Gå til innhold

Batman: Arkham City - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det like mye reuse av de samme stede i Arkham Asylum? Er bare 11% ut i spillet, men føler allerede jeg har vært innom alle de store bygningen, mange av dem flere ganger. Blir litt tamt når all locations er utforsket allerede...

 

Litt gjenbruk er det, men det er ikke så mye. Om du derimot vil ha med deg alt av Riddler-trofeer må du regne med å gå en del i dørene derimot.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Rått spill. Har lasta det ned fra Steam nå som det er billig. Men irriterer meg at det har det Game for Windows-greien, i tillegg til Steam... blir jo bare rot. Achievements kommer opp samtidig i begge to, og greier... Men men... Mitt største problem er ytelsen. Spilte det første gangen, bra FPS (50+). Andre gangen var det MINDRE ENN 1 FPS. Prøvde windowed mode, da var det tilbake til normalt. Hva kan årsaken være? Gidder ikke spille i window for alltid...

 

Settings: Alt på max, bortsett fra AA slått av.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dette for en evighet siden. Det endte desverre opp som årets skuffelse (sammen med BF3).

Jeg skjønner ikke hvorfor. Det var ikke morro.

Mulig på grunn av den åpne verden? Jeg følte det var ekstremt mye undøvendig frem og tilbake.

 

Jeg holder forøvrig B:AA som et av mine favorittspill gjennom tidene.

 

...

Jeg hadde utrolig nok ingen problemer med GFWL. ... Utenom da dattera mi kom labbende og skrudde på på Xboxen slik at jeg ble kasta ut av spillet på PC'en .... For et supert system :)

Lenke til kommentar
Har det kommet noen ny patch? Sliter med frameraten, uansett om jeg skrur ned oppløsning no hinsides og skrur av alt av effekter. Går hverken bedre eller dårligere. Eneste spillet jeg sliter når det gjelder å kjøre skikkelig sammen med drittspillet Rage.

Jeg har opplved veldig "degenererende" FPS. Begynner veldig bra 60+, men synker etterhvert som jeg spiller det (memory leaks?). Av og til starter spillet med mindre enn 1 FPS, slik at jeg må starte det på nytt. Jeg vurderer å prøve det med DirectX 9 for å se om det er noe forskjell. Kjører jeg spillet i Window-mode (ikke fullskjerm - selv om du kan ha en oppløsning som dekker hele skjermbildet) fikser det FPS-problemet, også.

 

Selve spillet er fantastisk. Elsket Arkham Asylum, elsker Arkham City.

Lenke til kommentar

Har også kjøpt det, hos meg får jeg ikke noe achievments med games for windows live. Mulig man må være "mer online"? ELler noe? GFWL er jo bare rot, og unødvendig i dette spillet.

 

AtW

 

GfWL er unødvendig i alle spill.

 

Amen. Det var blant annet GfWL som gjorde at jeg ikke gidder å starte opp GTA IV igjen. Det spillet var et hælvete å starte opp med all skiten man må state opp samtidig.

Lenke til kommentar

Noe som er litt irriterende med arkham city synes jeg er at noen områder er tungvindt tilgjengelig etter man har vært igjennom storyen der, feks rommet der man møter penguin i "artic lounge", hva er poenget? Hvorfor må man løpe store omveier fordi ting er stengt igjen? Er bare unødvendig, og ett par av trophyene er også ganske frustrerende, lett å finne ut hvordan man skal gjøre det, men veldig tett timing. Er bare kjedelig IMHO, men alt i alt ett meget artig spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit å komme tilbake til plasser jeg har vært før, så lenge det bare er to ganger. Og når det gjelder Riddler-spørsmålstegnene, så prøver jeg et par ganger hvis jeg tilfeldigvis løper på et. Går det ikke, så gidder jeg ikke kaste vekk tid eller energi siden det ikke har så stor betydning. Får se om jeg gidder når jeg er ferdig med hovedhistorien. Trophies bryr jeg meg aldri om. Vil du vise hvor flink du er i noe, lag en video istedet.

