pentogrent Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei Har leid ut leiligheter til studenter osv. Nå skal jeg leie ut til et firma som skal ha leiligheten som pendlerleilighet for en ansatt. Er det noen regler som er annerledes når leietaker ikke er en privatperson? Jeg ser egentlig ingen grunn til det, men man har jo f.eks. forbrukerkjøpsloven som gir vanlige forbrukere flere rettigheter enn bedrifter ved kjøp av varer (og tjenester?). Jeg tenker da på slike ting som kortere tidsbestemte avtaler, istedenfor 3 års minimum. Lenke til kommentar
PcTor Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Kommer an på nasjonalitet til leier, med pass særlig på at brannvarslere ikke blir tatt og at det er batteri i dem. Har opplevd at de blir stjålet, og ikke vedlikeholdt. Lenke til kommentar
pentogrent Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Takk for omtanken, men var ikke akkurat på den måten jeg tenkte. Mer lover og regler rundt hvilken type kontrakter som er tillatte. Jeg regner i utgangspunktet med at det gjelder samme regler som for privat utleie, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Oppsigelse- og utkastelsesklausul, depositum, og forsikringskrav. Lenke til kommentar
pentogrent Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Hvordan er dette annerledes fra privat utleie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå