Gå til innhold

Budsjett gamer 7k

Anbefalte innlegg

Hey :)

jeg sitter nå og vurderer kjøp av ny gamer pc , Budsjett på 7k +/- .

noen punkter:

- burde klare Black ops , css og Bfbc2 rimelig bra.

- litt overclockings potensiale

- muligheter for oppgradering

- god ytelse for pengene

Dette er hva jeg er kommet fra til så langt:

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition (A70/H50 Kjøler)

HK: Asus M4A89GTD PRO

Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti Super Overclock

Minne: Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB

HDD: Samsung Spinpoint F3 1 TB

PSU: Corsair HX 650W

Kabinett : NZXT Phantom

begynner å bli et par år siden jeg har bygget pc sist så er litt usikker på noen av komponentene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut :) Skjermkortet ligger jo å dupper i samme båt som et Gtx570 og slår til og med et HD6970 i enkelte spill. Heftig kort! Ram-brikkene er spesialdesignet for i5, men etter hva jeg har forstått så fungerer det fint i et AMD oppsett.

Kabinett er jo litt smak og behag, men jeg ville heller gått for f.eks Fractal Design R3. Da klarer du nesten å presse en 60Gb SSD inn i budsjettet og.

Corsair H50 yter godt, men pumpa kan ha en liten tikkelyd. Ikke veldig merkbart, men hvis du vil ha en stillegående maskin vil antageligvis denne utmerke seg. For 150 mer enn både A70 og H50 får du Noctuas NH-D14. Denne vil du kunne klokke en 955 svært langt på. Den passer også akkurat i et Fractal D. R3.

Lenke til kommentar

@DragonsHeaven: Da er du nok heldig :)"Tikkelyd fra H50"

Det varierer sikkert fra sett til sett, men mange har litt problemer med dette.

I mitt tilfelle var den nesten ikke hørbar og settet fungerte dessuten upåklagelig. Vil man gå for et stillegående oppsett vil H50 ha potensiale til å ødelegge gleden. Ikke dermed sagt at det er noe galt med den.

Trelle: Du kan sikkert få en 955 oppimot 4Ghz eller mer med en god luftkjøler eller et lukket vann-sett. Det avhenger også litt av hovedkortet og minnet ditt.

Lenke til kommentar

byttet HK , cpu og kabinett .

i5 2500k

asus P8P67

fractal D r3

ser dette bra ut ?

noen som har forslag til ram ?

Ble litt mer enn 7k med disse komponentene , men så ut som ytelsen på 2500k'en er mye bedre enn 955 BE.

Lenke til kommentar

Når du skal ha budsjett PC, bruker du ikke 1000 kroner på 8GB med minne som du ikke trenger. Gaming pc'er trenger sjelden mer enn 2-3 GB RAM uansett. De brikkene du lista opp i førstepost burde være mer enn gode nok.

Ta heller de pengene du sparer på å kjøpe rambrikker til 400 kroner istedetfor 1000 kroner, og kjøpt Noctua DH-14.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...