Gå til innhold

Batman: Arkham City - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spilt Arkham Asylum, og jeg er ikke veldig kjent i Batman-universet bortsett fra at jeg har sett Batman (1989-versjonen), Batman Returns og The Dark Knight. Bør jeg kjøpe dette spillet uansett, eller kommer jeg til å slite med å sette meg inn i historien?

 

Jeg var ingen spesielt stor fan av Betman før Arkham Asylum. Men etter det har jeg sett begge de nye filmene i tillegg til en del gamle animerte batman-filmer, kjøpt flere bøker/hefter. Mao, Arkham Asylum frelste meg, for å si det sånn. Arkham City er veldig likt, men mye større. Du får en herlig introduksjon til karakterene hvor du låser opp historier.

 

Har du ikke spilt det første enda anbefaler jeg at du spiller det først siden det står til karakter 10, akkurat som det nye. Det som er bedre med det første spillet er at det kanskje er en enda litt bedre for spillere som ikke har særlig peil på Batman. Tenker spesielt på lydrullene du finner rundt om i spillet.

 

Uansett, løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold stikken bort fra ham og hold nede trekant (på PS3) for å dukke unna, eller trykk trekant for hvert slag (mens du holder stikken bort fra ham) for å dukke unna og følge opp med en taketown (denne må nok åpnes manuelt, om jeg husker rett). Som det meste annet i Arkham City er det helt enkele kontroller, bare du blir vant med dem. :)

 

 

Så et lite spørsmål om et sted jeg sitter fast i historien. Tar det i en spoiler av logiske grunner.

 

 

Jeg har banket Ra's Al-Ghul og er på vei tilbake til overfalten, men i et rom i jernbanen er det et stort rom med ni slemminger. Seks av disse har skytevåpen, og en ødelegger Detective Mode. Når jeg tar første fyr ødelegges en av de statuene jeg kan svinge fra, så etterhvert satt jeg igjen med to statuer og flere folk med skytevåpen. Dvs jeg har ingen steder å gjemme meg lengre og blir drept gang på gang. Hva gjør jeg?

 

 

Er det enkle kontroller trenger man ikke bli vant med dem :p Ser poenget ditt, låste opp den nå som jeg ikke har så mye annet å låse opp men har ikke prøvd enda, lettere å bare grisebanke dem på lik linje med alle andre fremfor å fikle så forferdelig når det kommer noen andre og slår meg allikevel.

 

Litt hjelp:

 

Jeg opplevde at en fyr tok til vettet og skøyt noen gargoyler, men det var ingen hindring. Husk at det er andre måter å ta ut folk på, og hvis du er i tvil så ta han med jammeren på ryggen først, så slepper du det problemet. Se etter slike luker i gulvet du kan krabbe nedi, kryp rundt for alt det er verdt og ikke undervurder silent takedown. Sonic baterang er også genial for å lure folk i feller. Du har vel den som ødelegger våpen også, bruk den på de du vet du kommer til å spare til slutt, så kan de ikke ta deg så lett om du blir oppdaget. Går også an å ta takedown på folk som er fryst.

 

 

Ahhh, all ære til stemmeskuespillet og lydproduksjonen ellers i dette spillet, men herre jemini jeg er drit lei av å høre Nolan North som alle henchmens!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

At kontrollene er enkle betyr ikke nødvendigvis at de er lette å huske når man er i en hektisk kamp. ;) Og takk for tips, skal se om jeg tar det rommet snart. :)

 

Et par mer utborderte triks:

 

Er et par Riddler-challenges som kan tas, å skyte en med jammer på ryggen med EPC og å ta ut en som er fryst. Begge bråker, så det kan lønne seg å se an situasjonen - men Batman tåler noen kuler så du rekker sannsynligvis å redde deg unna om området er litt åpent. Når vaktene blir redde nok (tatt ut en del av dem) kan det hende de begynner å skyte vilt av og til, om du har ødelagt deres våpen så vil de altså merke dette og gå å hente seg nytt. Er også en riddler-challenge å få noen med ødelagt våpen til å prøve å skyte deg, så du kna jo gjøre det i samme runden om du føler deg modig!

 

 

Rundet det nå. Egentlig et veldig kort spill om du ikke tar gåtene og sideoppdragene. Nå har jeg tatt en god del av begge deler, så har kost meg i flere dager. Nå skal jeg jakte på de siste gåtene og se om jeg finner flere sideoppdrag.

 

Ja, særlig slutten går veldig fort unna. Litt synd, jeg hadde håpet å ta flere Riddler-utfordringer før historien var over - men det er jo nesten for mye å gjøre, så spørs om jeg gidder ta meg tid til å bli ferdig. Fant nettopp en som var spesielt vanskelig, en slik spørsmålstegn-gåte. La meg si det sånn at det innebar mye klatring og fritt fall for å få scannet den.

