Gå til innhold

Batman: Arkham City - diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Batman går inn for landing

Ble herlig glad når jeg leste denne nyheten. Med, forhåpentligvis, lansering vinter 2011, har vi mye å glede oss til. Jeg digget Arkham Asylum og tviler ikke at denne også vil være like bra, om ikke bedre.

Joker er over og ut og denne gangen møter vi Two-Face og Catwoman som hovedskurker, assistert igjen av Harley Quinn. Hun (HQ) har fått ansiktsløftning siden sist, sprekere og morsommere. Jeg syns hun allerede var sexy nok i AA og blir hun mer sexy, vil det bare gå utover spillkonsentrasjonen. Kanskje er det deres (les: spillutviklernes) tankegang også? :p

Kanskje navnevalget var litt uheldig, iom historien ikke spiller seg i asylet lenger og vi nå får bryne oss med hele byen. Flere steder å utforske, flere måte å gjøre ting på. Stemningen blir nok mye av det samme. Håper også på referanser og/eller flashbacks til AA. Å se dette bli en direkte oppfølger og fortsettelse av historien hadde gjort det mye bedre.

Kommer nok til å forhåndsbestille så fort det blir tilgjengelig.

Hva er deres forventninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper virkelig de har med like mange oppdagelsesaspekter som i Arkham Asylum! Brukte masser av tid på å finne alle de forskjellige lydsporene, karakterene osv. Har selv ikke lest alt for mye batman opp igjennom tiden så å ha et alternativt system for å få innblikk var veldig underholdende :D!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

batman-arkham-city-logo.jpg

Batman: Arkham City builds upon the intense, atmospheric foundation of Batman: Arkham Asylum, sending players soaring into Arkham City, the new maximum security home for all of Gotham

City's thugs, gangsters and insane criminal masterminds.

Set inside the heavily fortified walls of a sprawling district in the heart of Gotham City, this highly anticipated sequel introduces a brand-new story that draws together a new all-star cast of classic characters and murderous villains from the Batman universe, as well as a vast range of new and enhanced gameplay features to deliver the ultimate experience as the Dark Knight.

Genre: Action

Publisher/Co-Publisher: Warner Bros. Interactive / Eidos Interactive

Developer: Rocksteady Studios

Release Date: October 18, 2011

Also on: PC, PS3, X360

RP-T+ for Rating Pending, Targeting a Rating of Teen or Above

Gameplaytrailer: http://www.ign.com/videos/2011/03/15/batman-arkham-city-this-aint-no-place-for-a-hero-trailer?objectid=55047

Bilder:

batman-arkham-city-20101011071043835_640w.jpg

batman-arkham-city-20101011071041648_640w.jpg

Etter min store opplevelse med Batman Arkham Asylum på konsoll så er jammen på tide jeg oppretter en egen dedikert tråd for Batman Arkham City og diskutere det kommende eventyret med mørke ridderen.

Som bakgrunn hvorfor jeg gleder meg til spillet er fordi jeg er fan av superhelter samt spiller enda Batman Arkham Asylum på pcen. Det sier vel sitt hvor bra spillet er!

Så Batman Arkham City bygger på en solid grunnmur og tar steget videre med friere plasser å utforske, en hel by, slåssinga forbedra og mer karakterer som blir brukt i storyen. Den mørke ridderen er utstyrt med nye gadgets for å finne clues osv.

Diskuter ivei!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pressfire har lagt ut ny artikkel og trailer - HER

Er en kort trailer så ser ikke om spillbarheten er forbedret siden sist, men i følge artikkelen vil han være mer fri og ha flere muligheter for nærkamp. Digger den nye looken til Harley og skikkelig bra stemme. På slutten av traileren får vi også se en gammel kjenning, men om den personen blir en del av hovedplottet gjenstår å se.

Trodde også at Catwoman skulle være en fiende, men kanskje ho hjelper til en periode før hun blir forrædersk. Egentlig hadde det vært superbra om det hadde vært mulighet for co-play. Kanskje det dukker opp i neste spill hvis de velger å fortsette historien med Robin.

Det er allerede mulighet for forhåndsbestilling, men tror jeg vil vente til det kommer ut og se hvordan det blir tatt i mot.

Lenke til kommentar

Gleder meg til dette. AA var et av 2009's aller beste spill. Håper ikke de har glemt selve essensen i spillet - selve slåssinga, det var nemlig den som gjorde spillet så utrolig utfordrende og dypt. Snikingen var også ganske fantastisk, men selve slåssinga er kanskje det beste kampsystemet jeg har spilt i et tredjepersonspill. Utrolig fintflytende og elegant - kun udugelighet fører til nederlag.

Lenke til kommentar

Arkham City står høyt på ønskelisten min. En vet aldri om en oppfølger vil leve opp til hypen, men så langt ser det ut som om Arkham City blir et strålende spill.

Jeg forventer meg et underholdende spill med en finfin miks av sniking, utforskning og et glimrende kampsystem.

Lenke til kommentar

Siden vi ikke så snev av Robin i siste trailer, tviler jeg sterkt han er med i dette. Men kan jo hende de har lagt inn et hint i form av cutscenes på slutten av spillet eller etter credits, i tilfelle de får grønt lys for nr 3. :shrug:

Det hadde gjort seg hvis enten skurkene og hun først jobber sammen men blir forrådt av dem og joiner team med Batman, eller hun virker først samarbeidsvillig men snur seg mot ham etter at de andre skurkene er ferdig. Tipper hun hadde blitt et verdig motstander som ikke er lett å "fange".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+981287349

Nettop runnet Batman: AA for andre gang, med alt av sidemissions (som Riddler gåter osv.) og gleder meg ekstremt til Arkham City.

Håper inderlig at Scarecrow viser seg i Arkham City, for noe av det beste med Arkham Asylum var nettop Scarecrow.

Men ser slik ut, siden du fikk se han ta omkring Titan-boksen i slutten av Arkham Asylum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hva tror dere om Robin som spillbar karakter? Kan bli spennende :) Synd at det tydeligvis bare er ved forhåndsbestilling fra Best Buy...

LINK

Er jo bare i Challenge-maps da, så det bryr jeg meg ikke om. Om han er innskrevet i historien, og blir en del av den føler jeg ikke er så bra.

Kommer det allerede i oktober? Jeg som ikke engang har begynt på Arkham Asylum.

Da har du gått glipp av ett herlig spill, løp å kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...