Gå til innhold

Batman: Arkham City - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere ATI/AMD eller Nvidia? Er det noen som vet om det kan være grunnen til at jeg ikke får kjørt det så bra som jeg burde?

 

Har Nvidia jeg, men du skulle kunne kjøre glatt det spillet uten noen store problemer, spesielt i DX9. Det er som sagt en latterlig port og værste når de utsatte spillet til PC, hvorfor det sier vi? Nei det er for å sikre salget hos konsollene og lage DLC. Pc spillere generelt blir behandlet som mindreverdige å sånt skal det ikke være.

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ærlig si æ misunner de som virkelig elsker dette spillet :/

Jeg storkoste meg med Arkham Asylum og er jo generelt sett en fan av mer sandkasseaktig spill enn lineære spill og trodde Arkham City skulle bare ta kosen fra AA til nye høyder, men neida.

 

Skal innrømme æ har ikke spillt langt men har fyrt spillet opp nu for andre gang bare for å se om det kan ta seg opp.

Kom til denne biten:

 

Scenen etter du møter Joker for første gang i AC og du faller for den falske "jokerdukka" og joker ambusher deg med noe gift. Gikk rett å slett bare ut av spillet i ren rage pga hater når min karakter "faller" for slikt(i cutscenes, feks Deux EX har noen slike) når jeg lukter lunta milevis unna.. Mister hele spillfølelsen om at "jeg" er batman istedetfor at okey jeg styrer en dukke i et simulert program som kan ditt å datt....

 

Lenke til kommentar

Har dere ATI/AMD eller Nvidia? Er det noen som vet om det kan være grunnen til at jeg ikke får kjørt det så bra som jeg burde?

 

Har Nvidia jeg, men du skulle kunne kjøre glatt det spillet uten noen store problemer, spesielt i DX9. Det er som sagt en latterlig port og værste når de utsatte spillet til PC, hvorfor det sier vi? Nei det er for å sikre salget hos konsollene og lage DLC. Pc spillere generelt blir behandlet som mindreverdige å sånt skal det ikke være.

 

Noe forferdelig drit. Har lest meg litt igjennom på forumer rundt om, og det er ingen som har funnet noen fiks enda. Ser ut som dårlig programmering av Rocksteady, så håper patchen kan fikse på det.

Lenke til kommentar

Eh, jeg det gir vel ikke noe mening at du skal kunne starte fra en checkpoint midt i en kamp eller predator-sekvens? Jeg døde mye under første gjennomspilling (spilte på hard difficulty), men checkpointingen var uproblematisk.

 

Selvfølgelig ikke midt i en kamp :p

 

Men når du har tatt 4 av 8 f.eks. og brukt et kvarter, og står oppå en statue og venter, så kunne den godt savet kanskje. Bare min mening selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg syns den kunne savet litt oftere kanskje, har ikke ragequitta enda, og er ikke i nærheten, men blir litt arg når jeg dør og har en fiende igjen før den saver liksom, og så må jeg ta alle på nytt, tar gjerne et kvarter-halvtime.

 

Å kunne save hver eneste gang man presterer å slå ned en fiende, eller klarer å fly fra en bygning til en annen (lengde progresjon) tar vel vekk mye av utfordringen med å holde seg i live/ta riktige valg?

 

Må ærlig si æ misunner de som virkelig elsker dette spillet :/

Jeg storkoste meg med Arkham Asylum og er jo generelt sett en fan av mer sandkasseaktig spill enn lineære spill og trodde Arkham City skulle bare ta kosen fra AA til nye høyder, men neida.

 

Skal innrømme æ har ikke spillt langt men har fyrt spillet opp nu for andre gang bare for å se om det kan ta seg opp.

Kom til denne biten:

 

Scenen etter du møter Joker for første gang i AC og du faller for den falske "jokerdukka" og joker ambusher deg med noe gift. Gikk rett å slett bare ut av spillet i ren rage pga hater når min karakter "faller" for slikt(i cutscenes, feks Deux EX har noen slike) når jeg lukter lunta milevis unna.. Mister hele spillfølelsen om at "jeg" er batman istedetfor at okey jeg styrer en dukke i et simulert program som kan ditt å datt....

 

 

Du ser ikke ofte på film skjønner jeg.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spilt Arkham City en god del timer nå og storkoser meg. Trodde aldri i verden at Rocksteady kunne toppe Arkham Asylum, men det har de søren meg gjort. Fantastisk spill.

 

Men har støtt på et problem. Spiller på PC og etter mange timer spilt så er plutselig savegamet mitt borte. Logget inn i dag og det står plutselig 0% completed...Hva gjør jeg nå?

Hadde kjempetrøbbel med "games for windows live" driten, men etter utallige errorer og ugyldig cdkey(til tross for at den er gyldig) så fikk jeg endelig spilt. Midt i stormen så gikk strømmen i deler av leiligheten min og internetten forsvant en periode, mens jeg satt og spilte. Er det dette som er årsaken? Er det mulig å finne tak i saven på PC'en en plass? Er jo ikke vits å spille mer om det nå er borte og om dette kan skje igjen..

 

Er det rart folk piratkopierer..

 

Edit: Ser mange sliter med det samme, 1-2 måneder etter at problemet dukket opp på xbox'en og ingen ser ut til å ha peiling på hva problemet er. Hvordan i alle dager kan et spill med slike problemer bli sluppet på markedet?

Endret av _Vargaz_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...