iver89 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hva skal verdiene på de to nødvendige resistorene være, om jeg skal ha 4,5 volt ut? Og trenger jeg virkelig noen kondensatorer i denne kretsen? Har sett diverse kretser som bruker det mellom Vin og Grnd, og Vout og Grnd. Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 kondensatorene er grei praksis å ha med, hvis du ikke har dem med blir det ustabil spenning ut. Vref skal være noe sånn som 1,25V tror jeg (hjerne på sommerferie 8) så det har egentlig ikke så mye å si hvor store motstandene er(tror jeg) så lenge du får Vref til å være 1,25 volt. på databladet til kretsen skal det stå hva Vref skal være TIPS : på datablad pleier det å være eksempler på hvordan kretsen skal kobles opp. bruk LM317, den er vanligst å bruke Link til datablad: http://www.national.com/pf/LM/LM317.html Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 R1 = 240 ohm, R2 = 5Kohm er en mulighet. Du finner dette i databladet. Bruk for all del kondensatorer, ellers får du bare problemer. Du må ha C1 på 0.1uF, og C2 på 1uF bør være der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå