Gå til innhold

DVR-A05 eller DVR-A06 for DataWrite 4x Ritek G04

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått igjennom flere tester og tilbakemeldinger fra forskjellige forumer har DataWrite 4x Ritek G04 vist seg å være det beste dvd-r merket for bruk til DVR-A05

Men nå som DVR-A06 har kommet på markedet, vil sannsynligheten for forbedret teknologi være der. Prisen ligger ca 500 kr fra DVR-A05 til DVR-A06. Det jeg ser etter er et merke som gir kvalitet, og ble litt skepsis til testen som ble gjort her av DVR-A05. Hvis man skal brenne dvd-r er det jo greit at ytelsen er like bra ved lesing, som det var av brenningen. Ettersom jeg har en aopen går lesing av dvd plater greit, men bedre å ha en alt-i-en pakke løsning. Var det forresten et problem med brenneren når det ble sagt av ytelsen var dålig, at den ikke brant dvd-r riktig, eller at lesingen av platen ikke egnet seg for brenneren?

http://www.hardware.no/tester/cd/pioneer_d...a05/index7.html

"- Dårlig ytelse på brente plater"

Ville et kjøp av DVR-A06 være bedre enn DVR-A05?

OBS: kan noen anbefale noen steder på nettet, i norge, som selger DataWrite 4x Ritek G04 Silver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lav ytelse (leser bare 2x over hele platen) på brente plater gjelder svjv bare 1x, og muligens 2x-plater. 4x leses med ca 2,7x CAV (som gir maks ytelse på 6x, eller noe slikt). Brenner.no selger Datawrite Ritek G04 til kr 21. Den største ulempen med 106, bortsett fra prisforskjellen, er vel kanskje at det foreløpig ikke kommet noen hacket firmware (sonefri og ikke begrensning på lesehastighet på originale plater), og det vil ikke komme før det kommer en firmware-oppgradering. For 105 tok det 3-4 måneder.

Jeg tror 106 har den samme hastighetsbegrensningen på lesing av brente lavhastighetsplater, men det er jeg noe usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...