 

Er det noen som har skjønt hvordan de funker de med plattformer? De skrur seg jo av med en gang. Noen er greie, i og med at man kan bruke batclaw for å ta trofeet, men andre er jo helt håpløse. Det samme gjelder de oppgavene hor lysende spørsmålstegn gir deg tre sekunder på å fly rundt det som føles som hele byen.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Tok det rommet til slutt. Ble rimelig forbannet og bestemte meg for å banke opp skurkene så snart som overhodet mulig, så jeg hoppet ned på en, tok Ground Takedown, fløy opp til en statue, ned på neste fyr med en gang, tok Ground Takedown osv. Hele greia var over veldig raskt, og jeg ble ikke skadet en eneste gang. Hadde ikke trodd det skulle gå, men følte meg bra tøff etterpå. :p

 

Når det gjelder Riddler Trophies er det ikke mulig å ta alle med en gang. Noen trenger explosive gel (som nevnt tidligere i tråden), og noen krever gadgets du ikke får før sent i spillet. Aner ikke hvordan man tar de man må ta med en gang, men regner med man kan plassere noe på de trykkplatene for å holde dem nede?

Lenke til kommentar

Du har tilgang til veldig mye i starten, men ja, det er en del som må tas etterhvert. Det er jo greit det, problemet for meg er at det nesten er så mye at jeg ikke helt klarer å engasjere meg. Tror jeg skal holde på til jeg har frigjort alle gislene til The Riddler i hvert fall.

 

Det er det jeg trodde og, men har alle gadgets med alle oppgraderinger, og Batman kan ikke bære og ikke er det noe å bære heller, så jeg forstår virkelig ikke hva som skal til. Men, det skjønte jeg jo ikke med spørsmålstegnene heller hehe.

Lenke til kommentar

Er det noen som har skjønt hvordan de funker de med plattformer? De skrur seg jo av med en gang. Noen er greie, i og med at man kan bruke batclaw for å ta trofeet, men andre er jo helt håpløse. Det samme gjelder de oppgavene hor lysende spørsmålstegn gir deg tre sekunder på å fly rundt det som føles som hele byen.

 

Noen er slik at de skrur seg av om du rører bakken. Jeg fant en med 3 stk spørsmålstegn. En oppe på en bygning, en nesten rett nedenfor og en et stykke bortenfor den igjen. Da aktiverte jeg den på bygningen, sklei ned på den nedenfor og tok til slutt den tredje. Men den tredje måtte jeg komme meg opp i luften igjen for å nå, så da er det greit å ha tatt den AR Training-greien først.

 

Må si at veldig mange av gåtene er veldig kreative og virkelig artige å løse.

Lenke til kommentar

Hah, selvfølgelig! Detta er jo omtrent som å spille Portal, jeg føler meg stokk dum helt til det går opp et lys! Denne gang med litt hjelp utenfra :p

 

Tatt den jeg sleit mest med for øyeblikket nå, fly ned på veggen, treff punktet, fly fra punktet til neste punkt på motsatt vegg og land på punktet på bakken.

 

Ja, gåtene er virkelig morsomme! Særlig nå som jeg faktisk har skjønt tegninga :p Får bare håpe jeg gidder å løse alle.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan dette har gjort salgsmessig?

 

Ikke at dette betyr noe, men føler som sagt, dette har blitt borte i stormen av spill høst/vinteren.

 

Stakk innom 2 el butikker vei fra jobb fordi jeg trengte noe kabel greier, så var hyllene fulle, og så spurte jeg om de hadde solgt noe, og han sa at de hadde solgt 3-4 stykker. Weird.

 

Rundet det forøvrig på mandag, kjempe spill, men føler jeg ikke har tid til å sette meg å ta alle riddles, side quest og challenge rooms, da allerede bf3 kommer ut denne uka.

Lenke til kommentar

Angående salgstall http://www.eurogamer.net/articles/2011-10-25-batman-arkham-citys-worldwide-sales

 

Tror ikke jeg kommer til å orke å ta alle gåtene. De er morsomme, men det er 400 stk av dem. Jeg har tatt 145 og venter bare på at neste gissel i et av sideoppdragene skal åpnes opp. En må ha så og så mange gåter for det, men hvor mange vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

@Claes: Det har blitt diskutert før i denne tråden, jeg skrev dette:

 

Nei, spillet gjør en fantastisk jobb å fortelle deg hvem de forskjellige karakterene som er viktige er, og spillene har sine egne nye, unike historier med mer eller mindre kjente karakterer i Batman-universet.

 

Er du kjent med universet vil du nok føle deg hjemme, er du ikke får du en god velkomst. Selv var jeg sånn høvelig Batman-fan i utgangspunktet, nå er jeg langt mer interessert.

 

Noen som har svaret på denne gåten i Steelmill?

 

"What's a funny man without his box of tricks?". Har funnet alt der inne bare jeg finner svaret på den gåta.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...