ertestuing Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Hei! Jeg og en kompis lagde sangen That Fish på bare noen timer. Jeg komponerte, produserte og spilte, mens han skrev tekst og sang. Setter pris på kommentarer om låten, men kanskje spesielt miksingen. Hører nå i ettertid at jeg brukte for mye kompressor, da det av og til er et slags "sug" i låten. Denne sjangeren er ikke noe jeg hører på til vanlig, så setter pris på tips til hva som kan forbedres. Link til Urørt Endret 6. mars 2011 av ertestuing Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Vet ikke om jeg ville kalle dette RnB, men igjen, sjangre har aldri vært min styrke. Var litt for "chill" til å kalles rnb for meg. Litt for lite bass (kan skyldes at jeg hører den på PC-speaker), vet ikke hvordan jeg skal beskrive det ellers, men til tider litt "tynt", kanskje hatt litt mer fyll på ligge-keys i bakgrunnen. Hørtes litt savage garden ut til tider. Klisjefylt som bare det, kanskje litt for mye. Men ellers grei pop-apell og fin stemme til sjangeren. Synes tittelen på sangen var litt, i mangel på et bedre ord "teit". Når leste at "rocker gjør rnb" og at sangen heter "that fish" så trodde jeg det var en køddegreie. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Klisjefylt er nok et ord som beskriver sangen ganske godt, ja Som sagt brukte vi meget kort tid på sangen, så akkordene ble veldig klisjeaktige. Er også enig i at jeg kunne fylt på med litt mere keys i bakgrunnen. Syns jeg brukte nok bass, men det kan hende den var litt for dyp slik at det høres tynt ut på mindre høyttalere. Bare for å ha det nevnt, så var det ikke 100 % seriøst fra vår side, men mest bare for å bare få lagd noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå