cæshåbærs Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Må desverre meddele at bibelskoler begynner å bli utdatert i dagens samfunn. ...melde deg inn i et mindre kristent samfunn som smiths venner etc. Bare tull, selvsagt. Hvorfor anbefaler du Smiths venner? Spør kun fordi jeg lurer. Bibelskoler/fusjonerte Fagstoff-Religionskoler rangeres stadig lenger ned på listene grunnet dårlig persepsjon av virkeligheten og ofte biasert eksistensielt livssyn. Det er i tillegg ufattelig dårlig helhetlig oppsett av lærerstab og konkret "utdannelse" på skolene. Anbefalingen er ikke konkretisert, eksempelet kunne vært hva som helst, i og med at vi kristne har mer enn èn tolkning av bibelen. det er subjektivt hvilken rute du vil følge for å oppnå evig frelse/paradis. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Viss jeg var deg, så ville jeg lagt disse tankene om bibelskole på hylla, og heller tatt meg en tur til et fredagsmøte i frikirken. Jeg har aldri selv vært på ett, men jeg har en venninne som er personlig kristen, og som snakker veldig varmt om dette. Ettersom du aldri har vært på et slikt møte, kan jeg informere om at det på (nesten) ingen måte er likt et år på bibelskole.. Nei, det har jeg ikke hevdet heller, jeg er bare motstander av at en tro må læres, uansett om det er det ene eller det andre, eller mangel på tro. Det burde være noe man oppdager selv. Trådstarter er nyskjerrig, og jeg anbefaler han å snakke med andre personlige kristne, og ikke en lærer hvis jobb og hovedoppgave er å forklare deg om gud og hvordan biblen skal tolkes logisk. Hun veninna mi begynte å gå der pga det var sosialt, uten at hunv ar kristen på noen måte, men så syntes hun at kristne folk hadde det så koselig at hun også ble kristen. (ja, jeg har gitt henne mye abuse for akkurat det argumentet men det er en annen sak ) Hehe skjønte det, jeg bare drar deg i foten. Føler bare jeg må pirke litt i det, ettersom det på de aller fleste skolene er langt mer åpent for egen tolkning enn det man kanskje skulle tro. Var litt merkelig argument ja.. Bibelskoler/fusjonerte Fagstoff-Religionskoler rangeres stadig lenger ned på listene grunnet dårlig persepsjon av virkeligheten og ofte biasert eksistensielt livssyn. Det er i tillegg ufattelig dårlig helhetlig oppsett av lærerstab og konkret "utdannelse" på skolene. Anbefalingen er ikke konkretisert, eksempelet kunne vært hva som helst, i og med at vi kristne har mer enn èn tolkning av bibelen. det er subjektivt hvilken rute du vil følge for å oppnå evig frelse/paradis. Tull fra ende til annen. Dette er jo bare synsing fra din side, og intet annet. Kom gjerne med dokumentasjon (hva du enn måtte finne på sidene til Humanetisk Forbund gjelder selvsagt ikke). Derimot var det en artikkel på VG i 2005 med statistikk som viste at kristne friskoler faktisk hadde høyere karaktersnitt enn andre skoler. Nå kan man jo jevnt over ikke bruke VG som dokumentasjon på noe som helst, men det skulle i allefall foreslå at det du sier, er feil. (For the record: Innlegget ditt blir ikke noe mere slagferdig bare fordi du bruker mange "avanserte" ord etter hverandre. ) "Hvilken rute du vil følge"? Hehe fortell litt om de forskjellige, er du snill. Endret 22. mars 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
cæshåbærs Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Viss jeg var deg, så ville jeg lagt disse tankene om bibelskole på hylla, og heller tatt meg en tur til et fredagsmøte i frikirken. Jeg har aldri selv vært på ett, men jeg har en venninne som er personlig kristen, og som snakker veldig varmt om dette. Ettersom du aldri har vært på et slikt møte, kan jeg informere om at det på (nesten) ingen måte er likt et år på bibelskole.. Nei, det har jeg ikke hevdet heller, jeg er bare motstander av at en tro må læres, uansett om det er det ene eller det andre, eller mangel på tro. Det burde være