Gå til innhold

GET med PVR-boks som ruter

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å bestille GET bredbånd og da få PVR-boks i samme slengen som har innebygd ruter slik jeg har skjønt. Hvor konfigurerbart blir dette oppsettet? Får jeg admin-passord til rutern? Kan jeg åpne alle portene om jeg vil det?

Hvilke erfaringer har de som har dette oppsettet forøvrig? Vil dere anbefale det, eller er det noe grunn til å gå for separat ekstern ruter/modem?

Noe annet jeg bør vite om Gets bredbånd i det jeg er i ferd med å bli kunde nå?

PS: Spør her for å få litt nøytrale (?) tilbakemeldinger. Jeg kan selvsagt også spørre Get :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD PVR boksen til Get har ikke innebygd router. Den har derimot innebygd et kabel modem.

Denne gir deg kun en 84.x.x.x ip adresse og det er ikke noe du får konfigurert her.

Så du må ha en router / trådløs router ved siden av hvis du ønsker flere pc'er på.

Husk at Get leverer bredbånd via et modem som standard. Hvis du ønsker å ha bredbåndet via HD PVR dekoderen, så må du spesifisere dette når du bestiller.

Lenke til kommentar

HD PVR boksen til Get har ikke innebygd router. Den har derimot innebygd et kabel modem.

Denne gir deg kun en 84.x.x.x ip adresse og det er ikke noe du får konfigurert her.

Så du må ha en router / trådløs router ved siden av hvis du ønsker flere pc'er på.

Husk at Get leverer bredbånd via et modem som standard. Hvis du ønsker å ha bredbåndet via HD PVR dekoderen, så må du spesifisere dette når du bestiller.

Ok, men har det innebygde modemet firewall, og er isåfall denne konfigurerbar?

Og en annen ting - Get sier de ikke leverer fast IP. Dette sa min forrige leverandør også, men jeg har aldri byttet IP. Hvor fast/ikke-fast er IP'en man får av Get i praksis?

Endret av Nilzor
Lenke til kommentar

Ok da har jeg ringt Get og fikk til svar at kun porter som var "til sikkerhetsrisiko for kunden" er sperret fra Get's side. Regner da med at det er sperret i en router på deres side, og at trafikken da aldri når modemet, som slepper all trafikk gjennom (noe du vel også sier MiRaCL).

Da er kun oppfølgingsspørsmålet mitt om IP-adressens "fasthet" ubesvart :p

Lenke til kommentar

Og en annen ting - Get sier de ikke leverer fast IP. Dette sa min forrige leverandør også, men jeg har aldri byttet IP. Hvor fast/ikke-fast er IP'en man får av Get i praksis?

Tja, har vel byttet IP noen ganger. Men har hatt den IPen jeg har nå godt over 3mnder iallefall.

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig tvinger ikke Get noen til adressebytte, og de skifter heller ikke IP-ranges så ofte. Selv har jeg ruter tilkoblet 365/24/7, og har tatt med meg en "gammel" MAC-adresse fra ruter til ruter og slik hatt samme faste adresse i mange år :)

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Jeg har ikke Get lenger, men i løpet av de 4-5 årene jeg hadde dem hadde jeg 2 forskjellige ip adresser. Den siste fikk jeg etter et kabelbrudd i Åsane gjorde at jeg var uten nett i over et døgn. Uten det "bruddet" tror jeg at jeg hadde beholdt samme ip'n enda lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...