Gå til innhold

Spørsmål om Bibelskole

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke så lett når man bare får latter i respons og ikke blir tatt alvorlig, spesielt når jeg bare vil snakke om hva jeg kunne tenke meg å gjøre.

Kan du ikke bare drite i mora di? Seriøst! Hun har INGENTING med din utdanning å gjøre, hun har ingenting hun skulle ha sagt! Ingenting! Niks! Nada!

Lenke til kommentar

Fant noen nye bibelskoler. Virket veldig interessant. Noen som har vært på en slik bibelskole? Ser både på den Sveitsiske, Svenske og den Østerriske bibelskolen som de mest interessante. Er dette noe min mor burde la meg gjøre synes dere?

Edit: http://www.torchbearers.org/

Rimelig håpløst spørsmål.

Burde mor din forhindre deg i og hoppe på havet iført tvanstrøye av kjetting? Ja soleklart, men nå vet vi jo ikke hva slags holdning moren din har til tvangstrøyer av kjetting vs det virkelige liv.

Det jeg mener er: Hvordan i alle dager kan vi spå hva moren din vil gjøre uten å ha møtt henne engang. Dette får du resonere deg fram til selv siden det er du som kjenner henne ;)

Lenke til kommentar

Fant noen nye bibelskoler. Virket veldig interessant. Noen som har vært på en slik bibelskole? Ser både på den Sveitsiske, Svenske og den Østerriske bibelskolen som de mest interessante. Er dette noe min mor burde la meg gjøre synes dere?

Edit: http://www.torchbearers.org/

Rimelig håpløst spørsmål.

Burde mor din forhindre deg i og hoppe på havet iført tvanstrøye av kjetting? Ja soleklart, men nå vet vi jo ikke hva slags holdning moren din har til tvangstrøyer av kjetting vs det virkelige liv.

Det jeg mener er: Hvordan i alle dager kan vi spå hva moren din vil gjøre uten å ha møtt henne engang. Dette får du resonere deg fram til selv siden det er du som kjenner henne ;)

Glemte av en smilie etter spørsmålstegnet. Var ikke ment alvorlig, selv om setningen kan leses sånn. ;)

Endret av Sykkel92
Lenke til kommentar

Altså det du må være klar over når du setter deg på skolebenken på en "bibelskole". Du får servert en ferdigtygd tolkning av bibelen. En av mange tolkninger.

Så har du dilemmaet med at du velger å studere en bok som ligger til grunn for en gud som deles av to andre religioner (Islam og Jødedommen). Samme gud (Abrahams gud)!

Alle bøkene kan jo ikke stemme på en gang!

Mange prester og forkynnere blir med tiden ateiser. Hvorfor? Hvor mange år av ditt liv skal du bruke på å finne ut hva som er fakta?

Blir det om 15år (eller før dette) når menneskene finner nye livsformer ute i verdensrommet? Blir det når vitenskapen kan reprodusere en livgivende ursuppe i labaratoriet sitt? Eller når vi får melding om at et kilometervid astroide vil treffe jorden og utslette alle levende vesener? Eller kanskje oppdager du allerede kjenta fakta som beviser at menneskene ikke er smart designet.

På tide og stille seg de rette kritiske spørsmål før du kaster deg ut på en utannelse som du senere vil angre på?

Lenke til kommentar

Altså det du må være klar over når du setter deg på skolebenken på en "bibelskole". Du får servert en ferdigtygd tolkning av bibelen. En av mange tolkninger.

Nei.

Du lærer å forstå bibelen, og du lærer å tolke bibelen. Blandt annet. Det er ikke en egen ferdigtygd tolkning, du kan tolke den som du vil. Det er ikke hjernevask de driver med...

På tide og stille seg de rette kritiske spørsmål før du kaster deg ut på en utannelse som du senere vil angre på?

KAN KOMME TIL å angre på!!! Ikke "vil" angre på!

Og dessuten, selv om du går på bibelskole, så betyr ikke det at du automatisk utdanner deg til noe som har med bibelen/ kristendommen å gjøre. Ikke på noen måte.

Skaff deg fakta før du pøser ut med bullshit.

Lenke til kommentar

Det sier seg jo selv at alt du lærer vil bli farget av den du lærte det av, men hvor mye vil variere fra lærer til lærer og mottager til mottager...

Uansett så må dette bli farget av den som har opplæringen.

Jeg har dog ikke gått bibelskolen, så jeg har ingen flere argumenter, hehe

Farget? Ja, kanskje mildt farget. Men ikke nok til å påvirke din tolkning, forståelse og dine tanker. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...