noe man oppdager selv. Trådstarter er nyskjerrig, og jeg anbefaler han å snakke med andre personlige kristne, og ikke en lærer hvis jobb og hovedoppgave er å forklare deg om gud og hvordan biblen skal tolkes logisk. Hun veninna mi begynte å gå der pga det var sosialt, uten at hunv ar kristen på noen måte, men så syntes hun at kristne folk hadde det så koselig at hun også ble kristen. (ja, jeg har gitt henne mye abuse for akkurat det argumentet men det er en annen sak ) Hehe skjønte det, jeg bare drar deg i foten. Føler bare jeg må pirke litt i det, ettersom det på de aller fleste skolene er langt mer åpent for egen tolkning enn det man kanskje skulle tro. Var litt merkelig argument ja.. Bibelskoler/fusjonerte Fagstoff-Religionskoler rangeres stadig lenger ned på listene grunnet dårlig persepsjon av virkeligheten og ofte biasert eksistensielt livssyn. Det er i tillegg ufattelig dårlig helhetlig oppsett av lærerstab og konkret "utdannelse" på skolene. Anbefalingen er ikke konkretisert, eksempelet kunne vært hva som helst, i og med at vi kristne har mer enn èn tolkning av bibelen. det er subjektivt hvilken rute du vil følge for å oppnå evig frelse/paradis. Tull fra ende til annen. Dette er jo bare synsing fra din side, og intet annet. Kom gjerne med dokumentasjon (hva du enn måtte finne på sidene til Humanetisk Forbund gjelder selvsagt ikke). Derimot var det en artikkel på VG i 2005 med statistikk som viste at kristne friskoler faktisk hadde høyere karaktersnitt enn andre skoler. Nå kan man jo jevnt over ikke bruke VG som dokumentasjon på noe som helst, men det skulle i allefall foreslå at det du sier, er feil. (For the record: Innlegget ditt blir ikke noe mere slagferdig bare fordi du bruker mange "avanserte" ord etter hverandre. ) "Hvilken rute du vil følge"? Hehe fortell litt om de forskjellige, er du snill. Starter med disse rutene Urkristendom Ortodoks kristendom Gresk-ortodoks kristendom Hutteritter Amishretningen Anglikanere Unitarer Ukjente: Lompebrød Knaskepropell fuglelokomotiv Laktatpretarater Godt du så det useriøse i innlegget mitt. Er ikke på noen måte kristen, ville bare lage litt diskusjonsbasert oppstyr i tråden. Endret 22. mars 2011 av Antifanatiker 2 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Du har enda ikke dokumentert påstandene dine. DE rutene du snakka om? Når du hører "kristen", er hutteritter og anglikanere det første du tenker på? Har du forresten en oversikt over amish-bibelskoler i Norge? "Det useriøse i innlegget ditt?" Fint å skylde på at det var en dårlig formulert spøk når man finner ut at det ikke eksiterer dokumentasjon på ens påstand. Endret 22. mars 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
cæshåbærs Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Du har enda ikke dokumentert påstandene dine. DE rutene du snakka om? Når du hører "kristen", er hutteritter og anglikanere det første du tenker på? Har du forresten en oversikt over amish-bibelskoler i Norge? "Det useriøse i innlegget ditt?" Fint å skylde på at det var en dårlig formulert spøk når man finner ut at det ikke eksiterer dokumentasjon på ens påstand. Det er nettopp det poenget er lille venn <3 Og hvem tenker ikke på hutteritter? jo da, går rundt med oversikter i lomma hele tiden. si fra hvis du vil ha en Spøken er faktisk særdeles velformulert med tanke på resten av befolkningens evne til på formulere seg. selvfølelig finnes det ikke dokumentasjon! det var jo nettopp derfor det havnet på siden gutt hvis du/jeg derimot finner dokumentasjon på at jeg har rett, så drar vi til hakkbakkeskogen og spiser avskallede kastanjenøtter. 1 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 mmmmmm nuts (Homer-stemme) Lenke til kommentar
cæshåbærs Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 mmmmmm nuts (Homer-stemme) <3 big salty nuts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå