offtopic Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ser litt på en pc med dette oppsettet til 12 000. Dette er min første "skikkelige" pc så jeg er ærlig talt litt grønn området. Likevel har jeg lest litt å har fått det for meg dette er et "greit" oppsett for prisen.. noen meninger? Svært takknemmelig om noen kan gi litt tilbakemelding.. er vel litt også for å høre at noe jeg har brukt en god del sparepenger på ikker bare er helt "ok".. Kabinett - Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort Vifter: 1x 230mm Front, 1x 230mm Topp, 1x 230mm Si Strømting - Chieftec Super Series 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin Hovedkort - ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, VGA, DV Prosessor - AMD Phenom II X6 1090T Black Edition Six Core, 3,2Ghz/3,6GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Box Minne - Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge Skjermkort(1) - Sapphire Radeon HD 6950 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort Skjermkort(2) - Sapphire Radeon HD 6950 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort Hardisk(1) - Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB SATA2, 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5" Hardisk(2) - Western Digital Caviar® Blue 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB, 7200RPM Datamus - Razer Deathadder Respawn, 3500dpi, 3.5G infrared sensor gaming keyboard - Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB Gaming Keyboard, Nordic Layout Windows 7 home premium Norsk 64 bit + noen andre duppeditter til kanskje 400 kr Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Om det er den PC'en du har konfigurert på Komplett jeg tror det er, så velg Crucial Real C300 64GB som SSD og Cooler Master Silent Pro 700 watt. Visst du ikke skal drive med noe tyngre enn gaming, klarer du deg lenge med Amd Phenom II X4 955 og 4GB Ram. I tillegg kan jo harddisk nr 2 være en fra Green- serien til Western Digital, siden du skal bruke en SSD til programmer o.l. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Om det er den PC'en du har konfigurert på Komplett jeg tror det er, så velg Crucial Real C300 64GB som SSD og Cooler Master Silent Pro 700 watt. Visst du ikke skal drive med noe tyngre enn gaming, klarer du deg lenge med Amd Phenom II X4 955 og 4GB Ram. Enig angående SSD disken. Selv fortrekker jeg Consair som strømforsyning en 650 watt burde holde. Gjør ikke noe å gå for 750 watt. Fremtidig spilling og bruk av andre programmer er ikke en X6 så dårlig invistering. Selv ville jeg anbefalt X6, og vurdert en overklokking senere, burde gi bra resultat her, og en bedre invistering. I tillegg kan jo harddisk nr 2 være en fra Green- serien til Western Digital, siden du skal bruke en SSD til programmer o.l. Hvorfor velge Green serie? Selv ser jeg fordelen med stillegående harddisk og lav strømbruk. Men når det går ut over ytelsen burde man heller gå for Black serien eller Hitachi Deskstar 7K2000.B 2TB SATA2 32MB 7200RPM. Samsung F3 er heller ikke dårlig, men er ikke best heller. Lenke til kommentar
offtopic Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Dette er en komplett gamer premium amd vision black fra komplett. Hva er forskjellen på SSD-disken jeg valgte og Crucial Real C300 64GB? 4 gb mer minne? Jeg har det for meg at det går an å investere i en ny SSD-disk senere å bare bytte med den gamle. Kan jeg ikke da heller kjøpe en litt større SSD disk senere når de blir billigere? Er valg av graffikkkort - prosessor - og minne nok til å slippe å tenke på å sette ned grafikk på spill på et par år framover? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Maskinen skulle fungere bra ja til spilling. Tror ikke Crysis 2 eller noen spill blir stort problem med enkel skjerm med 1080p burde det ikke bli problem. Kan være du er mere fremtidrettet med HD 6970. Angående SSD, så vil du få bedre ytelse, men ja er jo dyrt ennå. Husk å sette ACHI i bios, så kan du enkelt kopiere til SSD senere, med programvare. Crucial Real C300 64GB er nok litt raskere, (Sata 600) ellers tror jeg resten er ganske så likt. http://www.hardware.no/artikler/amd_radeon_hd_6970_hd_6950_crossfire_/80227/1 Endret 28. februar 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 C300 leser opptil 375 MB/s i motsetning til 270-290 MB/s hos så å si alle konkurrerende enheter. Ulempen er at den skriver langt tregere, men ikke tregere enn en vanlig snurredisk. Så lenge du skal ha OS, kontorprogramvare, nettleser etc. på SSD-en er det i all hovedsak leseoperasjoner som skal utføres på den, og da vil du ha litt å hente på å velge C300. Ang. lagringsdisk så fungerer WD Green helt greit. Modellen med 64 MB cache overfører store mengder filer relativt raskt, ulempen er at disken spinner ned for å spare strøm etter lengre perioder med inaktivitet, noe som igjen medfører at den trenger et par sekunder på å "varme opp" fra idle-modus. Jeg ville nok gått for en Samsung SpinPoint F4EG 2TB. Den er en smule billigere enn WD Green (samme kapasitet) igjen, og du slipper delay som følge av at disken skal endre hastighet. Samsung sin EG-serie har fast 5400RPM (samme som er vanlig i laptops), og det er riktig som LMH1 sier at en slik disk vil yte dårligere enn en "vanlig" 7200RPM snurredisk, men så lenge du kun skal bruke den til fillagring har det ikke noe særlig å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå