvilken kombinasjon som avvæpner en fiende, eller hvordan jeg kontrer en motstander med machete. Jeg må ofte ty til knappemosing.

 

What? Hentet dette fra en anmeldelse. Jeg sitter igjen med den motsatte følelsen etter 6-7 timer i spillet. Jeg vet alltid hva jeg må gjøre, og om jeg blir truffet føler jeg alltid det erfordi jeg ikke reagerte kjapt nok.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig, det er de lengre komboene som kan være litt vanskelige. særlig B A A for å ta folk med skjold syns jeg kan være tricky, det samme gjelder å dodge kniver. Ellers har jeg svært få problemer, og jeg syns at slossesystemet er bedre her enn i det forrige spillet. Hjelper jo selvfølgelig på at vi nå har fått flere kjappe verktøy.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt Arkham Asylum, og jeg er ikke veldig kjent i Batman-universet bortsett fra at jeg har sett Batman (1989-versjonen), Batman Returns og The Dark Knight. Bør jeg kjøpe dette spillet uansett, eller kommer jeg til å slite med å sette meg inn i historien?

 

Historien er frittstående, så du trenger ikke vite noe som helst om Batman-universet for å vite hva som foregår. Det viktigste er at slemmingene ble satt inn i Arkham Asylum før, men AA er nå utvidet til å dekke en hel liten bydel og galningene er sluppet løs. Du vil nok finne en hel rekke navn du ikke kjenner igjen, men du kan lese om de aller fleste folkene av interesse og lese en hel rekke mer eller mindre interessante bakgrunnshistorier om mye rart. (f.eks hvorfor Catwoman og Two-Face hater hverandre osv.) Det meste må åpnes opp av deg via Riddler Trophies osv, men en del blir åpnet automatisk gjennom historien.

... det samme gjelder å dodge kniver.

 

Hold stikken bort fra ham og hold nede trekant (på PS3) for å dukke unna, eller trykk trekant for hvert slag (mens du holder stikken bort fra ham) for å dukke unna og følge opp med en taketown (denne må nok åpnes manuelt, om jeg husker rett). Som det meste annet i Arkham City er det helt enkele kontroller, bare du blir vant med dem. :)

 

 

Så et lite spørsmål om et sted jeg sitter fast i historien. Tar det i en spoiler av logiske grunner.

 

 

Jeg har banket Ra's Al-Ghul og er på vei tilbake til overfalten, men i et rom i jernbanen er det et stort rom med ni slemminger. Seks av disse har skytevåpen, og en ødelegger Detective Mode. Når jeg tar første fyr ødelegges en av de statuene jeg kan svinge fra, så etterhvert satt jeg igjen med to statuer og flere folk med skytevåpen. Dvs jeg har ingen steder å gjemme meg lengre og blir drept gang på gang. Hva gjør jeg?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...