 

Det jeg liker best med spillet er variasjonen. Jeg liker å fly rundt og redde politiske fanger, banke opp og trolle så mye som mulig med slemmingene (disable våpnene og fryse de og slikt), løse et par Riddler-gåter hvis jeg løper på noen, samt ta det oppdraget som er nærmest. Tror det er best å ikke gjøre én ting av gangen, men litt av alt :)

 

Og del noen bra screenshots hvis dere har...

 

33aw8dw.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Å dømme et spill for trofeene er vel litt strengt? Og siden trofeer er det de er så bør de vel i tilfelle få skryt for å by på motstand og ikke slakt?

 

Kan vel ikke helt se at jeg har dømt spillet på grunnlag av trofeene alene? Det er ikke noe galt med motstand som sådan, men det finnes artig motstand og det finnes kjedelig motstand.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har jeg også rundet hovedhistorien. Det gikk veldig fort på slutten, og jeg fikk ikke gjort alle side-oppdragene før det hele var over. Nå vurdere jeg å begynne på nytt som New Game Plus, men virker veldig vanskelig uten visuelle hjelpemiddel for å kontre angrep. Noen som har erfaring med det? Blir det for vanskelig mot slutten av spillet når alle har kniver, body armour og stun batons?

 

waok6e.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Da har jeg også rundet hovedhistorien. Det gikk veldig fort på slutten, og jeg fikk ikke gjort alle side-oppdragene før det hele var over. Nå vurdere jeg å begynne på nytt som New Game Plus, men virker veldig vanskelig uten visuelle hjelpemiddel for å kontre angrep. Noen som har erfaring med det? Blir det for vanskelig mot slutten av spillet når alle har kniver, body armour og stun batons?

 

 

 

Nei, det burde gå bra. Litt høyere læringskurve er det riktignok, men man må bare bruke øynene og lære seg å svare på fiendenes triks.

Lenke til kommentar

Å dømme et spill for trofeene er vel litt strengt? Og siden trofeer er det de er så bør de vel i tilfelle få skryt for å by på motstand og ikke slakt?

 

Kan vel ikke helt se at jeg har dømt spillet på grunnlag av trofeene alene? Det er ikke noe galt med motstand som sådan, men det finnes artig motstand og det finnes kjedelig motstand.

 

AtW

 

Nei, men nå mente jeg heller ikke at du har dømt det på det alene heller. Poenget mitt var at trofeene er der for å være en ekstra utfordring, og selv ga jeg meg når jeg hadde i overkant av 400 stykker.

 

Da har jeg også rundet hovedhistorien. Det gikk veldig fort på slutten, og jeg fikk ikke gjort alle side-oppdragene før det hele var over. Nå vurdere jeg å begynne på nytt som New Game Plus, men virker veldig vanskelig uten visuelle hjelpemiddel for å kontre angrep. Noen som har erfaring med det? Blir det for vanskelig mot slutten av spillet når alle har kniver, body armour og stun batons?

 

 

 

Du trenger ikke bekymre deg for slutten - med new game+ blir fiendene dine plassert på random, så allerede fra starten av vil du sloss mot folk som har armor, batons og alle de andre "godsakene".

Lenke til kommentar

 

Da har jeg også rundet hovedhistorien. Det gikk veldig fort på slutten, og jeg fikk ikke gjort alle side-oppdragene før det hele var over. Nå vurdere jeg å begynne på nytt som New Game Plus, men virker veldig vanskelig uten visuelle hjelpemiddel for å kontre angrep. Noen som har erfaring med det? Blir det for vanskelig mot slutten av spillet når alle har kniver, body armour og stun batons?

 

Du trenger ikke bekymre deg for slutten - med new game+ blir fiendene dine plassert på random, så allerede fra starten av vil du sloss mot folk som har armor, batons og alle de andre "godsakene".

 

Så de blir ikke særlig vanskeligere mot slutten? Det er det samme gjennom hele spillet stort sett? Jeg oppdaget jo at de hadde skytevåpen allerede i første slåsskampen, men lurte på om det tok helt av derfra liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...